printlogo


کد خبر: 231535تاریخ: 1400/4/6 00:00
سوغات نوبرانه از رفسنجان
قصـــه گل و کویـــر


میعاد نیک
نخستین گام سرخ‌پوشان تهرانی پس از اتمام بازی‌های ملی و در چارچوب ادامه رقابت‌های لیگ بیستم، آوردگاه گرم و کویری رفسنجان و رویارویی با تیم محمد ربیعی قرار گرفت. شاگردان یحیی گل‌محمدی که برای حفظ صدرنشینی و بقا در کورس رقابت با سپاهان جهت کسب عنوان پنجمین قهرمانی لیگ برتر نیاز مبرمی به این 3 امتیاز حساس خارج از خانه داشتند، کار را آنچنان با برنامه و تاکتیکی آغاز نکردند. دوری چند هفته‌ای سرخ‌پوشان از شرایط رقابتی و جدایی چند بازیکن پرسپولیس برای حضور در اردوی تیم ملی فوتبال کشورمان، دستان یحیی گل‌محمدی را برای اجرای فرامین متفاوت تاکتیکی خالی گذاشت تا تیم پرطرفدار پایتخت در رفسنجان چیزی برای ارائه نداشته باشد.
این روند تا اواسط نیمه دوم هم ادامه یافت اما بالاخره شکل بازی سرخ‌ها با تعویض‌های پیاپی سرمربی این تیم تغییر کرد و خیلی زود هم به نتیجه رسید. گل‌زنی مهدی عبدی در یک بازی مهم خارج از خانه باز هم این نوید را به کادرفنی تیم فوتبال پرسپولیس بازگرداند که در صورت آماده نبودن ماشین‌های گلزنی‌شان یعنی عیسی آل‌کثیر و شهریار مغانلو، فرصتی برای عرض‌اندام توسط این مهاجم جوان شمالی وجود دارد و اردوگاه قرمزپوشان تهرانی از مهاجمان گلزن و چارچوب‌شناس خالی نخواهد بود. برخلاف سبک بازی سرخ‌پوشان مقابل تیم فوتبال مس که مملو از بی‌برنامگی و ضعف ساختاری بود، پرسپولیس دقیقاً برعکس جریان بازی توانست به گل برتری و تک گل تعیین‌کننده‌اش برسد و امیدها را به تهران برگرداند.
با کسب این 3 امتیاز خیال سرخ‌ها تا حد زیادی از ماحصل هفته بیست‌وچهارم لیگ بیستم آسوده شد. یحیی گل‌محمدی حالا در مهم‌ترین آزمون آتی خود باید مقابل گل‌گهر و تاکتیک‌های ژنرال فوتبال ایران قرار بگیرد. تقابل هفته آینده پرسپولیس و گل‌گهر بیش از آن‌که یک جدال عادی باشد، رویارویی استاد و شاگردی ا‌ست که خاطرات خاصی از روزهای قدیم فوتبال ایران با خود به یادگار داشته‌اند.



 


Page Generated in 0.0057 sec