printlogo


کد خبر: 231615تاریخ: 1400/4/8 00:00
انگلیس-آلمان مرحله یک‌هشتم ‌نهایی یورو، ساعت 20:30
دوباره ساوت‌گیت ویمبلی، آلمان

یک ربع قرن بعد از آن بازی به یادماندنی در یورو 96، دشمنان همیشگی، آلمان و انگلیس امشب در ویمبلی در یک‌هشتم ‌نهایی یورو 2020 روبه‌روی هم قرار می‌گیرند. «سه شیر» به عنوان صدرنشین گروه D به این مرحله آمده و آلمان تیم دوم گروه مرگ مسابقات شد.
گرت ساوت‌گیت در ضربات پنالتی آن شب نحس در ویمبلی ضربه آخر را زد و گل نکرد تا انگلیس نتواند به فینال مسابقات راه پیدا کند. او که بعد از آن، پنالتی زدن را کنار گذاشت، حالا 90 دقیقه فرصت دارد که با غلبه بر رقیب قدیمی تابستان کشورش را خراب کند یا بسازد.
انتظار طولانی‌مدت برای بازگشت هواداران به ویمبلی برای خط دفاع انگلیس خوش‌یمن بوده چون همراه با ایتالیا تنها تیم‌هایی بودند که بدون بازشدن دروازه‌شان به جمع 16 تیم برتر راه یافتند هرچند با وجود استعدادهای هجومی بسیار گلزنی برایشان سخت بوده. رحیم استرلینگ زننده تنها گل‌های انگلیس در این تورنمنت بوده که دو برد را مقابل کرواسی و جمهوری چک در دو طرف تساوی کسالت‌آور مقابل اسکاتلند رقم زد. حالا تیم ساوت‌گیت بیش از 450 دقیقه است که گل نخورده و 9 بازی نباخته اما چهار برد آخرش با نتیجه یک بر صفر به دست آمده و این با توجه به بازی‌های سخت پیش رو نگران‌کننده است. ساوت‌گیت شاید باز هم تیمش را 1-3-2-4 به میدان بفرستد یا از ترکیب مطلوب سه‌دفاعه‌اش استفاده کند اما یک چیز قطعی است و آن اینکه انگلیس باید مؤثرتر حمله کند اگر می‌خواهد به بازی یک‌چهارم ‌نهایی برابر برنده دیدار سوئد و اوکراین برسد. انگلیس می‌خواهد برای نخستین بار در مرحله حذفی جام ملت‌های اروپا در 90 دقیقه به نتیجه برسد اما یواخیم لوو در آخرین روزهای مربیگری‌اش در آلمان به دنبال آن است که سیصدمین بازی انگلیس در ویمبلی را به کامش تلخ کند. لقب گروه مرگ برای گروهی که قهرمان سال 2014 جهان، قهرمان سال 2018 جهان و قهرمان یورو 2016 در آن حضور داشتند، به درستی انتخاب شد اما آلمان، فرانسه و پرتغال صعود کردند و مجارستان، سربلند از تورنمنت حذف شد. تیم لوو در بازی اول مقابل فرانسه ضعیف بود و با یک گل شکست خورد و در بازی آخر با خوش‌اقبالی از مجارستان تساوی گرفت اما پیروزی درخشان 4 بر 2 مقابل پرتغال باعث شد بالاتر از این تیم در رده دوم صعود کنند.
دی مانشافت شاید به اندازه تیم هفت سال قبل ریودوژانیرو خوب نباشد اما همه می‌دانند در تورنمنت‌های بزرگ چه زیرک و خطرناک است و با لوو تا نیمه‌نهایی هر سه یورو که در آن شرکت داشته‌اند، پیش رفته‌اند. با این حال جای مدال قهرمانی اروپا در کارنامه این مربی بزرگ خالی است چون در فینال 2008 و نیمه‌نهایی 2012 و 2016 شکست خوردند و می‌خواهند بعد از 25 سال دوباره در ویمبلی قهرمان شوند. آخرین بازی رسمی این دو تیم در یک‌هشتم ‌نهایی جام جهانی 2010 بود که آلمان 4 بر یک شکست خورد و فرانک لمپارد هنوز حسرت گلی که تنها داور آن را ندید، می‌خورد. آخرین بازی دو تیم در سال 2017 دوستانه بود که بدون گل مساوی شد.

