printlogo


کد خبر: 231558تاریخ: 1400/4/7 00:00
گزارش و خبر



تخفیف وادا به ستاره کاراته ایران
حسرت المپیک برای بهمن

فدراسیون جهانی کاراته پس از دریافت مستندات ایران مبنی بر سهوی بودن دوپینگ کاراته‌کای المپیکی ایران، رأی اولیه خود مبنی بر ۲۰ ماه محرومیت را صادر کرد. این محرومیت باید 4 ساله اعلام می‌شد اما اعلام 20 ماه محرومیت نشان می‌دهد که فدراسیون جهانی تا حد زیادی با سهوی بودن دوپینگ موافقت کرده است.
 بهمن عسگری ستاره دوست‌داشتنی و محبوب کاراته ایران که شانس اول کسب مدال طلا برای این رشته در توکیو بود، به دلیل یک اشتباه سهوی و پزشکی به دوپینگ متهم شد.
 ظاهراً او برای معالجه به پزشک خانوادگی مراجعه می‌کند و دارویی که این پزشک معتمد برای او در نظر می‌گیرد حاوی مواد ممنوعه وادا بوده و همین منجر به مثبت شدن تست دوپینگ او شد.
اتهامی که فدراسیون جهانی کاراته پس از دریافت مستندات فدراسیون کاراته ایران مبنی بر سهوی بودن دوپینگ یکی از کاراته‌کاهای المپیکی ایران، رأی اولیه خود را مبنی بر ۲۰ ماه محرومیت این کاراته‌کا اعلام کرد تا مشخص شود که فدراسیون جهانی کاراته و همچنین ستاد جهانی مبارزه با دوپینگ دلایل بهمن عسگری را پذیرفته اما با این ‌حال شانس حضور در بازی‌های المپیک را از دست داد که این موضوع می‌تواند بزرگترین حسرت زندگی این ورزشکار باشد.
 حضور در المپیک بزرگترین افتخار یک ورزشکار است که اگر با کسب مدال هم توأمان شود با هیچ افتخار دیگری قابل قیاس نیست اما حالا یک اشتباه کوچک این موفقیت بزرگ را به باد می‌دهد.
با توجه به قوانین ضد دوپینگ فدراسیون جهانی کاراته و همچنین وادا در محرومیت ۴ ساله ورزشکاران دوپینگی از حضور در میادین، محرومیت ۲۰ ماهه بهمن عسگری، تا حد زیادی سهوی بودن دوپینگ ملی‌پوش کاراته ایران را تأیید می‌کند.
 البته فدراسیون کاراته ایران نسبت به محرومیت ۲۰ ماهه نیز اعتراض خود را اعلام کرده و باید دید چه رأیی در این باره صادر می‌شود. تیم ملی کاراته مردان ایران موفق به کسب ۲ سهمیه المپیک توسط بهمن عسکری و سجاد گنج‌زاده شده بود اما حالا با مثبت شدن تست دوپینگ عسگری، یکی از این دو سهمیه ایران در المپیک از بین رفت.
 عسگری یکی از بهترین کاراته‌کاهای ایران در سال‌های اخیر بود و از ماه‌ها پیش سهمیه حضورش در المپیک را قطعی کرده بود اما حالا او اولین و تنها حضور کاراته در المپیک را از دست می‌دهد و این به حسرتی بزرگ برای او تبدیل می‌شود.

جابه‌جایی مبهم در انتخاب تیرانداز پارالمپیکی
ارم جانشین رستمی شد

تیرانداز خوزستانی که مدتی پیش نامش در لیست نفرات اعزامی‌ کاروان ایران به پارالمپیک توکیو قرار گرفته بود، در اقدامی عجیب از سوی فدراسیون جانبازان و معلولان خط خورد. در حالی که پرونده پارالمپیکی‌های اعزامی به توکیو بسته شده بود، گویا گریه و زاری یک زن تیرانداز شیرازی باعث شده است که فدراسیون در اقدامی عجیب، نام خدیجه رستمی تیرانداز خوزستانی را از لیست اعزامی کاروان ایران به توکیو خط بزند و سمیرا ارم جایگزین تیرانداز خوزستانی شود. اردوی تیم ملی از امروز آغاز شده که به خدیجه رستمی اعلام شده او در اردو حضور پیدا نکند و از تیم اعزامی کنار گذاشته شده است.


 


Page Generated in 0.0050 sec