printlogo


کد خبر: 231557تاریخ: 1400/4/7 00:00
خبر



پایان کار آزادکاران در ترکیه
9 مدال برای ایران در یاشاردوغو

تیم منتخب کشتی آزاد ایران با کسب 5 مدال طلا، یک مدال نقره و 3 مدال برنز و کسب عنوان نایب قهرمانی به کار خود در رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام یاشاردوغو ترکیه پایان داد. مسابقات کشتی آزاد جام یاشاردوغو همیشه برای کشتی ایران مهم بوده و این بار هم ابتدا قرار شد تیم جوانان به این مسابقات اعزام شود اما بعد با توجه به صادر نشدن روادید برخی از کشتی‌گیران اعزامی به جام علی‌اف تعدادی از کشتی‌گیران بزرگسالان هم به ترکیه اعزام شدند.
رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام یاشاردوغو روزهای 4 تا 6 تیرماه در شهر استانبول ترکیه برگزار شد و تیم 13 نفره ایران در پایان توسط علی قلی‌زادگان در وزن 57 کیلوگرم، رحمان عموزاد در وزن 61 کیلوگرم، محمد نخودی در وزن 79 کیلوگرم، امیرحسین فیروزپور در وزن 86 کیلوگرم، عباس فروتن در وزن 125 کیلوگرم به مدال طلا، حمیدرضا زرین پیکر در وزن 79 کیلوگرم به مدال نقره، حسن عبادی و کیان محمودجانلو در وزن 65 کیلوگرم و عرفان الهی در وزن 70 کیلوگرم به مدال برنز دست یافت. در رده‌بندی تیمی نیز ترکیه با 171، ایران با 153 و گرجستان با 93 امتیاز اول تا سوم شدند.
بعد از مشخص شدن ترکیب نفرات اعزامی به بازی‌های المپیک حالا کادر فنی و فدراسیون کشتی به دنبال انتخاب نفرات اعزامی به مسابقات جهانی نروژ هستند. به همین دلیل هم مسابقات کشتی آزاد جام یاشاردوغو ترکیه به همراه جام علی‌اف روسیه در چرخه انتخابی تیم ملی برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان در نروژ تأثیرگذار هستند. محسن کاوه به عنوان مدیر تیم‌های ملی و سرمربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان هدایت این تیم را برعهده داشت.

فستیوال هفته فرهنگی المپیک در باغ کتاب

مراسم افتتاحیه هفته المپیک ۱۴۰۰ در محوطه باغ کتاب واقع در اراضی عباس‌آباد برگزار شد. در این برنامه که با پخش سرود ملی آغاز شد، موسیقی نواحی مختلف و زورخانه‌ای و آئین نقالی با شرح داستان‌هایی از نبردهای شاهنامه برای مخاطبان که در فضای باز میهمان این برنامه بودند به صورت زنده اجرا شد.
از برنامه‌های دیگر هفته المپیک، ساخت عروسک‌های ورزش‌های باستانی المپیک توسط مربیان و کارشناسان موزه خیمه شب‌ بازی تهران در محوطه است که با همکاری کودکان و با تکنیک کاغذ و چسب چوب انجام می‌شود.
هفته المپیک ۱۴۰۰ با برگزاری بازی‌ها و آواهای محلی و برنامه‌هایی برای سرگرمی کودکان و خانواده‌ها در حال اجرا است و خانواده‌ها و بازدید‌کنندگان تا پایان هفته در محوطه رو‌به‌روی باغ کتاب در اراضی عباس‌آباد از ساعت شش تا ۹ شب می‌توانند از این برنامه‌ها دیدن کنند. در اولین روز اجرای این برنامه میهمانانی از سفارت ژاپن که امسال میزبان برگزاری المپیک ۲۰۲۱ است نیز حضور داشتند.

 


Page Generated in 0.0044 sec