printlogo


کد خبر: 231596تاریخ: 1400/4/8 00:00
نق نزد، ادا در نیاورد، به موفقیت هم رسید
عابدینی: از عزیزی‌خادم خواهش کردم اسکوچیچ را نگه دارد



امیر اسدی  @amir_asadi62
 سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان، دراگان اسکوچیچ و فدراسیون فوتبال برای ادامه همکاری به توافق رسیدند. بر همین اساس اسکوچیچ در دور نهایی مقدماتی جام جهانی 2022 روی نیمکت تیم ملی می‌نشیند تا ایران را برای صعود به سومین جام جهانی متوالی هدایت کند.
امیر عابدینی، رئیس سابق فدراسیون فوتبال ادامه همکاری با اسکوچیچ را یک اتفاق خوب می‌داند: «اصلاً چرا باید اسکوچیچ می‌رفت؟ متأسفانه همه کارهای ما همینگونه است. نه قائل به نتیجه هستیم، نه رفاقت و نه تعهد. ما از کسانی که نمایش می‌دهند بیشتر خوش‌مان می‌آید تا آنهایی که واقعیت را اجرا می‌کنند. اسکوچیچ یک برنامه‌ای دستش بوده، کار کرده و موفق شده. حالا که به دور دوم رسیده، عده‌ای می‌گویند او برود و یکی دیگر بیاید که خوشبختانه این اتفاق هم رخ نداد. من در مورد اسکوچیچ تحقیق کردم. یک روز با کریم باقری تماس گرفتم و دیدم او دراگان را تأیید می‌کند و می‌گوید کارش خوب است. الان هم که با موفقیت در دور اول، کارنامه‌اش هم خوب است. نق نمی‌زند، ادا در نمی‌آورد و هر روز هم به خاطر شال، کلاه، لباس و کفش با فدراسیون به مشکل نمی‌خورد.»
انتقادی که هنوز هم به دراگان اسکوچیچ وارد شده، رزومه مربیگری‌اش است. منتقدان می‌گویند او در حد تیم ملی ایران نیست. عابدینی در این مورد هم از مربی کروات دفاع می‌کند: «ما اسکوچیچ را داریم که خوب نتیجه گرفته، چرا باید دنبال اسامی دیگر برویم. متأسفانه می‌گویند اسم اسکوچیچ کوچک است و او نباید روی نیمکت تیم ملی بنشیند. آنهایی که اسم‌شان بزرگ بود را آوردیم که پدرمان را هم در آوردند و رفتند. مگر کار با اسامی بزرگ را امتحان نکردیم؟ کدام‌شان موفق بودند؟ نمی‌دانم برخی دنبال چه موضوعی بودند که می‌خواستند اسکوچیچ برود اما خوب شد که ماند تا تیم ملی را در ادامه مسیر هدایت کند.»
مدیرعامل سابق پرسپولیس از ارسال پیامک به رئیس فدراسیون فوتبال پرده برمی‌دارد: «من با یک پیامک از رئیس فدراسیون فوتبال خواهش کردم و گفتم مراقب باشید، اسیر جو حاکم نشوید و اسکوچیچ را نگه دارید. گفتم او با کادرفنی و بازیکنان خو گرفته و نتایجش هم عالی بوده، پس بگذارید به کارش در تیم ملی ادامه بدهد.»
عابدینی در ابتدای حضور اسکوچیچ، تا حدودی مخالف انتخاب او بود اما حالا به حمایت از مربی کروات تیم ملی می‌پردازد. او در این باره  می‌گوید: «زمانی شما می‌گویید یک مربی در حد یک کار نیست اما وقتی همان مربی کارنامه‌اش موفق می‌شود و پربارتر، دیگر نمی‌توان حرف‌های قبلی را درباره‌اش تکرار کرد. دیگر بحق نیست که راجع به اسکوچیچ قضاوت بد بکنیم.  ایشان با کارنامه موفق، کار خود را در مرحله اول تمام کرده و تیم ملی را به مرحله دوم رسانده. بنابراین بهترین کار این بود که به اسکوچیچ ظلم نکنیم و از او حمایت کنیم. همان کاری که خوشبختانه فدراسیون فوتبال هم آن را انجام داد.»
امیر عابدینی از دیرباز علاقه وافری به مربیان کروات داشت. او در تیم ملی و پرسپولیس، استانکو را استخدام کرد و بعدها در داماش نیز از مربیان کروات استفاده کرد. او در این مورد هم صحبت می‌کند: «کارنامه مربیان کروات در ایران موفق بوده. به عنوان نمونه شما از بلاژویچ بدتان می‌آید؟ برانکو را دوست ندارید؟ هر کدام که به ایران آمدند، خوب کار کردند. به این دلیل که سبک فوتبال ایران کمی شبیه کرواسی است. ضمن اینکه آنها محدودیت‌ها را می‌دانند، درک می‌کنند و مدام اروپایی بودن خود را به رخ ما نمی‌کشند. مثل کسی که از پرتغال آمده بود، فکر می‌کرد خدای فوتبال است و در ایران کسی از این رشته چیزی نمی‌داند. الان هم بروید ببینید پشت پرده این تبلیغاتی که برای جدایی اسکوچیچ وجود داشت، چه بود و از کجا سرچشمه می‌گرفت.»
مدیرعامل سابق باشگاه داماش صحبت‌هایش را با تبریک به فدراسیون فوتبال تمام می‌کند: «فدراسیون فوتبال کار پسندیده‌ای انجام داد که اسکوچیچ را حفظ کرد. باید به عزیزی خادم و همکارانش تبریک گفت. باید مردانه ایستاد و به آنها کمک کرد تا فدراسیون فوتبال موفق شود. دوستان جدید از وقتی آمده‌اند، راه را خوب رفته‌اند و امیدوارم با برنامه‌هایی که دارند موفقیت‌های بعدی را رقم بزنند.»

 


Page Generated in 0.0062 sec