printlogo


کد خبر: 231618تاریخ: 1400/4/8 00:00
سوئد-اوکراین، مرحله یک‌هشتم‌ نهایی یورو، ساعت 23:30
دوئل یخی

سوئد با یک گل دیرهنگام صدرنشین گروه E شد و ناخواسته اوکراین را به یک‌هشتم‌ نهایی رساند؛ حالا دو تیم آخرین بازی این مرحله را در گلاسکو برگزار می‌کنند. صعود دو تیم کاملاً متفاوت بود، سوئد با هفت امتیاز و اوکراین با سه امتیاز و تفاضل گل منفی یک به عنوان آخرین تیم در رده‌بندی تیم‌های سوم به مرحله حذفی رسید.
سوئد از نخستین صعود به مرحله حذفی یورو بعد از یورو 2004 مطمئن بود اما با گل دقیقه 94 ویکتور کلائسون 3 بر 2  لهستان را برد و بالاتر از اسپانیا صدرنشین شد. این تیم برای ششمین بار متوالی در یورو حاضر می‌شود و اگرچه در 11 بازی آخرش در این رقابت‌ها تنها سه پیروزی داشته اما حدوداً یک سال است که شکست نخورده و این یعنی نمی‌توان تیم یانه اندرسون را دست کم گرفت. تیمی که تا یک‌چهارم ‌نهایی جام جهانی 2018 پیش رفته، در سمت آسان قرعه‌کشی قرار گرفته و به دنبال تکرار افتخار سال 92 است که در خانه تا نیمه‌نهایی صعود کرد.
اوکراین که در گروه C بعد از هلند و اتریش سوم شد، برای نخستین بار به عنوان کشوری مستقل از مرحله گروهی یورو صعود کرد برای همین هواداران اوکراین مقابل سفارت سوئد در کیف زیر بنری با ترکیب پرچم دو کشور نوشتند: متشکریم سوئد به خاطر یک‌هشتم‌ نهایی.
سوئد بعد از سه بازی پر از دوندگی و فداکاری تیمی به استراحت در خانه نیاز داشت و حالا احتمالاً اندرسون به ترکیب 2-4-4 تیمش در این بازی در همپدن پارک دست نمی‌زند. اوکراین اما نگران سمت چپ خط حمله سه نفره خود است چون ویکتور تسیهانکوف و اولکساندر زوبکوف از ساق پا مصدوم هستند. آندری شوچنکو در دو بازی آخر این نقش را به روسلان مالینوفسکی داده اما شاید او را به مرکز خط میانی برگرداند و امیدوار باشد که تسیهانکوف حداقل یک ساعت برایش بازی کند.
تنها بازی رسمی دو تیم برای اوکراینی‌ها خاطره‌انگیز است چون اولین بازی‌شان در جام ملت‌های اروپا را 2 بر یک بردند. زلاتان ابراهیموویچ گل اول را زد، شوچنکو سه دقیقه بعد گل تساوی را زد و در دقیقه 62 موفق به زدن گل برتری شد. اوکراین آن سال که به همراه لهستان میزبان مشترک بود، صعود نکرد و چهار سال بعد هم هر سه بازی‌اش را باخت.

‌ترکیب احتمالی
سوئد: اولسن؛ لوستیگ، لیندلوف، دانیلسون، آگوستینسون؛ لارسون، اکدال، اولسون، فورزبرگ؛ کوایسون، ایساک
اوکراین: بوشچان؛ کارافائف، ماتوینکو، زابارنی، میکولنکو؛ مالینوفسکی، سیدورچوک، زینچنکو؛ یارمولنکو، یارمچوک، تسیهانکوف



 


Page Generated in 0.0060 sec