printlogo


کد خبر: 231607تاریخ: 1400/4/8 00:00
بررسی هفته سی و یکم لیگ یک
گل‌ریحان لیگ دویی شد و فجر مدعی‌تر

صبا سعیدپور  
با پایان یافتن بازی‌های هفته سی و یکم، چهره اولین تیم سقوط کننده به لیگ دسته دوم مشخص شد. اتفاقی که از هفته‌های قبل قابل پیش‌بینی بود. تیمی که در طی 30 هفته چندین و چند بار نیمکت مربیانش دستخوش تغییر می‌شود، اگر نتیجه بگیرد باید ایراد گرفت و تعجب کرد. این تیم که قبل از آن هم از سوی مسئولان برگزاری مسابقات اولتیماتومی هم به تعدادی از بازیکنانش داده شده بود تا کم‌کاری نکنند در خانه با یک گل مغلوب استقلال خوزستان شد. همین شکست کافی بود تا آنها دیگر هیچ شانسی برای بقا نداشته باشند. به این ترتیب گل‌ریحان باید فصل آینده در لیگ 2 رقابت کند.
مسابقاتی که در دو گروه 14 تیمی برگزار می‌شود و تیم‌های اول و برنده تیم‌های دوم دسته اولی می‌شوند. صعود سه تیم از جمع 28 تیم بسیار سخت است و گل‌ریحان قدر حضور در لیگ یک را ندانست. استقلال خوزستان هم اگر چه در فصل جاری شانس صعود به لیگ برتر را از دست داد اما تجربیات خوبی به دست آورد که در صورت بهره‌گیری از آنها در فصل آینده شانس بیشتری برای صعود به لیگ برتر خواهد داشت اما دو تیم تهرانی صدرنشین به تساوی مقابل حریفان‌شان رضایت دادند. در مهم‌ترین بازی تیم هوادار با رضا عنایتی یک امتیاز از شاهین در بوشهر گرفت. شاهین بوشهر با 2 امتیاز حساسی که در این بازی از دست داد در ادامه برای صعود به لیگ برتر باید منتظر نتایج سایر بازی‌ها باشد و با موقعیتی که تیم داود مهابادی از دست داد، برای صعود به لیگ برتر باید منتظر اما و اگرهای زیادی باشد. البته آنها خیلی خوش‌شانس بودند چرا که بادران دیگر صدرنشین لیگ یک هم نتوانست در خانه امتیاز کامل را از چوکا بگیرد. تیم شمالی که با فرشاد پیوس یک امتیاز این بازی هم برایش غنیمت بود دست به کار بزرگی زد و با متوقف کردن مدعی، شانس خودش را برای بقا افزایش داد.
 در این میان فجرسپاسی بهترین استفاده را برد. آنها با پیروزی ۲ بر یک مقابل آرمان‌گهر در دقایق پایانی، به فاصله دو امتیازی دو تیم صدرنشین رسیدند. حالا شیرازی‌ها بیش از پیش به لیگ برتری شدن امیدوار شده‌اند. بازی هفته آینده آنها با هوادار در تهران یک فینال تمام عیار خواهد بود و شاید در آن روز خیلی ابهامات برطرف یا شاید هم معادلات پیچیده‌تر شود.
خوشه‌طلایی ساوه دیگر تیم مدعی لیگ یک هم نتوانست از فرصتی که تساوی تیم‌های بالانشین در اختیارش گذاشته‌اند استفاده کند. این تیم در خانه مقابل پارس جنوبی جم با تساوی یک بر یک متوقف شد. البته خوشه‌طلایی در حالی دو امتیاز حیاتی را از دست داد که در این بازی هم وحید بیاتلو را در کنار خط در اختیار نداشت. او به دلیل رفتاری که در بازی با تیم بادران داشت، علاوه بر اخراج از سوی داور سه جلسه محروم شد. بیاتلو در حالی بار دیگر به کنار خط تیم خوشه‌طلایی برمی‌گردد که این تیم بیشتر شانس‌هایش را برای صعود به لیگ برتر از دست داده و حالا برای صعود باید منتظر اما و اگرهای زیادی باشد. نباید از بازی جوانمردانه تیم پارس جنوبی در این بازی به آسانی بگذریم. تیمی که اگر چه شانسی برای صعود به لیگ برتر ندارد.
مس کرمان که هفته گذشته با فرهاد کاظمی در انزلی یک بر صفر شکست خورده بود، این هفته رایکا بابل را در کرمان با دو گل بدرقه کرد. این پیروزی دیرهنگام برای مسی‌ها همچنان آنها را امیدوار به صعود نگه داشته است. رایکا هم البته آنقدر اندوخته دارد که با این باخت خطری تهدیدش نکند. هر دو گل مس در نیمه دوم به دست آمد.
اما نود ارومیه که در انتهای جدول شرایط خوبی ندارد این هفته باخت بسیار سنگینی را تجربه کرد. در حالی که نیمه اول بازی آنها با ملوان یک بر یک به پایان رسیده بود اما در نیمه دوم آتش بازی انزلی‌چی‌ها به راه افتاد و چهار مرتبه دیگر دروازه میزبان‌شان را باز کردند. با این شکست کار برای‌شان سخت شد به طوری که اگر چوکا تالش از سه بازی آخرش چهار و قشقایی شیراز هم دو امتیاز بگیرند آن وقت اگر نود ارومیه تمام بازی‌هایش را هم با پیروزی پشت سر بگذارد لیگ یکی باقی نمی‌ماند.
بازی تیم‌های شهرداری آستارا و خیبر خرم‌آباد هم پرگل بود. در حالی که میزبان شمالی خیلی زود در ابتدای بازی به گل رسید و در دقیقه 19 هم گل تساوی را دریافت کرد اما در نیمه دوم خیبری‌ها سه گل دیگر را طی پنج دقیقه زدند تا در نهایت پیروزی ۴ بر یک را جشن بگیرند. بدون شک آنها امروز حسرت امتیازهای از دست رفته در هفته‌های گذشته را می‌خورند.  
بازی استقلال ملاثانی و قشقایی شیراز هم برنده نداشت. میزبان اهوازی در دقیقه ۵۹ به گل رسید که میهمان در دقیقه 87 آن را پاسخ داد. حالا با نتایجی که به دست آمده شاید تکلیف تیم‌های صعود کننده به روز آخر کشیده شود. ارزش سه مسابقه پیش رو برای تیم‌های مدعی و تیم‌های در حال سقوط به اندازه تمام فصل است.


 


Page Generated in 0.0059 sec