printlogo


کد خبر: 231543تاریخ: 1400/4/7 00:00
رونالدو می‌تواند این رکورد را بهبود ببخشد
دایی: گل‌های ملی من در واقع 111 گل است نه 109 گل


از سال‌هایی که علی دایی را در آلمان مارادونای ایرانی می‌نامیدند و یا روزهایی که به او لقب ایان راش ایرانی را دادند، سال‌ها می‌گذرد. سال‌هایی که علی دایی با 109 گل ملی زده، رکورد آقای گل جهان را در دست داشت. از 109 گل علی دایی با پیراهن تیم ملی ایران 95 گل برابر تیم‌های آسیایی، 5 گل برابر تیم‌های اروپایی، 3 گل برابر تیم‌های آفریقایی، 2 گل برابر تیم‌های کنمبول و 3 گل برابر تیم‌های کنکاکاف به ثمر رسیده است.
کریستیانو رونالدو اما بالاخره با دبل خود مقابل فرانسه موفق شد رکورد دایی را بشکند و یکبار دیگر به جهان یادآوری کند که در تمام این سال‌ها این رکورد در دست علی دایی بوده است.
دایی بعد از این اتفاق در مصاحبه‌ای که با شبکه تلویزیونی «یورو نیوز» داشت، احساساتش را از این اتفاق اینطور بیان کرد: «احساس خیلی خوبی دارم و خوشحالم کسی مثل کریستیانو رونالدو به رکورد گل‌های زده ملی من رسیده است و شاید بتواند در بازی با بلژیک این رکورد را بشکند. کریستیانو جزو سه نفر برتر تاریخ فوتبال جهان و جزو کسانی است که هیچ موقع فراموش نمی‌شود. خیلی خوب شد که این رکورد به‌دست کسی که در زمین قهرمان واقعی و بیرون زمین یک جنتلمن تمام‌عیار است، شکسته می‌شود، کسی که در این سال‌ها نشان داده است با پشتکار و جدیت زندگی حرفه‌ای می‌توان به خیلی از چیزها دست یافت. من به کریس تبریک می‌گویم. رونالدو همیشه ماندگار است، نه‌تنها به‌خاطر فوتبال بلکه به‌خاطر شخصیتی که بیرون زمین دارد و کارهای انسان‌دوستانه و خیرخواهانه زیادی که انجام می‌دهد. با توجه به آمادگی جسمانی که رونالدو دارد، می‌تواند این رکورد را بهبود ببخشد. همیشه برای کریستیانو آرزوی موفقیت کرده‌ و می‌کنم.»دایی اما جدا از این تبریک‌های معمول که به کریس رونالدو گفته است، مصاحبه‌ای هم با نشریه آاس اسپانیا داشته که در این مصاحبه مدعی شده تعداد گل‌های ملی‌اش در واقع 111 گل بوده اما فیفا می‌گوید مسابقه با افغانستان در بازی‌های آسیایی سال 2002 با تیم المپیک بود و نه تیم بزرگسالان.
براساس این ادعای دایی، رونالدو هنوز تا شکستن رکورد واقعی او چند گل دیگر فاصله دارد.
دایی می‌گوید: «من انتظار داشتم که کریستیانو کسی باشد که رکورد من را می‌شکند. (لبخند) من در واقع 111 گل ملی زده‌ام اما این دیگر اهمیتی ندارد. چرا که با شیوه بازی کریستیانو و سطح بالای آمادگی که او دارد، من مطمئنم که او گل‌های بسیار بیشتری خواهد زد. من کاملاً معتقدم که رونالدو لیاقت دستیابی به این رکورد را دارد. رسیدن بازیکنی مثل او به رکورد من، برای من مانند زدن رکورد دیگری است و این باعث افتخار است.»او به صحبت کریستیانو که گفته دایی یک الگوست، اینطور واکنش نشان می‌دهد: «فکر می‌کنم که این فروتنی او را می‌رساند که از من اینگونه یاد کرده است. من بسیار سپاسگزارم.»از علی دایی درباره خاطرات بازی برابر بارسا با ژاوی جوان و لوییس فیگو و همچنین برابر لوییس انریکه در چمپیونزلیگ می‌پرسند که او می‌گوید: «بازی کردن برابر بهترین‌های جهان همیشه خاطرات خوبی را به جا می‌گذارد. من خوش شانس بودم که در دوران بازی‌ام با چنین ستاره‌هایی بازی کردم.»
 علی دایی درباره بهترین و بدترین خاطره فوتبالی‌اش به نشریه آاس می‌گوید: «همه گل‌های من خاطرات خوبی را به یادم می‌آورند اما مشخص است که بعضی از آنها برای من خاص‌تر هستند، مثل گل‌هایی که برابر چلسی و میلان زدم و کمابیش تمام گل‌هایی که برای تیم ملی ایران به ثمر رساندم. بدترین خاطره‌ام اما مربوط می‌شود به مصدومیتم برابر تیم بحرین. من مجبور شدم با مصدومیت تقریباً 60 دقیقه بازی کنم.»

دایی جلسه با عزیزی‌خادم را تکذیب کرد
سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران برگزاری جلسه با ریاست فدراسیون فوتبال را رد کرد. پس از انتشار خبر دیدار شهاب‌الدین عزیزی‌خادم با علی دایی و برگزاری جلسه با او درباره آینده تیم ملی، دایی برگزاری این جلسه را رد کرد.علی دایی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: «به هیچ عنوان جلسه‌ای با آقای عزیزی‌خادم نداشتم و هیچ موضوعی مطرح نبوده است. هر کسی هم چنین موضوعی را مطرح کرده دروغ گفته است.»


Page Generated in 0.0055 sec