printlogo


کد خبر: 231650تاریخ: 1400/4/9 00:00
ساختن مهرام از نو، روی ویرانه‌های نفت
بازسازی تیم پرافتخار

گزارش
محسن آجرلو    
 
تیم بسکتبال مهرام که فصل گذشته لیگ برتر بسکتبال قافیه قهرمانی را به شهرداری گرگان باخت، حالا به فکر بازسازی افتاده تا انتقام آن شکست را بگیرد.
ماجرای بسته شدن تیم فصل گذشته مهرام هم کم عجیب نبود و خیلی‌ها معتقدند که شیوه بستن همان تیم و بخصوص تغییر در کادر فنی بود که در نهایت به پاشنه آشیل این تیم پرافتخار در راه قهرمانی تبدیل شد. مصطفی هاشمی در حالی که توافق‌های اولیه را با مهرام انجام داده بود و برخی بازیکن‌ها هم قرارداد خود را تمدید کرده بودند اما یک شبه همه چیز عوض شد. اتفاقی شبیه به یک کودتا که هم علی آرزومندی را جانشین هاشمی کرد و هم بازیکنانی نظیر فرید اصلانی، سجاد مشایخی و ارسلان کاظمی هم از این تیم جدا شدند.
ریشه نامشخص کودتا
ریشه آن اتفاق‌ها و کنار گذاشتن هاشمی (به عنوان مربی که بخش اعظم افتخارات مهرام با او به دست آمده بود) هیچ‌گاه به طور شفاف مشخص نشد. حتی همین حالا که گفته می‌شود مصطفی هاشمی یک بار دیگر به این تیم برگشته و مشغول بستن تیم جدیدی است، چیزی درباره اتفاق‌های سال گذشته نمی‌گوید و ترجیح می‌دهد همه چیز را درون خانواده نگه دارد! لی آرزومندی هم که در گذشته سال‌ها دستیار هاشمی بود، پس از سرمربیگری در فصل گذشته، حاضر به دستیاری هاشمی نشده و پس از سال‌ها از مهرام جدا شده است و گویا قرار است روی نیمکت سیرجان بنشیند. در مجموع گویا همه چیز در مهرام به شرایط دو سال پیش برگشته و مدیریت با پی بردن به اشتباه استراتژیک خود در سال گذشته، تصمیم گرفته دوباره با مربی قدیمی خود کار کند. در این میان البته بدنه مهرام تا حدود زیادی دستخوش تغییر شده و بازیکنان رفته، دیگر به تیم برنمی‌گردند.
مثلث نفت در مهرام
مهرامی‌ها طی روزها و هفته‌های گذشته ترکیب خودشان را هم آرام و بی سر و صدا بستند. سرخ‌پوشان تهرانی که فصل گذشته در کنار صمد نیکخواه و مهدی کامرانی، اتکای زیادی به خارجی‌هایی داشتند که در بزنگاه دست‌شان را خالی گذاشتند برای این فصل اما اینطور که به نظر می‌رسد، دست گذاشته‌اند روی بهترین بازیکن‌های در دسترس و مثلث خوب نفت را به خدمت گرفته‌اند.
پس از جذب سعید داورپناه و محمد حسن‌زاده، آرن داودی هم با مهرامی‌ها توافق کرد تا سومین بازیکن پیاپی از نفت آبادان راهی این تیم شود و ترکیب مهرام برای فصل آینده را دگرگون کند. به این ترتیب این سه بازیکن در کنار صمد نیکخواه، مهدی کامرانی و یکی دو بازیکن جوان دیگر در مهرام ماندنی خواهند شد.
 
تیم موفقی که تکه‌تکه شد!
نفت آبادان یکی از بهترین تیم‌های سال‌های اخیر بسکتبال ایران بود که تمام المان‌های لازم را برای تبدیل شدن به یک تیم دوست‌داشتنی داشت. تیم مردمی با هواداران خونگرم، تیمی که به دور از ریخت و پاش‌های مدعیان اصلی که مربی و بازیکنانی کم حاشیه داشت. تیمی یکدست که چندین سال پیاپی به نیمه نهایی و فینال لیگ رسید و پس از سال‌ها تیمی را قهرمان لیگ کرد که حتی یک خارجی هم نداشت.
این تیم موفق اما در لیگ پیش رو اصلاً شرایط خوبی ندارد. مربی جوان و موفق‌شان از آنها جدا شده و تقریباً تمام چهره‌های مؤثرشان هم راهی تیم‌های دیگر شده‌اند. سه بازیکن در مهرام و چند چهره دیگر مانند سالار منجی و رسول مظفری هم راهی تیم‌های دیگر شده‌اند و این تیم در عمل خالی از هر مهره خوب و مطرح شده است.
در این میان فقط شنیده می‌شود که محمدرضا اسلامی مربی آبادانی‌ها خواهد شد و مشخص نیست این تیم همواره مدعی طی سال‌های اخیر را با چه ترکیبی خواهد بست.

Page Generated in 0.0048 sec