printlogo


کد خبر: 231592تاریخ: 1400/4/8 00:00
استعفای رسول خطیبی پذیرفته شد
فیروز کریمی، چهارمین سرمربی این فصل تراکتور

رسول خطیبی که هفته گذشته از برنامه بلندمدتش برای ساختن تراکتور جدید صحبت کرده بود، پس از شکست مقابل پدیده از سمتش استعفا کرد و هدایت این تیم به فیروز کریمی سپرده شد. او چهارمین سرمربی تیم تبریزی در لیگ بیستم محسوب می‌شود. تراکتور فصل را با علیرضا منصوریان شروع کرد، ولی این مربی خیلی زود برکنار شد تا هدایت تیم به مسعود شجاعی سپرده شود. دوره حضور شجاعی هم کوتاه بود و در نیم‌فصل رسول خطیبی از آلومینیوم اراک جدا شد تا روی نیمکت تراکتور بنشیند. او در بازگشت به تیم زادگاهش شروع خوبی داشت و توانست به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا برسد. در بازگشت از شارجه اما شرایط برای تراکتور تغییر کرد. ابتدا شجاعی و دژاگه از تیم جدا شدند تا پس از حاجی‌صفی که در نیم فصل جدا شده بود، تراکتور سه بازیکن باتجربه‌اش را از دست بدهد. شکست مقابل آلومینیوم در دیدار حیثیتی جام حذفی شرایط را برای تراکتور و خطیبی سخت‌تر کرد. تنها امید آنها فتح سوپر جام با غلبه بر پرسپولیس بود که این اتفاق هم رخ نداد تا شاهد بروز نارضایتی‌هایی از سوی هواداران در فضای مجازی باشیم. در واکنش به این شرایط، رسول خطیبی از مبارزه با حاشیه‌سازان توسط باشگاه خبر داده و وعده ساختن تیمی رویایی برای فصل بعد را داد. او از جذب 12،10 بازیکن جدید خبر داد و اعلام کرد که در حال مبارزه با حواشی است که طی سال‌های اخیر تراکتور را تضعیف کرده بودند.
انتصاب جمشید نظمی به عنوان مدیرعامل، جایگاه خطیبی را در تراکتور مستحکم‌تر کرد. با این حال رسول پس از شکست مقابل پدیده ده نفره و اعتراضات دوباره هواداران تصمیم به استعفا گرفت و این بار باشگاه با آن موافقت کرد. نظمی با بیان اینکه خطیبی روز گذشته استعفای خود را به مالک باشگاه ارسال کرده دقایقی پیش به رسانه رسمی تراکتور گفت: «با ارجاع موضوع به هیأت مدیره از سوی مالک باشگاه، اعضای هیأت مدیره ضمن قدردانی از تلاش‌های ایشان، با این استعفا موافقت به عمل آوردند.»
جانشین خطیبی فیروز کریمی است که در یک مقطع کوتاه به کادر فنی تراکتور اضافه شد اما این تیم را ترک کرد. مدیرعامل باشگاه تراکتور در خصوص انتخاب کریمی گفت: «همچنین بر اساس تصمیم هیأت مدیره باشگاه تراکتور، آقای فیروز کریمی تا پایان فصل جاری هدایت تیم را بر عهده خواهد داشت.»
تراکتور با گذشت 24 هفته از لیگ بیستم با 33 امتیاز در رده هفتم است و با توجه به کنار رفتن از جام حذفی و فاصله ده امتیازی با استقلال در رده سوم بخت زیادی برای کسب سهمیه ندارد.

 


Page Generated in 0.0059 sec