printlogo


کد خبر: 231635تاریخ: 1400/4/8 00:00
ترین‌های هفته بیست و چهارم؛ جنگنده‌های آبی



با پایان تعطیلات، لیگ وارد حساس‌ترین مقطع خود شد. یک هفته از هفت هفته پایانی برگزار شد و معادلات ابتدا و انتهای جدول و کسب سهمیه پیچیده‌تر از قبل شد. سپاهان اگرچه دو امتیاز از پرسپولیس عقب افتاد اما آغاز راه سخت پرسپولیس تا انتهای فصل فرصتی برای شادی کردن برای آنها نخواهد گذاشت. ترین‌های این هفته که تیم‌هایشان را همچنان در معادلات جدول نگه داشتند، چه کسانی بودند؟
 
مربی هفته: فرهاد مجیدی (استقلال)
فرهاد مجیدی با حضور مجددش در استقلال رویه جدیدی را در پیش گرفته است. او این بار ترجیح داده به جای رفتن در مواقع اختلافات و مشکلات، بایستد و بجنگد. این خصوصیت جنگندگی به تیمش هم منتقل شده و استقلال در بازی‌های اخیرش برای بردن به میدان رفته است. همین مسأله باعث شد تا آنها خیلی زود و در همان 20 دقیقه ابتدایی کار حریف را تمام کنند و نگذارند تا کار به اتفاقات و اشتباهات برسد. ترکیب استقلال و تعویض‌های مجیدی همه در این راستا به آبی‌های پایتخت کمک کرد و مجیدی توانست باز هم مقابل مربی سابقش نمره قبولی بگیرد، آن‌هم در شرایط ناآرام این روزهای باشگاه. این سه امتیاز استقلال را در جمع مدعیان سهمیه از بقیه جدا کرد و در حاشیه امنی قرار داد تا آنها در جدول برخلاف خارج از زمین بازی به یک ثبات نسبی برسند.
 
تیم هفته: پدیده
لیگ رو به اتمام است و هنوز مشخص نیست که تیم مهدی رحمتی پدیده است یا شهر خودرو. با این حال او این هفته در این تیم با هر نامی دست به یک کار بزرگ زد و با یک نفر کمتر تراکتور را شکست داد. پدیده بیش از 5 سال بود که نتوانسته بود تراکتور را شکست دهد و مشهدی‌ها مانع از رسیدن این رکورد به عدد 6 شدند. پدیده در دیداری تقریباً برابر با تراکتور ظاهر شد و شاید بزرگ‌ترین تفاوت درون دروازه‌ها بود. جایی که میلاد فراهانی یکی از بهترین بازیکنان میدان بود اما تراکتور در غیاب ستاره‌اش محمدرضا اخباری متزلزل ظاهر شد.
 
بازیکن هفته: مهدی مهدی‌پور (استقلال)
استقلال برای بردن گل‌گهر فقط به 20 دقیقه زمان نیاز داشت. مهدی مهدی‌پور با یک گل و یک پاس گل توانست در همان مدت، کار امیرقلعه‌نویی را تمام کند. این دو گل البته برای پیروزی استقلال کافی نبود. مهدی‌پور در ادامه در حفظ برتری دو گله هم نقش مهمی ایفا کرد.
 
پاس گل هفته: امید عالیشاه (پرسپولیس)
پرسپولیس که در هفت هفته باقی‌مانده تا پایان لیگ برتر بازی‌های سختی داشت، به برد مقابل مس رفسنجان نیاز مبرمی داشت. نبردن در این بازی می‌توانست مشکلات زیادی برای این تیم ایجاد کند. دیداری که گره خورده بود و کم‌کم به نظر می‌رسید که یحیی باید به یک امتیاز این بازی راضی باشد. امید عالیشاه اما با یک پاس گل استثنایی از میانه میدان گره این بازی را به راحتی باز کرد.

گل هفته: مهدی مهدی‌پور (استقلال)
محمد دانشگر توپ را در پشت محوطه جریمه به هافبک آبی‌ها رساند و مهدی‌پور بعد از رد شدن از یک بازیکن گل‌گهر با یک شوت فنی و زیبا کار حریف را تمام کرد. مهدی‌پور یکی از دلایل زیبایی گلش را البته مدیون مهدی قایدی است. مهاجم استقلال با یک حرکت زیبا هنگام پاس دانشگر از روی توپ پرید و اجازه داد تا مهدی‌پور در یک موقعیت خوب صاحب توپ شود.
 
چهره ویژه هفته: محمد آبشک (فولاد)
پرسپولیسی‌ها اختلاف دو امتیازی‌شان در صدر جدول را مدیون فولاد و بهترین بازیکنش در این بازی یعنی محمد آبشک هستند. در روزی که محسن فروزان غایب بود، بزرگ‌ترین نگرانی جواد نکونام از سمت دروازه بود. هافبک‌های فولاد اما در این بازی آنقدر خوب کار کردند که خیلی کار به دروازه‌بان نکشید. براساس آمار «متریکا»، آبشک با 22 نبرد موفق، 7 قطع پاس و 21 بازپس‌گیری توپ یک تنه سپاهانی‌ها را از کار انداخت. او اجازه نداد که هافبک‌های سپاهان توپ را به خط حمله برسانند و نتیجه آن این بود که سجاد شهباززاده در این بازی فقط یک شوت نصفه و نیمه به سمت دروازه حریف داشت و بازیکن جانشین او یعنی کی‌روش هم نتوانست شوتی به سمت دروازه انجام دهد.
(این مطلب پیش‌تر در سایت فوتبال ۳۶۰ منتشر شده)


 


Page Generated in 0.0046 sec