printlogo


کد خبر: 231677تاریخ: 1400/4/9 00:00
فولاد علیه رؤیاهای پرسپولیس
از کنار هم می‌گذریم

سام ستارزاده
 
سپاهان فصل جاری را به‌عنوان نماد فوتبال جسورانه و هجومی می‌شناسیم؛ تیمی که یک‌تنه برترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد اما پس از ۱۸ بازی، فولاد جواد نکونام توانست چنان این خط حمله را آزار بدهد که امید گلزنی طلایی‌پوشان در اهواز پایین‌تر از میزبان خود و روی عدد 3/. باقی ماند. در حقیقت، محرم نویدکیا خوش‌شانس بود که پس از ضربه سر موسی کولیبالی در دقایق واپسین بازی، توپ به جای تور بر تیر افقی دروازه پیام نیازمند بوسه زد تا سپاهان بیش از دو امتیاز از کورس قهرمانی با پرسپولیس عقب نیفتد.
در حقیقت، نمایش فولاد مقابل سپاهان در بازی بزرگ هفته بیست و چهارم، بیش از اینکه زنگ هشداری برای سپاهانی که یک ماه و ۱۱ روز در شرایط بازی قرار نگرفته باشد، یک زنگ هشدار برای پرسپولیسی است که در هفته بیست‌وششم باید برای باز کردن دفاع چنین تیمی اقدام کند. سینا شاه‌عباسی ۲۱ساله دومین دیدار رسمی عمرش را به‌عنوان زوج کولیبالی تنومند در قلب دفاع آجری‌پوشان سپری کرد و مهاجمین سپاهان را از مالکیت ۵۸ درصدی خود بی‌بهره گذاشت. وحید حیدریه، محمد آبشک و صالح حردانی، در کنار چنین زوجی توانایی مواجه‌ ساختن هر خط آتشی با یک دیوار دفاعی بدون منفذ را دارند؛ دیواری که مهاجمین سپاهان اگر به‌سختی از آن هم عبور می‌کردند، حریف واکنش‌های استثنایی احسان مرادیان نمی‌شدند.
با توجه به تکرار رویارویی فولاد و سپاهان در جام حذفی، قوای هجومی رعب‌انگیز سپاهان نویدکیا از همین اکنون با یک چالش جدی مواجه شده. در ۱۷ بازی اخیر سپاهان، غیر از نفت مسجدسلیمان محمود فکری، فولاد تنها تیمی بود که تاب مقاومت برابر این خط حمله را داشت؛ با این تفاوت که تیم نکونام به‌جای تساوی برای برد جنگید و با بازی‌سازی سریع و هدفمند برای خلق موقعیت روی دروازه پیام نیازمند نیز تلاش‌کرد؛ آن هم در حالی که لوسیانو پریرا، مهاجم هدف کارکشته فولادی‌ها از ترکیب دور مانده ‌بود تا آمادگی‌اش برای بازی حذفی حفظ‌ گردد.
جواد نکونام در لیگ قهرمانان آسیا و برابر بزرگانی همچون العین و السد نشان ‌داده که شاگردانش توانایی رقم زدن هر شگفتی را دارند. بر هم زدن معادلات لیگ در بازی رودررو با پرسپولیس، می‌تواند یکی از همین نتایج دور از انتظار باشد که تنور کورس قهرمانی و سهمیه را به سود استقلال و خودشان داغ کند. با تساوی سپاهان مقابل فولاد، پرسپولیس روی کاغذ از شیرهای اصفهانی پیشی گرفته اما پیش از اینکه ارتش سرخ بتواند بر دفاع سرسخت شاگردان نکونام در گرمای اهواز فایق شود، باید پرسپولیس و سپاهان را در کورس قهرمانی همطراز دانست.
 

Page Generated in 0.0052 sec