printlogo


کد خبر: 231556تاریخ: 1400/4/7 00:00
غیبت خبرساز سعدالله‌اف در فینال جام علی‌اف
مصــدومیت یا مصلحــت؟



کشتی‌گیر نامدار روسیه در وزن 97 کیلوگرم به بهانه مصدومیت در فینال مسابقات این وزن در جام علی‌اف روسیه حضور پیدا نکرد. عبدالرشید سعدالله‌اف که شانس اول کسب مدال طلای بازی‌های المپیک در این وزن است، حالا به تیتر رسانه‌ها تبدیل شده و همه منتظر هستند که ببینند آیا مصدومیت او واقعاً تا این حد جدی بوده که نتوانسته در فینال مسابقات این وزن به میدان برود و یا اینکه مصلحت و برنامه‌ریزی کادر فنی روسیه این بوده که به این کشتی‌گیر استراحت بدهند؟
مسابقات جام علی‌اف در کاسپیسک روسیه برگزار می‌شود و سعدالله‌اف در فینال می‌بایست با نماینده ازبکستان ماگومد ابراگیموف مبارزه می‌کرد که حاضر به کشتی نشد.
دلیل غیبت او مصدومیت اعلام شده اما شاید هم برای جلوگیری از مصدومیت این تصمیم اتخاذ شده باشد. بعد از مسابقات هم جامبولات تدیف سرمربی تیم کشتی آزاد روسیه درباره این مصدومیت گفت: «مصدومیت سعدالله‌اف واقعی بود اما جدی نیست. بهتر این بود که قبل از المپیک توکیو ریسک نکنیم و به همین خاطر او در دیدار نهایی مبارزه نکرد.» سعدالله‌اف ۲۵ ساله دارنده مدال طلای بازی‌های المپیک ریودوژانیرو، پنج طلای قهرمانی جهان و چهار طلای قهرمانی اروپا است.
سعدالله‌اف در این مسابقات مقابل مجتبی گلیج کشتی‌گیر 97 کیلوگرم ایران در این مسابقات هم به میدان رفت که با برتری 4 بر صفر او همراه بود. گلیج با توجه به راهیابی سعدالله‌اف به فینال به گروه بازنده‌ها رفت و توانست صاحب مدال برنز شود. تیم ملی کشتی آزاد در 5 وزن اول چهار نماینده داشت که از این جمع فقط گلیج توانست به فینال برسد و علیرضا سرلک در وزن 57 کیلوگرم، محمد‌صادق فیروزپور در وزن 74 کیلوگرم و هادی وفائی‌پور در وزن 86 کیلوگرم سه کشتی‌گیری بودند که با شکست مقابل رقبای خود از دور رقابت‌ها حذف شدند.
در 5 وزن دوم هم فقط یک نفر به فینال رسید تا محمد‌‌جواد ابراهیمی تنها کشتی‌گیر ایرانی در جام علی‌اف باشد که به فینال مسابقات رسیده است.


 


Page Generated in 0.0046 sec