printlogo


کد خبر: 231540تاریخ: 1400/4/7 00:00
فرصت‌طلبی منچسترسیتی در هیاهوی جام ملت‌های اروپا
و این پول لعنتی!

یادداشت
علی بابازاده     
حالا که سلطه یورو ۲۰۲۰ و کوپا آمه‌ریکا بر فوتبال باشگاهی سایه انداخته، اتفاقات لیگ‌های اروپایی به دست فراموشی سپرده شده و شاید تحلیل باختِ منچسترسیتی برابر چلسی آن ‌هم در فینال لیگ قهرمانان اروپا‌ دیگر ارزش‌ بالایی نداشته باشد؛ پپ برای نشان دادن برتری خود، سیتیزن‌ها را با ترکیبی به میدان مسابقه فرستاد که کمتر کسی پیش‌بینی‌اش را کرده بود و همین نبوغِ غیر‌منطقی، زمینه‌ساز شکست در فینال UCL شد. اکنون که تب فوتبال ملی بالا گرفته و یورو ۲۰۲۰ به مرحله یک‌هشتم نهایی رسیده، خبرهای نقل و انتقالاتی من‌سیتی بیشترین اخبار را در بین تیم‌های باشگاهی به خود اختصاص داده و تمامی جنب و جوش‌های مالکان اماراتی به واسطه عدم رضایت آنهاست. قهرمانی در لیگ جزیره افتخار بزرگی‌ است اما نه برای تیمی‌ که به فینال لیگ قهرمانان رسیده؛ سیتی ‌نبردِ دستیابی به افتخار مهم‌تر و بزرگتر را به چلسی واگذار کرد و برای جبران این شکست، راه دیگری جز «پول خرج کردن» ندارد؛ صحبت‌های سیتی و استون‌ویلا‌ برای جذب هافبک خلاق و ۲۵ ساله مدنظر پپ کماکان ادامه دارد و حضور تیم ملی انگلستان در جمع شانزده تیم برتر اروپا‌ نیز مانع توقفِ مذاکرات نشده! سیتیزن‌ها لطف کرده‌اند و هرگونه توافق نهایی و رسانه‌ای کردنش را به بعد از جام ملت‌های اروپا موکول کرده‌اند. اسکای می‌گوید باقی ماندن چهار سال دیگر از قراردادِ جک گریلیش با استون‌ویلا تأثیر بسزایی بر آینده او نخواهد گذاشت و انتقال صد میلیون پوندی به ورزشگاه اتحاد نهایی شده؛ گریلیش با این انتقال گران‌ترین فوتبالیست اهل بریتانیا شناخته می‌شود و جالب آنکه فعالیت سیتیزن‌ها در بازار نقل و انتقالات با جذب‌ احتمالی هری کین ادامه خواهد داشت. دنیل لوی پیشنهاد نخستین و ۱۰۰ میلیون پوندی سیتیزن‌ها را رد کرده و اولین شرط فروش مهاجم اسپرز را قیمتی بالغ بر ۱۵۰ میلیون پوند عنوان کرده؛ با این همه او به خوبی می‌داند که خداحافظی آخر فصل کین با هم‌تیمی‌ها و کادرفنی تاتنهام تمامی درهای حفظ هری در اسپرز را بسته نگه داشته!
سیتیزن‌ها عملاً اعتقادی به قوانین فیرپلی مالی ندارند ولی خیرهایی از فروش ریاض محرز و رحیم استرلینگ به گوش می‌رسد؛ استرلینگ از مهره‌های تأثیرگذار ساوت‌گیت در تیم ملی انگلیس به شمار می‌آید اما در منچسترسیتی فرصت چندانی برای بازی‌ کردن پیدا نمی‌کند و همین باعث شده تا در حین برگزاری جام ملت‌های اروپا نیز دست به انتقاد بزند: «موضوع احساس رضایت، خوشحال بودن و لذت بردن از فوتبال است و من تمامی این احساس را در تیم ملی دارم. طبیعی‌ است که اگر بازی نکنید، خوشحال نیستید و شرایط من در سیتی طی فصل اخیر بدین صورت بوده!»
سیتی اگر بتواند انتقال جک گریلیش به اتحاد را نهایی کند، رکورد گران‌ترین نقل و انتقال لیگ برتر را به دست خواهد آورد؛ سودآوری سیتیزن‌ها محدود به باشگاه خود نیست و حتی فروش جیدون سانچو توسط دورتموند، سود ۱۵ درصدی برای اَبَر‌ باشگاه متمول انگلیسی به دنبال خواهد داشت. در چنین شرایطی سؤال هواداران فوتبال این است که تکلیف دیگر باشگاه‌ها چه خواهد شد؟ آیا سیتی و پاری‌سن‌ژرمن اجازه خریدِ مهره جدید به آنها را خواهند داد؟
سلطه پول و نفت گسترش یافته و اینتر به زودی برای تراز مالی اشرف حکیمی را به PSG واگذار خواهد کرد. بارسلونا، میلان و آرسنال دلخوش به جذب بازیکنان آزاد هستند و رئال‌مادرید هم می‌تواند به اسطوره شدن خسوس وایخو و وینیسیوس جونیور دل ببندد!

 


Page Generated in 0.0059 sec