printlogo


کد خبر: 231560تاریخ: 1400/4/7 00:00
فرانسه – سوییس؛ یک‌هشتم نهایی یورو 2020، ساعت 23:30
قهرمان جهان غافلگیر می‌شود؟


سوییس می‌خواهد شوکی بزرگ به یورو 2020 وارد کند و فرانسه، قهرمان جهان را در نشنال آره‌نا در بخارست شکست دهد. آبی‌ها در گروه مرگ اول شدند و سوییس توانست به عنوان یکی از تیم‌های سوم برتر به دور بعد راه یابد.
مردان دیدیه دشان نتوانستند نمایش دیدار نخست برابر آلمان را مقابل مجارستان یا پرتغال تکرار کنند. مجارهای سرسخت – که با وجود آخر شدن در گروه، با بازی‌های خوبشان دل تماشاگران بی‌طرف را ربودند – توانستند یک امتیاز از فرانسه بگیرند. فرانسه در بازی آخر هم با پرتغال بازی کرد. این بازی با درخشش کریستیانو رونالدو که به رکورد گل ملی علی دایی رسید و دو گل کریم بنزما، با تساوی دو بر دو خاتمه یافت.
البته کسب 9 امتیاز از مرحله گروهی، رویایی خام برای فرانسه بود اما دشان در هر حال توانست تیمش را صدرنشین گروه کند و برای سومین بار پیاپی آنها راهی مرحله حذفی شدند. البته مجارستان نشان داد که آنها آن تیم قدرتمند جام جهانی نیستند.
آینده کیلیان امباپه مبهم است و با این حال، دشان می‌خواهد بهترین عملکرد را از او بگیرد تا تیمش در یورو 2020 زود حذف نشود. البته آخرین باری که فرانسه در یک دیدار رسمی شکست خورده، به بیش از دو سال پیش برمی‌گردد.
تساوی دو بر دو فرانسه مقابل پرتغال به معنای آن بود که این تیم ده بازی پیاپی در تورنمنت‌هاست که نباخته است. فرانسه البته سال گذشته در دیداری دوستانه مقابل فنلاند باخت. آنها همچنان مدعی قهرمانی یورو 2020 هستند، ولی سوییس می‌خواهد مقابل این تیم شگفتی‌ساز شود.
ژردان شکیری با وجود همه مشکلاتی که در لیورپول داشته، در تیم ملی انگیزه کافی را دارد. این بازیکن 29ساله مقابل ترکیه دو گل زد و کمک کرد تیمش در آخرین دیدار مرحله گروهی با نتیجه سه بر یک پیروز شود. هریس صفروویچ گل اول این مسابقه را زده بود. استیون زوبر هم به دلیل اینکه هر سه گل تیمش را ساخت، تحت توجه رسانه‌ها قرار گرفت. سوییس به این ترتیب توانست با وجود تساوی مقابل ولز و شکست برابر ایتالیا، به عنوان تیم سوم گروه صعود کند.
مردان ولادیمیر پتکوویچ مرحله گروهی فوق‌العاده‌ای نداشتند اما در هر حال به دور حذفی راه یافتند. آنها حالا چهار بار پیاپی است که به مرحله حذفی یک تورنمنت بزرگ می‌رسند اما سوییس از سال 2014، در جام جهانی و یورو در همین مرحله حذف شده است.
فرانسه و سوییس در یورو 2016 با هم بازی کردند و نتیجه دیدارشان تساوی بدون گل بود. دو سال پیش از آن، فرانسه در جام جهانی 2014 توانسته بود سوییس را پنج بر دو شکست دهد. سوییس از سال 1992 که در دیداری دوستانه فرانسه را برده، دیگر موفق به شکست دادن این تیم نشده است.
عثمان دمبله در فرانسه مصدوم شده و ادامه دیدارهای یورو 2020 را از دست داده است. لوکاس دینیه هم در مرحله یک‌هشتم نهایی غایب است. این بازیکن اورتون مقابل پرتغال به عنوان بازیکن جانشین به زمین رفت و تنها هفت دقیقه دوام آورد. به این ترتیب دشان امیدوار است لوکاس هرناندز به موقع به میادین برگردد. در غیر این صورت، لئو دوبوا یا آدرین رابیو باید پست خود را تغییر داده و به سمت چپ خط دفاعی بروند.
مارکوس تورام و توماس لمار هم در تمرینات آسیب جزئی دیده‌اند، ولی تلاش می‌کنند به این دیدار برسند اما دشان بعید است که در خط حمله‌اش تغییری ایجاد کند.
در سمت دیگر، سوییس می‌تواند بهترین ترکیب خود را برای این دیدار به میدان بفرستد. پتکوویچ هیچ بازیکن مصدوم یا محرومی در بخارست نخواهد داشت.
رمو فرویلر توانسته تاکنون دنیس زکریا را نیمکت‌نشین کند و انتظار می‌رود دوباره همین کار را انجام دهد. تنها مسأله پتکوویچ این است که در سمت راست، به کوین امبابو بازی دهد یا به سیلوان ویدمر.
دو گل شکیری مقابل ترکیه باعث شد او بهترین گلزن تاریخ سوییس در مجموع یورو و جام جهانی شود. یک گل دیگر باعث خواهد شد او از رکورد هاکان یاکین (سه گل) عبور کند و عنوان بهترین گلزن سوییس در یورو را هم از آن خود کند.

‌ترکیب احتمالی
فرانسه: یوریس؛ پاوار، واران، کیمپمبه، هرناندز؛ کانته، پوگبا، تولیسو؛ گریزمان؛ امباپه، بنزما.
سوییس: زومر؛ الودی، آکانجی، رودریگز؛ ویدمر، ژاکا، فرویلر، زوبر؛ شکیری؛ امبولو، صفروویچ.



 


Page Generated in 0.0050 sec