printlogo


کد خبر: 231654تاریخ: 1400/4/9 00:00
مصاحبه و خبر

سجاد استکی در العربی کویت
سجاد استکی، لژیونر هندبال ایران به تیم العربی کویت ملحق شد. در شرایطی که استکی چند سالی است در اروپا به سر می‌برد و تمایل داشت حضورش در تیم‌های اروپایی را ادامه دهد، این خبر را تأیید می‌کند و می‌گوید: «من با تیم السالمیه در مسابقات باشگاه‌های مردان آسیا که از ۱۲ تا ۲۱ ژوئن در جده عربستان برگزار شد، حضور داشتم و برای این تیم به میدان رفتم. پس از پایان این رقابت‌ها هم از دو تیم السالمیه و العربی پیشنهاد بازی داشتم ولی چون العربی را از لحاظ تیمی و سطح بازی بازیکنان حرفه‌ای‌تر می‌دانستم، پیشنهادش را قبول کردم و از فصل آینده برای العربی به میدان می‌روم.» او در مورد مدت زمان قراردادش با این باشگاه عربی هم می‌گوید: «العربی کویت مایل بود قرارداد دو ساله ببندد ولی قراردادم را یکساله بستم که در این یک سال شرایط تیم و فصل هندبال کویت را بسنجم تا اگر شرایط خوب بود، قراردادم را تمدید کنم.» استکی که در فصل گذشته در لیگ فرانسه برای تیم سیزن رن بازی می‌کرد، در این رابطه با فصلی که سپری کرده هم توضیحاتی می‌دهد: «فصل قبل به خاطر شیوع کرونا، کنسل شدن بازی‌ها و نبود تماشاگر در سالن فصل جالبی را سپری نکردم و یک ماه پایانی فصل را هم به السالمیه ملحق شدم.»
استکی عناوینی چون بهترین گلزن مسابقات قهرمانی جهان در رده سنی جوانان در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۱ را در کارنامه خود دارد و عنوان بهترین بازیکن خارجی در لیگ هندبال رومانی را نیز برای خود ثبت کرده است. استکی پیش از این در باشگاه‌های اشتوتگارت آلمان، الغرافه قطر، دینامو بخارست رومانی و سیزن رن فرانسه نیز بازی کرده است.
 
 
حدادی حتماً به توکیو اعزام می‌شود
نوروزی: امکان دارد حکم دوپینگی کاراته تغییر کند
رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی تأکید دارد که احسان حدادی به جراحی نیاز دارد اما بعد از المپیک در این خصوص تصمیم‌گیری می‌شود. ضمن اینکه حکم ورزشکار المپیکی کاراته که تست دوپینگش مثبت شده نیز به احتمال فراوان تغییر می‌کند. لامرضا نوروزی در خصوص مثبت شدن ۲ تست دوپینگ تکواندو و کاراته معتقد است: «این ورزشکاران سرمایه هستند و ما باید از آنها دفاع کنیم. ملی‌پوش المپیکی کاراته از ماده‌ای خاص مصرف کرده و هر نوع حکمی را می‌توان متصور شد. محرومیت ۲۰ ماهه برای این ورزشکار صادر شده اما امکان تغییر وجود دارد چون برای ماده خاص از کمترین زمان تا ۴ سال می‌توان حکم داد.» رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی ادامه می‌دهد: «با توجه به دفاعیاتی که ورزشکار داشته و داروی مصرف شده، احتمال دارد کمترین حکم را به او بدهند اما با توجه به فرصت کمی که تا المپیک باقی مانده، ممکن است این ورزشکار به این بازی‌ها نرسد اما می‌تواند پس از آن در رویدادهای بعدی شرکت کند. در مورد تکواندو هم باید بگویم این ورزشکار المپیکی نبود و تیم زنان به صورت نمایشی شرکت می‌کند. کسب مدال مهم نیست اما وضعیت این ورزشکار هم در دست بررسی بوده و صدور حکم در دست ایران است. ما همه جوانب را در نظر می‌گیریم، بعد حکم می‌دهیم.»
نوروزی درباره وضعیت احسان حدادی نیز معتقد است: «حدادی با توجه به مشکلی که داشت یک کمیسیون تخصصی برای او تشکیل دادیم‌. با توجه به وضعیت جسمانی احسان، او می‌تواند تمریناتش را انجام دهد و مشکل خاصی ندارد. او در کل با توجه با دیسک شدید کمرش به جراحی نیاز دارد اما چون سال‌ها زحمت کشیده خیلی تمایلی برای جراحی ندارد تا با کارهای توانبخشی بتواند المپیک برود. بعد از المپیک دوباره معاینه می‌شود و تحت نظر متخصصان تصمیم‌گیری خواهد شد. او حتماً در بازی‌های توکیو شرکت می‌کند و مانعی برای فعالیت ندارد.»

 


Page Generated in 0.0049 sec