printlogo


کد خبر: 231561تاریخ: 1400/4/7 00:00
کرواسی-اسپانیا؛ یک‌هشتم نهایی یورو 2020، ساعت 20:30
اسپانیا به دنبال تاریخ‌سازی

اسپانیا می‌خواهد عملکرد پنج‌ستاره‌اش در آخرین دیدار مرحله گروهی‌اش را برابر کرواسی تکرار کند. این دو تیم در مرحله یک‌هشتم نهایی یورو 2020 با هم بازی خواهند کرد.
اسپانیا در گروه E دوم شد و کرواسی که در یورو 2016 در همین مرحله حذف شده بود، در گروه D پشت سر انگلیس دوم شد.
کرواسی در اولین دیدارش مقابل انگلیس با نتیجه یک بر صفر شکست خورد. آنها بعد با جمهوری چک به تساوی یک بر یک رسیدند. کار برای مردان زلاتکو دالیچ سخت شد اما در آخرین دیدارشان در مرحله گروهی، با گل‌های نیکولا ولاسیچ، لوکا مودریچ و ایوان پریشیچ برابر اسکاتلند به پیروزی سه بر یک دست یافتند.
این پیروزی در همپدن پارک باعث شد کرواسی بالاتر از جمهوری چک در رده دوم قرار بگیرد و البته به قرعه سختی برخورد کند. تیم دالیچ در جام جهانی 2018 به فینال راه یافت اما کرواسی در جام ملت‌های اروپا عملکرد خوبی نداشته است و تاکنون از مرحله یک‌چهارم نهایی عبور نکرده است.
با وجود عملکرد خوب برابر اسکاتلند، سخت بتوان تصور کرد که آنها بتوانند مدعی قهرمانی این رقابت‌ها باشند، چرا که در بخش دشوار جدول قرار گرفته‌اند. این تیم اگر اسپانیا را ببرد، در مراحل بعد با قرعه دشواری روبه‌رو خواهد بود.
اسپانیا از سوی دیگر بهترین نمایش خود را چهارشنبه مقابل اسلواکی داشت و توانست این تیم را با نتیجه پنج بر صفر شکست دهد. به نظر می‌رسید آنها صدرنشین گروه E شوند اما سوئد با گلی دیرهنگام لهستان را شکست داد و به عنوان تیم اول صعود کرد. به این ترتیب، مردان لوییس انریکه دوم شدند.
اسپانیا رقابت‌ها را با تساوی بدون گل مقابل سوئد آغاز کرد و پنج روز بعد، برابر لهستان هم به تساوی یک بر یک رسید. به این ترتیب، قهرمان سه دوره جام ملت‌های اروپا با خطر حذف از مرحله گروهی روبه‌رو شد. اما نمایش پنج‌ستاره آنها برابر اسلواکی، با گل‌های آیمریک لاپورت، پابلو سارابیا، فران تورس و دو گل‌به‌خودی باعث شد به دور بعد راه یابند.
اسپانیا می‌خواهد چهارمین قهرمانی خود را در این رقابت‌ها تجربه کند که در این صورت به‌تنهایی پرافتخارترین تیم تاریخ یورو خواهد شد. در حال حاضر، آنها در کنار آلمان این عنوان را در اختیار دارند. اسپانیا در سال‌های 1964، 2008 و 2012 فاتح جام ملت‌های اروپا شده است. به نظر می‌رسد ترکیب کرواسی مشابه تیمی باشد که برابر اسکاتلند به میدان رفت و مودریچ، مارسلو بروزوویچ و ماتئو کواچیچ در کنار هم، خط میانی سه‌نفره ترکیب 3-3-4 این تیم را تشکیل دهند.
ولاسیچ در بازی با اسکاتلند به ترکیب رسید و با گلی که زد، نشان داد که شایسته حضور در جمع 11 نفر اصلی است. به این ترتیب او شاید در این مسابقه در ترکیب ثابت قرار بگیرد.
شیمه ورسالیکو هم امیدوار است که پست مدافع راست را از یوسیپ یورانوویچ بگیرد. ابتلای پریشیچ به کرونا و غیبت او در این مسابقه می‌تواند ضربه بدی به کرواسی بزند و احتمالاً ربیچ جای او را در خط حمله می‌گیرد و کنار برونو پتکوویچ زوج خط حمله خواهد بود.
در تیم اسپانیا هم تردیدی نیست که عملکرد مقابل اسلواکی رضایت انریکه را جلب کرده است و به این ترتیب احتمالاً سارابیا دوباره در خط حمله به بازی گرفته می‌شود.
سسار آسپیلیکوئتا احتمالاً دوباره مارکوس یورنته را در پست مدافع راست نیمکت‌نشین می‌کند اما ممکن است خط دفاعی اسپانیا دچار تغییر شود و پائو تورس جانشین اریک گارسیا شود و کنار لاپورت قرار بگیرد.
فران تورس و تیاگو آلکانتارا هم در ترکیب قرار نمی‌گیرند، هرچند که مقابل اسلواکی به عنوان بازیکن جانشین به میدان رفته و خوش درخشیدند.
جایگاه آلوارو موراتا در تیم، محل مناقشه است اما این بازیکن 28ساله که برابر اسلواکی یک پنالتی را از دست داد، با حمایت کامل مربی‌اش روبه‌رو است و احتمالاً در مرکز خط حمله به میدان خواهد رفت. جرارد مورنو از ویارئال هم شاید در ترکیب حضور یابد.

‌ترکیب احتمالی
 کرواسی: لیواکوویچ؛ ورسیالیکو، لوورن، ویدا، گواردیول؛ مودریچ، بروزوویچ، کواچیچ؛ ولاسیچ، پتکوویچ، ربیچ.
اسپانیا: سیمون؛ آسپیلیکوئتا، لاپورت، تورس، آلبا؛ پدری، بوسکتس، کوکه؛ سارابیا، موراتا، ج. مورنو.


 


Page Generated in 0.0057 sec