 منبع: اسپورتس مول

اخبار  تیمی
میسون ماونت و بن چیلول به دلیل تماس با بیلی گیلمور کووید مثبت، خودشان را قرنطینه کردند با آنکه تست‌شان منفی شد و ساوت‌گیت بعید است به آنها از اول بازی بدهد چون همین امروز از قرنطینه آزاد می‌شوند. مربی انگلیس نگرانی از بابت مصدومیت ندارد چون هری مگوایر مقابل جمهوری چک بازی کرد و جایش در قلب دفاع کنار جان استونز محفوظ است. ساوت‌گیت احتمالاً به ترکیب برنده چهار نفره دفاعی دست نمی‌زند و این می‌تواند به نفع جک گریلیش باشد که فرصت بازی در خط حمله سه نفره را به دست می‌آورد. بوکایو ساکا مقابل جمهوری چک درخشید اما شاید برای این بازی بزرگ رویش ریسک نکنند و فیل فودن در کنار استرلینگ و هری کین بازی کند. مصدومیت ران لوکاس کلاسترمان تنها نگرانی لوو برای این بازی است و اگرچه یوناس هوفمان از آسیب‌دیدگی زانو رها شده، شانسش برای بازی در ترکیب اصلی تقریباً صفر است. لئون گورتزکا با زدن گل مساوی در دقیقه 84 بازی با مجارستان خودش را مطرح کرد و گفته می‌شود می‌تواند جای ایلکای گوندوغان را بگیرد که در بازی آخر مرحله گروهی اخطار گرفت. توماس مولر که مقابل مجارها یار تعویضی بود شاید از ابتدا بازی کند و جای لروی سانه را بگیرد. جای سرژ گنابری و کای هاورتز هم در حمله دست نمی‌خورد. آنتونیو رودیگر هم با وجود سرماخوردگی مختصر احتمالاً در پایتخت انگلیس بازیکن ثابت است.


‌ترکیب احتمالی
انگلیس: پیکفورد؛ واکر، استونز، مگوایر، شاو؛ رایس، فیلیپس؛ فودن، گریلیش، استرلینگ؛ کین
آلمان: نویر؛ گینتر، هوملس، رودیگر؛ کیمیش، کروس، گورتزکا، گوسنز؛ هاورتز، مولر؛ گنابری


خشم ژرمن‌ها
آلمان را به چمن ویمبلی راه ندادند

 جنگ‌های روانی معمول میان دو دشمن همیشگی یعنی آلمان و انگلیس را رها کنید. این بار آب و هوا است که به آتش دشمنی میان این دو تیم دمیده آن هم در آستانه بازی مرحله یک‌هشتم ‌نهایی در ورزشگاه ویمبلی. روزنامه بیلد آلمان، اتحادیه فوتبال اروپا را به یک «رسوایی» متهم کرده برای اینکه به تیم یواخیم لوو اجازه نداده شب قبل از بازی با انگلیس در ویمبلی تمرین کند به این دلیل که در لندن باران شدیدی باریده و تمرین در ورزشگاه اصلی ممکن است به چمن ویمبلی آسیب برساند.
یوفا این تصمیم را برای مراقبت از چمن ورزشگاه گرفته و به این ترتیب آلمان را از سنت تمرین در ورزشگاه میزبان در شب قبل از بازی محروم کرده است.به نوشته بیلد، لوو از این تصمیم عصبانی است و به این ترتیب روز گذشته آخرین تمرین خود را در هرتزوگن اوراخ انجام داده و به لندن پرواز می‌کند. این روزنامه مدعی شده این کار اختلال در روند مسابقه به نفع انگلیس است که تا به حال هر سه بازی‌اش در مرحله گروهی را نیز در همین ورزشگاه انجام داده. بیلد در توضیح ادعای خود اشاره به این ماده قانونی کرده که بازیکنان دو تیم باید با فضای استادیوم، بوی رختکن و حس زمین مسابقه آشنا شوند تا قبل از شروع مسابقه آمادگی لازم برای حضور در زمین را به دست آورند.
انگلیس البته امید زیادی دارد که از هر عاملی برای پیروزی در این مسابقه استفاده کند و به روند ناکامی‌هایش مقابل آلمان در تورنمنت‌های بزرگ پایان دهد.
با توجه به اینکه تیم گرت ساوت‌گیت تا این مرحله از یورو 2020 تیمی نه چندان جذاب بوده، باید دید نتیجه این اقدام و جلوگیری از تمرین آلمان در زمین اصلی ویمبلی به نفع انگلیس می‌شود یا نه اما هر چه باشد هواداران مطمئن خواهند بود که زمین مسابقه آسیب ندیده و روی کیفیت بازی اثر منفی نمی‌گذارد.





 


Page Generated in 0.0039 sec