printlogo


کد خبر: 231645تاریخ: 1400/4/9 00:00
نیمکت فرانسه به افکار تازه نیاز دارد
زیزو، خودت را گرم کن!

 چند روز قبل، فلورنتینو پرس رئیس باشگاه رئال مادرید فاش کرده بود زین‌الدین زیدان رویای مربیگری در تیم ملی فرانسه را دارد و با اتفاق شگفت‌انگیز بامداد دیروز همه چیز مهیا شده برای اینکه زیزو به رویایش برسد. فرانسه، مدافع عنوان قهرمانی جهان و نایب قهرمان یورو 2016 در نخستین مرحله حذفی یورو 2020، برتری 3 بر یک مقابل سوییس را از دست داد و در نهایت در ضربات پنالتی شکست خورد.
فرانسه اصولاً با تیم فرصت‌طلب و نتیجه‌گرای جام جهانی تفاوت بسیاری داشت، اگرچه در گروه سختی واقع شد اما به دو تساوی برابر مجارستان و پرتغال و یک برد خفیف مقابل آلمان قناعت کرد. حالا آینده کاری دیدیه دشان در خطر است، حتی در مصاحبه بعد از باخت به سوییس در این باره گفت: «این تیم اتحاد و همدلی دارد. من مسئول اتفاقات بدی هستم که در تیم می‌افتد، با آنها هستم و با من هستند. برای پرداختن به آینده به زمان نیاز داریم، الان وقت مناسبی نیست.»
او که به عنوان کاپیتان تیم ملی فرانسه قهرمانی جام جهانی 1998 و یورو 2000 را به دست آورده، تا پایان جام جهانی 2022 قرارداد دارد اما با نتایج ضعیفی که در یورو 2020 نصیب تیم دوم رنکینگ فیفا شده، شاید تصمیم بگیرند به کار او روی نیمکت تیم ملی کشورش پایان دهند و در این صورت، زیدان بهترین گزینه است. مربی سابق رئال مادرید با مشکلاتی که در این تیم داشت، در پایان فصل از سمت خود کناره‌گیری کرد و حالا بدون تیم است.
از سوی دیگر موج انتقادات در ساعت‌های اولیه بعد از حذف فرانسه از یورو 2020 شدت گرفته و بسیاری معتقدند دشان در این حدود 9 سال فعالیت به عنوان مربی، تمام داشته‌هایش را به تیم انتقال داده و فرانسه به افکار تازه روی نیمکتش نیاز دارد. زمستان سال آینده جام جهانی در قطر برگزار می‌شود و فرانسه مدافع عنوان قهرمانی با داشتن تیمی پر از ستاره‌های گرانقیمت دنیای فوتبال مانند کیلیان امباپه، آنتوان گریزمان، کریم بنزما، انگولو کانته و پل پوگبا با انتظارات بالایی روبه‌رو است. شاید وقت آن باشد که زیدان نه بعد از جام جهانی که قبل از آن روی نیمکت کشورش بنشیند؛ پس همانطور که روزنامه مادریدی «مارکا» در یک یادداشت تیتر زد، «زیزو خودت را گرم کن».
 

Page Generated in 0.0054 sec