printlogo


کد خبر: 231627تاریخ: 1400/4/8 00:00
نادر محمدخانی: مربیان استقلالی تأثیری در بردها و نتایج پرسپولیس ندارند
پرسپولیس از سد گل‌گهر هم می‌گذرد
یحیی باید برای سال‌های آینده‌اش یک سید جلال دیگر بسازد



گفت و گو
ناصرقراگزلو    
نادر محمدخانی یکی از بهترین مدافعان تاریخ فوتبال ایران و پرسپولیس است. مدافعی که با وجود سن و سال بالا حتی مورد توجه ایویچ برای تیم ملی قرار گرفت و اتفاقاً در بازی‌های جام جهانی هم بهترین بازی‌ها را از خود ارائه داد. به بهانه شرایط فعلی پرسپولیس و سؤالاتی که در ذهن‌مان وجود داشت بد ندیدیم با نادر محمدخانی که در انگلیس زندگی می‌کند و البته در کنار کار اصلی‌اش از فوتبال غافل نیست گفت و گویی داشته باشیم.

دیدار پرسپولیس مقابل مس رفسنجان را به لحاظ فنی چگونه ارزیابی کردید؟
 بازی در زمین چمن مصنوعی سخت و دشوار است و بازیکنان در چنین زمین‌هایی احتمال صدمه دیدگی‌شان هم زیاد است اما بازیکنان پرسپولیس انصافاً خوب بازی کردند و نود دقیقه جانانه جنگیدند و سه امتیاز با ارزش را از کویر به عنوان سوغات برای تیمشان و هواداران به ارمغان آوردند. کسب سه امتیاز خارج از خانه در هفته‌های پایانی خیلی مهم و حائز اهمیت بود. خوشحالم که پرسپولیس به این مهم و به صدر رسید و با متوقف شدن حریف اصلی‌اش در اهواز، باز هم در صدر جایگاهش را تثبیت کرد جایی که در این چند ساله دایماً در آن قرار داشته و ما و هواداران تیم هم به آن عادت کرده‌ایم البته انتظار دیگری هم جز این از تیم پوکر زن وجود ندارد، تیمی که بعد از پوکر در لیگ برتر در کسب عناوین قهرمانی در سوپرجام هم پوکر زد و نشان داد که یحیی و شاگردانش برای کسب قهرمانی‌های مجدد و متوالی دیگر عطش سیری ناپذیری دارند و برای موفقیت نمی‌خواهند یک گام هم عقب بکشند و پا پس بگذارند.
دیدار پرسپولیس مقابل گل گهر سیرجان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
 تیم گل گهر هم با هدایت امیر قلعه‌نویی مانند پرسپولیس علاقه زیادی به فوتبال مالکانه دارد و با وجود باخت سنگین پنج بر صفر در بازی رفت در سیرجان به لحاظ مالکیت بازی نسبتاً برابری را به لحاظ در اختیار داشتن توپ ارائه داد اما بازیکنان با کیفیت‌تر پرسپولیس در دیداری که روزشان بود به برتری پرگلی رسیدند و در دیدار برگشت هم من فکر می‌کنم پرسپولیس از سد تیم گل گهر می‌گذرد و تیم پرمهره سیرجانی نمی‌تواند مانع روند موفق پرسپولس باشد.
پرسپولیس در سه بازی آینده‌اش باید به مصاف سه تیمی برود که سرمربیانش استقلالی هستند. این موضوع کار را برای پرسپولیس دشوار نمی‌سازد؟
 نه من فکر نمی‌کنم در دنیای حرفه‌ای فوتبال پرداختن به چنین مواردی خیلی مدنظر مربیان و بازیکنان باشد و در واقع مربیان سه حریف آینده پرسپولیس فقط به موفقیت تیم خودشان فکر می‌کنند و به استقلال و یا مثلاً کمک به استقلال با امتیازگیری از پرسپولیس فکر نمی‌کنند. پرسپولیس چه به لحاظ فنی و چه روحی روانی در شرایط خیلی خوبی به سر می‌برد و من فکر نمی‌کنم تیمی حتی سپاهان بتواند مانع قهرمانی پرسپولیس شود.
