printlogo


کد خبر: 231657تاریخ: 1400/4/9 00:00
برای حمایت از استقلال نیاز به دعوت نیست
فتح‌الله‌زاده: مجیدی و بازیکنان تنها نیستند

در روزهایی که اختلاف میان فرهاد مجیدی و احمد مددی به نقطه اوج رسیده و مدیرعامل باشگاه استقلال با سرمربی تیم در زاویه است، پیشکسوتان این باشگاه به محل تمرین این تیم رفتند و از مجیدی و بازیکنان حمایت کردند تا شاید در بازی‌های آتی نیز استقلال روند پیروزی‌های خود را حفظ کرده و به موفقیت‌های بیشتری دست یابند. یکی از مردانی که در حین تمرین استقلال حاضر شد و دقایقی برای بازیکنان صحبت کرد، علی فتح‌الله‌زاده بود؛ مردی که تلاش می‌کند در روزهایی که دستی بر آتش مدیریت استقلال ندارد نیز حامی این تیم باشد.
 
بعد از مدت‌ها در تمرین استقلال حاضر شدید. چه شد به تمرین رفتید؟ آیا دعوتی در کار بود؟
 برای رفتن به تمرین استقلال نیازی به دعوت ندارم؛ نه من و نه دیگر پیشکسوتان استقلال. امروز استقلال در شرایطی است که همه باید حمایتش کنند. من بر حسب وظیفه این کار را انجام دادم، چون احساس می‌کنم بازیکنان و اعضای کادر فنی در تنگنا هستند. استقلال شرایط بغرنجی دارد و اختلافات در این باشگاه به نقطه اوج رسیده است. این حواشی قطعاً به تیم لطمه می‌زند اما در این میان ما به‌عنوان پیشکسوت استقلال می‌توانیم با حضور خود و صحبت با بازیکنان تا حدی از بار سنگینی که روی دوش آنها قرار گرفته کم کنیم و به آنها روحیه بدهیم.
در این دیدار چه صحبت‌هایی با بازیکنان داشتید؟
 من واقعاً از رفتار بازیکنان و کادر فنی تشکر می‌کنم. وقتی به محل تمرین رفتم مجیدی از من خواست وارد زمین شوم و با بازیکنان صحبت کنم. بازیکنان با صبوری و متانت حرف‌های من را گوش کردند. آنها واقعاً باغیرت هستند که در این شرایط برای استقلال بهترین بازی‌ها را انجام می‌دهند. باید قدر چنین بازیکنانی را بدانیم. بازیکنان با حوصله و سعه‌صدر حرف‌های من را گوش کردند و من هم حرف‌هایی به زبان آوردم که در راستای ایجاد همدلی و تحمل بیشتر باشد. شاید اوضاع استقلال در آینده هم همین باشد اما اگر ما بازیکنان را در حالت روحی و روانی مناسبی قرار دهیم بدون شک نتیجه‌اش را خواهیم دید.
ماجرای استراماچونی هم ظاهراً باعث ناراحتی سرمربی استقلال شده است. در این باره هم صحبت کردید؟
 بله، ماجرای استراماچونی و شکایتی که این مربی ایتالیایی از استقلال داشته دردسرساز شده است. مجیدی هم بشدت نگران این موضوع است چون ممکن است باعث کسر امتیاز از استقلال شود. باشگاه کلی هزینه دارد و پرونده استراماچونی هم باز است. اگر اشتباه نکنم مبلغی حدود 40میلیارد تومان باید به این مربی پرداخت شود که اگر این اتفاق رخ ندهد 6 امتیاز از تیم کسر خواهد شد، در آن صورت استقلال ضربه می‌خورد. شما تصور کنید در این شرایط بی‌پولی، استقلال چنین ضرری را هم بدهد و در آن صورت شرایط خیلی بد خواهد شد. امیدوارم شرایط به‌گونه‌ای پیش برود که استقلال در مسیر مطلوب مالی قرار بگیرد و دیگر شاهد چنین مشکلاتی نباشیم. تیم نیاز به آرامش دارد. اگر پرونده استراماچونی جمع‌و‌جور نشود، علاوه بر کسر امتیاز ممکن است پنجره استقلال نیز بسته شود، به همین دلیل موضوع استرا باید در اولویت کاری ما قرار بگیرد.
برخی به شما انتقاد می‌کنند که خودتان بانی بدهی به‌بار آوردن برای استقلال بودید.
 من انتقادهای سازنده را قبول می‌کنم. اگر انتقادی بدون حب و بغض باشد می‌پذیرم. بله، من برای باشگاه استقلال بدهی به‌بار آوردم اما این بدهی چقدر بود؟ بدهی من 13میلیارد بود ضمن اینکه برخی تعهدات از سوی بالادستی‌ها در زمان مدیریت من انجام نشد. با این حال من دم نزدم و کارم را انجام دادم، ضمن اینکه آن دوران استقلال مدام قهرمان می‌شد. یادتان هست ما تا رتبه چهارم آسیا بالا رفتیم؟ الان اعداد و ارقامی درباره بدهی‌های استقلال به گوشم می‌خورد که تعجب می‌کنم. اعدادی که الان مطرح است بسیار وحشتناک است و آینده باشگاه را بشدت تهدید می‌کند.
برای استقلال در لیگ چه دورنمایی متصورید؟ آیا می‌شود به قهرمانی در جام حذفی رسید؟
 استقلال آینده روشنی دارد. این تیم در لیگ شانس دومی هم دارد. اگر در بازی‌های آینده سپاهان امتیاز از دست بدهد که احتمالش زیاد است، استقلال می‌تواند در بازی آخر لیگ که بازی رودررو دارد با سپاهان این تیم را شکست دهد و دوم شود. راه قهرمانی ما در جام حذفی هم از بازی با پرسپولیس می‌گذرد که به امید خدا این بازی را هم می‌بریم. این بچه‌ها واقعاً باانگیزه هستند و در وجودشان می‌بینم که قهرمان جام حذفی شوند.

Page Generated in 0.0058 sec