printlogo


کد خبر: 231678تاریخ: 1400/4/9 00:00
آینده مشترک نویدکیا و سپاهان

فرشاد کاس‌نژاد
 
 سپاهان پروژه‌ای را با محرم نویدکیا آغاز کرده است که باید برای به ثمر نشستن آن صبور باشد. سپاهان وقتی محرم نویدکیا را انتخاب کرد که باید در لیگ قهرمانان فصل گذشته بازی می‌کرد.
 محرم تجربه مربیگری نداشت و حضور یکباره در لیگ قهرمانان برای او سخت بود و سخت‌تر هم شد. سپاهان در آسیا ناکام بود و محرم با آن ناکامی باید کارش را آغاز می‌کرد اما تجربه‌ای ارزشمند را باشگاه در اختیارش گذاشته بود. سپاهان اما با محرم نویدکیا در لیگ برتر مدعی شد، هنوز هم مدعی جدی قهرمانی است. امروز این تیم ۲ امتیاز با صدرنشین (پرسپولیس) فاصله دارد و این نه فاصله غیرقابل جبران است و نه سپاهان برای جبرانش تیم دست و پا بسته‌ای شناخته می‌شود.  نمی‌دانیم سپاهان امسال با محرم جام بالای سر می‌برد یا نه اما می‌دانیم که سپاهان باید با محرم پروژه‌ای بلندمدت برای تیم ساختن و نسل ساختن در اصفهان را از سر بگذراند تا دوباره به قدرتی درجه اول در فوتبال ایران تبدیل شود و شعار حالا حالاها قهرمانیم دوباره برای این تیم زنده شود.محرم از نسل طلایی سپاهان است اما فراموش نکنیم که سپاهان همان نسل طلایی را نساخته بود، بلکه خریده بود. سپاهان تیم متمولی در دهه ۸۰ شد که قدرت خرید داشت و البته عرضه تیم ساختن با خریدهایش.
با محرم نویدکیا اما باید راه را انتخاب کرد. سپاهان با محرم می‌خواهد تا چند فصل دیگر کجا باشد و چه کرده باشد؟ می‌خواهد نسلی را در اصفهان بسازد یا ستاره‌ها را برای محرم بخرد؟ راه میانه هم هست که به منطق سپاهان نزدیک‌تر به نظر می‌رسد اما هر چه هست، سپاهان با محرم باید آینده‌اش را باب میل خود خلق کند. این کار از محرم برمی‌آید. 
محرم فلسفه باشگاهداری سرش می‌شود، به این معنا که می‌داند باید فلسفه کار روشن باشد و بداند قرار است از کدام مسیر به کجا برسد.  دانستن این موضوع از جام هم حیاتی‌تر است. نمی‌دانیم در باشگاه سپاهان آینده مشترک محرم نویدکیا و باشگاه چگونه تصویر می‌شود اما می‌دانیم محرم نویدکیا دوست ندارد فقط مربی بازی به بازی برای سپاهان باشد. از او باید اثری در سپاهان باقی بماند، وگرنه سپاهان مهم‌ترین چهره دو دهه اخیر خود را صرف کاری کرده است که تمام توقع از محرم نویدکیا نیست. محرم نویدکیا چهره ویژه باشگاه سپاهان است. اوست که باید مسیر را بر اساس تعریف فلسفه باشگاه انتخاب کند و برای رسیدن به هدف بجنگد. این فقط قهرمانی در این فصل نیست که باید مسأله و دغدغه باشگاه سپاهان باشد، اگرچه جام هیجان‌انگیز است و دور از دسترس هم نیست.
 

Page Generated in 0.0052 sec