printlogo


کد خبر: 231599تاریخ: 1400/4/8 00:00
مصاحبه و خبر



کارمان در لیتوانی سخت است
ناظم‌الشریعه: بدون بازی تدارکاتی به نتیجه نمی‌رسیم

تیم ملی فوتسال ایران در شهریورسال جاری در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۱ لیتوانی شرکت می‌کند. در حالی که برای تیم ملی حضور در تورنمنت بین‌المللی صدرا (تیرماه) و دو بازی تدارکاتی با ژاپن (مرداد) پیش‌بینی شده بود، این دو رویداد منتفی شد تا دست تیم ملی برای انجام بازی‌های تدارکاتی خالی بماند. این در حالی است که فدراسیون فوتبال به دنبال زنده کردن حضور تیم ملی در تورنمنت فوتسال تایلند است تا شاگردان سیدمحمد ناظم‌الشریعه قبل از جام جهانی، حداقل برابر چند تیم بین‌المللی محک بخورند.
ناظم‌الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال ایران در این خصوص می‌گوید: «واقعیت این است که تمرینات بسیار خوبی انجام داده‌ایم ولی بدون بازی دوستانه به نتیجه مطلوب نمی‌رسیم. ما با دو عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال جلسه داشتیم. آقای سراجی، رئیس کمیته فوتسال هم دائم سر تمرینات حاضر می‌شود ولی کارمان سخت است.»
ناظم‌الشریعه در پاسخ به این سؤال که برنامه تیم ملی فوتسال برای جبران بازی‌های دوستانه از دست رفته چیست؟ می‌گوید: «هفته آینده یک بازی درون اردویی ولی شبیه‌سازی شده را در تهران برگزار می‌کنیم. همه شرایط این مسابقه را با بازی‌های دوستانه بین‌المللی وفق می‌دهیم؛ یعنی حتی تمرینات و برنامه‌های دو تیم هم جداگانه خواهد بود. هرچند که هیچ چیز جای بازی دوستانه و اصلی را نمی‌گیرد. قرار بود سفری به کرمان داشته باشیم و آنجا بازی کنیم ولی تهیه بلیت به کرمان سخت بود. برای همین بازی را در تهران برگزار می‌کنیم. خودم در این مسابقه، روی سکوها می‌نشینم و محمد هاشم‌زاده و رضا حیدریان روی نیمکت دو تیم قرار می‌گیرند تا شرایط را شبیه‌سازی کنیم.» ناظم‌الشریعه همچنین درباره احتمال حضور تیم ملی فوتسال در تورنمنت تایلند می‌گوید: «چون تاریخ برگزاری این رقابت‌ها کمی عقب افتاد، می‌توانیم از فرصت استفاده کنیم. قطعاً کمیته فوتسال با سازمان لیگ هماهنگی لازم را خواهد داشت. اگر بتوانیم چند بازی تدارکاتی انجام بدهیم، برای تیم ملی خوب خواهد بود.»


غیبت عجیب هنرپیشه در جلسه شورای راهبردی
اختلاف نظرها علنی شد؟

جلسه شورای راهبردی فوتسال با حضور تعدادی از مربیان و پیشکسوتان فوتسال در کمپ تیم‌های ملی برگزار شد. در این جلسه که ظاهراً قرار بود چشم‌انداز و سند توسعه‌ای فوتسال در سال‌های آینده تدوین شود، مهرداد سراجی، سرپرست کمیته فوتسال هم حضور داشت. تعدادی از مربیان ملی و باشگاهی هم در جلسه فوق شرکت داشتند اما نکته عجیب، غیبت غلامعلی هنرپیشه، مدیر تیم‌های ملی پایه بود که چند هفته پیش به این سمت گماشته شده بود.هنرپیشه ابتدا قرار بود مدیر تمام تیم‌های ملی باشد اما در نهایت و به خاطر اختلاف نظرهایی که وجود داشت، مدیر تیم‌های پایه فوتسال ایران شد. در حالی که حضور این فرد در تدوین سند راهبردی فوتسال برای سال‌های آینده به عنوان مدیر پایه ضروری به نظر می‌رسید اما از وی برای شرکت در این نشست دعوت به عمل نیامده بود.پیگیری‌ها نشان می‌دهد اختلافات سراجی با هنرپیشه یکی از دلایلی است که باعث شده مدیر تیم‌های پایه به این نشست دعوت نشود و این اختلافات علنی شود. فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال هنوز جزئیاتی از تشکیل شورای راهبردی و سند توسعه‌ای فوتسال و همچنین دلیل انتخاب نفراتی که در جلسه روز یکشنبه حضور داشتند، منتشر نکرده است.


هفتمین اردوی تیم ملی فوتسال
20 بازیکن در لیست ناظم‌الشریعه

هفتمین اردوی تیم ملی فوتسال بزرگسالان از روز چهارشنبه (نهم تیرماه) در مرکز ملی فوتبال آغاز می‌شود. به این منظور اسامی 20 بازیکن از سوی سرمربی این تیم به شرح زیر اعلام شد: سالار آقاپور، سپهر محمدی، محمدحسین درخشانی، محسن منتظمی، علیرضا صمیمی، مهدی جاوید، محمدرضا سنگ سفیدی، باقر محمدی، علی ابراهیمی، بهزاد عظیمی، فرهاد توکلی، محمد نجف زنگی، علی اصغر حسن‌زاده، طاها نعمتیان، میثم خیام، مسلم اولاد قباد، سعید احمد عباسی، سینا پرکاس، محمد شجری و رضا سپندار. این اردو تا 12 تیرماه ادامه خواهد داشت.


Page Generated in 0.0040 sec