اما بعد از گل گهر، پرسپولیس باید در دمای بالای اهواز به مصاف فولادی برود که سپاهان را متوقف کرد؟
 بله گرما و شرجی اهواز کار را برای هر تیمی دشوار می‌سازد اما این سختی برای خود فولادی‌ها هم وجود دارد ضمن اینکه من معتقدم بدنسازی و شرایط خوب آمادگی بدنی و فنی پرسپولیس این اجازه را می‌دهد که در اهواز هم به برد فولاد فکر کنیم. تیم نکونام تیم خوبی است اما این تیم نمی‌تواند در اهواز هم حریف تیم پر مهره یحیی شود و من شخصاً در قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر شکی ندارم.
قرعه پرسپولیس در جام حذفی و رویارویی مقابل استقلال را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
 بازی دربی دیداری جدا از شرایط خاص جدول و سایر موارد است اما من در جام حذفی هم مانند لیگ و سوپرجام شانس اول و اصلی قهرمانی را پرسپولیس می‌دانم ضمن اینکه معتقدم پرسپولیس با وجود تجربه خوبی که در آسیا پیدا کرده و تیم بهتر و با کیفیت‌تری که در اختیار دارد قادر است این بار حتی جام قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا را هم به ویترین افتخارات خودش اضافه کند.
در خصوص خط دفاعی پرسپولیس به رهبری سید جلال چه صحبتی دارید و فکر می‌کنید سید جلال تا چه زمانی می‌تواند با اقتدار به کار خودش ادامه دهد؟
 پرسپولیس در همه پست‌ها بازیکنان خیلی خوبی دارد و زوج آل کثیر و مغانلو واقعاً زوج خیلی خوب و خطرناکی هستند. این مسأله زوج‌سازی‌های موفق در همه خطوط پرسپولیس وجود دارد و در خط دفاع هم ما این مسأله را بین کنعانی زادگان و سید جلال شاهد هستیم که در خط دفاعی سد خوبی برای حریفان ساخته‌اند. سید جلال هم آنقدر زندگی خوب و سالم و حرفه‌ای دارد که به نظرم مشکلی برای ادامه بازی‌ها ندارد هر چند حتماً این توصیه را به آقا یحیی دارم که از حالا به فکر ساختن سیدجلالی برای آینده و سال‌های بعدی پرسپولیس باشد. پرسپولیس تیم خوبی است که در مسیر موفقیت گام برمی‌دارد و به نظرم اگر به حاشیه نرود این تیم باز هم حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت هر چند که بحث حضور بازیکنان پرسپولیس در تیم‌های عربی و وسوسه دلالان و سایر حاشیه‌ها ممکن است روی عملکرد بازیکنان تأثیر بگذارد که خوشبختانه این امر با درایت یحیی و کادر فنی پرسپولیس تا کنون نتوانسته مشکلی برای پرسپولیس به وجود آورد.
سید جلال ما را یاد شما می‌اندازد که با وجود سن بالا در تیم باشگاهی‌تان و حتی تیم ملی بازی‌های خوبی را ارائه دادید و حتی ایویچ هم شما را در جام جهانی بازی داد.
 ایویچ واقعاً مربی بزرگی بود و روزی که مرا دید از من پرسید آیا در تیم ملی بوده‌ام و یکسری سوالات دیگر که وقتی حرف‌هایم را شنید و بازی‌ها و عملکردم را دید به بهترین شکل ممکن از من استفاده کرد چون برای ایشان عملکرد بازیکن مهم بود نه سن و سالش، فکر می‌کنم امروز سالگرد فوت ایشان هم هست که لازم دیدم از ایشان یاد کنم. مربی که به سلطان تاکتیک معروف بود و خود من شخصاً از آن مربی بزرگ چیزهای زیادی یاد گرفتم. روحشان شاد و یادشان گرامی باد، مربی که به فوتبال ما چیزهای نوینی آورد.


Page Generated in 0.0047 sec