printlogo


کد خبر: 231544تاریخ: 1400/4/7 00:00
ماجدی بعد از دیدار با دبیرکل فدراسیون فوتبال ازبکستان:
پروژه استعدادیابی ازبک‌ها را ایرانیزه می‌کنیم


مسابقه دو تیم یونایتد سیتی و بیجینگ گوان از سری رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا 2021 در روز شنبه (5 تیرماه) با قضاوت تیم داوری ایران در ورزشگاه بنیادکار برگزار شد. در حاشیه این مسابقه، میرشاد ماجدی، عضو هیأت رئیسه و رئیس کمیته جوانان با «عوض مکسوموف»، دبیرکل فدراسیون فوتبال ازبکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این نشست بر همکاری دوجانبه فدراسیون درخصوص بازی‌های دوستانه تأکید شد. همچنین به دعوت فدراسیون فوتبال ازبکستان، ماجدی بازی دوستانه تیم‌های ملی فوتسال ازبکستان و ونزوئلا را دیروز (یکشنبه) از نزدیک نظاره کرد.
ماجدی در خصوص حضورش در کشور ازبکستان گفت: «به دعوت فدراسیون فوتبال ازبکستان به منظور کمک به برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا منطقه شرق به تاشکند آمدم. در ازبکستان با پروژه استعدادیابی به نام «دابل پاس» آشنا شدم که ازبک‌ها این طرح را با هماهنگی فیفا اجرا می‌کنند و از استاندارد بسیار بالایی برخوردار است. گام اول آشنایی با این طرح بود و بدیهی است که باید این طرح را با مطالعه بیشتر ایرانیزه کرد و در کشور خودمان اجرایی کرد.»
عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال سپس در خصوص دیدار با عوض مکسوموف، دبیر کل فدراسیون فوتبال ازبکستان توضیح داد: «ازبک‌ها ایران را به عنوان یکی از کشورهای قوی منطقه قبول دارند و از فوتبال ما با عنوان قطب فوتبال آسیا یاد می‌کنند؛ دیدارهای من با مقامات فوتبالی این کشور مشخص کرد بی‌علاقه به وسعت ارتباطات فوتبالی با ما نیستند و باید زمینه آن فراهم شود.»
او تأکید کرد: «ایران و ازبکستان به عنوان کشورهای مهم در آسیای میانه می‌توانند حداقل در زمینه فوتبال با همکاری یکدیگر اتفاقات خوبی را در منطقه رقم بزنند و این موضوع مستلزم وسعت روابط است. من در این سفر سعی کردم زیربنای این موضوع را فراهم کنم. حالا که مشخص شد ازبک‌ها هم بی‌تمایل به بهبود روابط فوتبالی فی‌مابین نیستند، باید برای این منظور همت ورزید. همکاری‌های متقابل فوتبالی ایران و ازبکستان قطعاً به سود فوتبال هردو کشور و منطقه خواهد بود.»
ماجدی گفت: «ازبک‌ها زیرساخت‌های خوبی در فوتبال دارند و تجربیات خوبی در سیستم‌های آکادمیک فوتبال دارند که ما هم می‌توانیم از تجربیات آنها در این زمینه‌ها استفاده کنیم.»


Page Generated in 0.0049 sec