printlogo


کد خبر: 231643تاریخ: 1400/4/9 00:00
پایان مرحله گروهی کوپا آمه‌ریکا 2021
راه آسان آرژانتین تا فینال

 مرحله گروهی کوپا آمه‌ریکای 2021 به پایان رسید و آرژانتین با پیروزی 4 بر یک مقابل بولیوی با 10 امتیاز صدرنشین گروه A متشکل از تیم‌های جنوبی قاره شد. در دیدار همزمان اروگوئه با تک گل ادینسون کاوانی بر پاراگوئه غلبه کرد و با صعود به رتبه دوم از بازی با برزیل در مرحله یک‌چهارم‌نهایی راحت شد. در این مرحله، تیم‌های اول هر گروه با تیم چهارم گروه دیگر و تیم‌های دوم هر گروه با تیم سوم گروه دیگر روبه‌رو می‌شوند.
در این دوره کوپا آمه‌ریکا ابتدا قرار بود تابستان سال گذشته به صورت مشترک در آرژانتین و کلمبیا برگزار شود اما به امسال موکول شد و با رشد وحشتناک ابتلا به ویروس کرونا در آرژانتین و همچنین ناآرامی‌های سیاسی در کلمبیا، این دو کشور از میزبانی محروم شدند و برزیل که در سال 2019 هم میزبان بود، به عنوان کشور برگزاری مسابقات انتخاب شد. برخلاف سال‌های اخیر میهمانی از قاره‌های دیگر در این دوره حضور نداشت و تیم‌ها به دو گروه پنج تیمی تقسیم شدند که چهار تیم اول هر گروه به مرحله یک‌چهارم‌نهایی صعود کردند. در گروه B به ترتیب برزیل، پرو، کلمبیا و اکوادور راهی مرحله حذفی شدند و ونزوئلا کنار رفت، در گروه A هم بعد از آرژانتین و اروگوئه، شیلی و پاراگوئه به عنوان تیم‌های سوم و چهارم صعود کردند و بولیوی با تحمل چهار شکست حذف شد.
بازی‌های مرحله یک‌چهارم‌نهایی از بامداد شنبه آغاز می‌شود، ابتدا پرو و پاراگوئه در گویانیا با هم بازی می‌کنند و سپس برزیل در ریودوژانیرو به مصاف شیلی می‌رود. برنده این دو دیدار سه روز بعد در نیمه‌نهایی در ریو مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. بامداد یکشنبه نیز اروگوئه در برازیلیا به مصاف کلمبیا می‌رود و بعد آرژانتین در گویانیا با اکوادور بازی می‌کند. برنده این دو بازی سه روز بعد در نیمه‌نهایی در برازیلیا با هم روبه‌رو می‌شوند این یعنی آرژانتین تا فینال به رقیب همیشگی و مدعی اصلی قهرمانی یعنی برزیل نمی‌خورد.
در پایان مرحله گروهی اگر چه در 20 بازی 46 گل زده یعنی به طور متوسط 3/2 گل به ثمر رسیده اما تعداد گل‌ها میان گلزنان تقسیم شده به نحوی که لیونل مسی با 3 گل بهترین گلزن جام تا اینجا است، بعد از او هشت نفر از جمله نیمار و کاوانی دو گل زده‌اند.
 

Page Generated in 0.0050 sec