printlogo


کد خبر: 231536تاریخ: 1400/4/6 00:00
ماراتن جذاب ادامه دارد
تخت گاز به سوی گلات


سامان موحدی راد
کسی ترمز قطار پرسپولیس را نمی‌تواند بکشد. آنها پنجمین پیروزی متوالی در سومین جام‌شان را در چند هفته اخیر تجربه کردند تا به صدر جدول برسند و منتظر کوچکترین لغزش رقیب‌شان یعنی سپاهان باشند. آنها پیش از این استقلال و ذوب‌آهن را در لیگ از پیش رو برداشته بودند. شاهین بندرعامری را در جام حذفی شکست داده بودند و بر تراکتور هم در سوپر جام به برتری رسید تا یک جام دیگر هم به جام‌هایش اضافه کند. پنجمین برد پیاپی پرسپولیس برابر تیم میانه جدولی مس رفسنجان به دست آمد. حالا پرسپولیس با یک رکورد رؤیایی هیچ فاصله‌ای ندارد. آنها فاصله چندانی تا پنجمین قهرمانی پیاپی‌شان ندارند. مسأله‌ای که گواهی است بر دوران طلایی آنها در فوتبال ایران.
اگر پرسپولیس در فصل‌های قبلی بدون رقیب به این مهم دست پیدا می‌کرد و تهدید چندانی از سوی رقبای داخلی برای رسیدن به قهرمانی احساس نمی‌کرد، امسال یک رقیب سفت و سخت را بیخ گوش خودش احساس می‌کند. سپاهان محرم نویدکیا که دوش به دوش پرسپولیس در حال حرکت است و با پیروزی‌های پرگلش رقبا را یکی پس از دیگری از پیش رو بر می‌دارد و نزدیک‌ترین گزینه برای پاره کردن پیروزی‌های پیاپی پرسپولیسی‌هاست. این مسأله به تنهایی جذابیتی به رقابت‌های لیگ برتر اضافه کرده است. رقابت‌هایی که در این فصل به دلیل قانون منع به کار گیری بازیکنان و مربی‌های خارجی از کیفیت پایین‌تری برخوردار بود و مسائل ناشی از همه‌گیری کوید ۱۹ هم به سرد شدن تنورش افزوده بود، حالا به یک ماراتن جذاب برای علاقه‌مندان به فوتبال تبدیل شده است. چه اینکه لغزش هر یکی از دو تیم پرسپولیس و سپاهان در هفته‌های پیش‌رو حکم قهرمانی رقیبش را امضا می‌کند.
پرسپولیس با سه امتیاز بازی مس رفسنجان از مرز ۵۰ امتیاز حیاتی هفته بیستم رقابت‌های لیگ برتر گذشت. گذشتن از این مرز به معنی گرفتن یکی از سه امضای رسیدن به قهرمانی است. چیزی که پرسپولیس چهار فصل قبل هر بار آن را با موفقیت پشت سر گذاشت. چیزی که رسیدن پرسپولیس به قهرمانی را حداقل در اذهان محتمل‌تر از دستیابی سپاهان به این عنوان می‌کند این است که پرسپولیس و یحیی ید طولایی در حفظ روند خوب خود و ادامه پیروزی‌ها و کسب امتیازات دارند. آنها با همین ثبات و روند یکسان بود که در این سال‌ها چندین و چند قهرمانی کسب کردند. از این رو شاید هفته‌های پیش‌رو آزمون آسان‌تری برای آنها باشد. البته که ما درباره تیم محرم نویدکیا هم کم‌اطلاع هستیم و شاید عطش کسب قهرمانی و جوانی مربی‌شان موجب شود کمتر در دام محافظه‌کاری بیفتد و مسیر متفاوتی را در پیش بگیرد.
به هر حال روزهای حساسی در لیگ پیش‌روی همه ماست. پرسپولیس با تجربه که این مسیر را چندین و چند بار رفته و سپاهان متفاوتی که می‌خواهد نوار کامیابی‌های سرخ‌ها را پاره کند.




 


Page Generated in 0.0058 sec