printlogo


کد خبر: 231527تاریخ: 1400/4/6 00:00
۱۴ گلزن متفاوت؛ رکورد استقلال در لیگ بیستم آبی‌پوشان مترصد تاریخ‌سازی در لیگ برتر



استقلال با نتیجه ۲ بر صفر مقابل گل‌گهر سیرجان به پیروزی رسید. هر ۲ گل آبی‌پوشان در این مسابقه را ۲ بازیکنی به ثمر رساندند که تاکنون در این فصل گلی نزده بودند. ابتدا محمدحسین مرادمند برای استقلال گلزنی کرد.
 این بازیکن آخرین بار یکم اسفند سال ۹۸ دروازه حریف را در دیدار پدیده با نفت مسجدسلیمان باز کرده بود. گلزن دوم استقلال زمان طولانی‌تری را برای گل زدن صبر کرده بود. مهدی مهدی‌پور در ۷ اسفند ۹۷ دروازه سپاهان امیر قلعه‌نویی را با پیراهن تراکتور با ضربه کاشته فتح کرده بود و دیگر گل نزد تا اینکه دوباره موفق شد برابر تیم دیگری با هدایت قلعه‌نویی یعنی گل‌گهر سیرجان به گل دست یابد. مهدی‌پور برای نخستین بار پس از 5 فصل در جریان بازی گل زد.
با این دو گلزن جدید، تعداد گلزن‌های استقلال در لیگ بیستم به ۱۴ رسید. پیش از این مهدی قایدی، وریا غفوری، آرمان رمضانی، محمد نادری، ارسلان مطهری، فرشید باقری، فرشید اسماعیلی، شیخ دیاباته، سبحان خاقانی، محمد دانشگر، احمد موسوی و هروویه ملیچ برای استقلال گلزنی کرده بودند.
استقلال با این آمار از پرسپولیس که ۱۳ گلزن متفاوت دارد عبور کرد و در کنار سپاهانی که بهترین خط حمله لیگ را داراست و توسط ۱۴ بازیکن مختلف به گل رسیده، قرار گرفت.
استقلال که بهترین خط حمله تاریخ لیگ برتر را دارد، هم رکورد بیشترین گلزن را در طول تاریخ این رقابت‌ها به نام خود کرده و هم رکورددار بیشترین گلزن مختلف در یک فصل است. استقلال ۱۲۷ گلزن در ادوار لیگ برتر داشته و رکورد بیشترین گلزن در یک فصل را در لیگ هفتم که ترکیب این تیم از ثبات کمتری برخورددار بود با داشتن ۱۸ گلزن مختلف ثبت کرد. استقلال، سپاهان و پرسپولیس در ادامه فصل در صورت استفاده از بازیکنانی که کمتر فرصت بازی داشته‌اند می‌توانند رکورد را جابه‌جا کنند. البته استقلال کار راحت‌تری برای این رکوردشکنی دارد چون در نفرات اصلی این تیم همچنان بازیکنانی نظیر عارف غلامی، سیاوش یزدانی، مسعود ریگی و آرش رضاوند دیده می‌شود که هنوزگل نزدند و در صورت گلزنی این بازیکنان در ۶ بازی باقیمانده استقلال با رکورد تاریخ لیگ برتر برابر خواهد
 شد.
(این مطلب پیش‌تر در سایت فوتبال ۳۶۰ منتشر شده)

 


Page Generated in 0.0059 sec