printlogo


کد خبر: 231595تاریخ: 1400/4/8 00:00
وفای به‌ عهد فدراسیون به دراگان اسکوچیچ
در مسیر صعود!

یادداشت
علی بابازاده     
ظهر دوشنبه وبسایت فدراسیون فوتبال خبر از ماندگاری مربی کروات در تیم ملی فوتبال کشورمان داد و تمامی حواشی استخدام مربی جدید به پایان رسید؛ وبسایت فدراسیون فوتبال به نقل از عزیزی‌خادم نوشت: «بعد از قرعه‌کشی مرحله دوم مقدماتی، برنامه‌ریزی مناسب برای کادرفنی صورت خواهد گرفت و فدراسیون فوتبال همه امکانات لازم برای آماده‌سازی تیم ملی و حضوری پر قدرت در مسابقات را فراهم خواهم کرد!»
مراسم قرعه‌کشی مرحله نهایی جام جهانی دهم تیر ماه در کوالالامپور برگزار خواهد شد و ۱۲ تیم حاضر در این مرحله رقیبان خود را خواهند شناخت. طی روزهای اخیر زمزمه‌های بازگشت‌ کی‌روش به تیم ملی کشورمان شنیده می‌شد و اسامی گزینه‌های داخلی و خارجی دیگری نیز به گوش می‌رسید. فارغ از تمامی نقل قول‌ها و حواشی، به نظر ماندن دراگان اسکوچیچ بهترین تصمیمی بود که می‌توان گرفت. برای منتقدان اسکوچیچ، تا قبل از شروع چهار بازی سرنوشت‌ساز برابر هنگ‌کنگ، بحرین، کامبوج و عراق، در گذر تاریخی قرار داشتیم و نمی‌دانستیم چگونه باید با رقبای‌مان مقابله کنیم؛ حالا که با نمایش‌های قابل قبول و نتایج مناسب به عنوان تیم اول راهی دور بعدی مقدماتی شده‌ایم، عراق و بحرین در بدترین شرایط سالیان اخیر خود قرار داشتند و بدا به حال فوتبال ما که دغدغه عراق و بحرین را داشته! حضورمان در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نیازمند برنامه‌ریزی جامع، اردوهای منظم و بازی‌های تدارکاتی مناسب خواهد بود و ماندگاری دراگان تضمینی برای صعودی راحت و بدون دغدغه نخواهد بود؛ حتی با مربیانی شناخته‌ شده‌تر و بین‌المللی‌تر نیز مسیر صعود به جام جهانی چالش‌برانگیز محسوب می‌شود و همه می‌دانیم که پروسه انتخاب مربی جدید چه زمانِ ارزشمندی را برای تیم ملی از بین خواهد برد.
دغدغه‌ اردو و بازی‌های تدارکاتی نفر به نفر بین مربیان منتقل شده و تفاوت اینجا است که دراگان اسکوچیچ، به جای طعنه به پرواز چارتر باشگاه‌ها، تمرکزش را روی تیم ملی حفظ کرده. روزهای غرور‌آفرینی با کارلوس کی‌روش پرتغالی ‌پشت سر گذاشتیم و نسلی از فوتبال کشورمان مدیون مربی سابق کلمبیا است؛ با این همه کارنامه کروات‌ها برای ما همیشه قابل تحسین بوده و ایران با دراگان اسکوچیچ «در مسیر درست صعود» قرار گرفته. بنا بر قرارداد فدراسیون با اسکوچیچ، در صورت حذف تیم ملی از صعود به مرحله دوم مقدماتی جام جهانی، اسکوچیچ از هدایت تیم ملی برکنار می‌شد و حالا که خود او تیم را به این جایگاه رسانده، لیاقت اطمینان دوباره را دارد.

 


Page Generated in 0.0053 sec