printlogo


کد خبر: 231503تاریخ: 1400/4/6 00:00
تیم پرورش‌اندام ایران از گرجستان دیپورت شد!
حیثیت ورزش بازیچه افراد



ظاهراً پرورش‌اندام ایران و کشور گرجستان نسبت به هم حساسیت دارند، چرا که هر بار تیمی از فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام به گرجستان سفر می‌کند با حواشی زیادی روبه‌رو می‌شود. اگرچه این بار جنس حاشیه فرق می‌کند اما مهم این است که باز هم تعدادی از ورزشکاران به دلیل همین حاشیه به وجود آمده متحمل هزینه‌های زیادی شدند. این بار خبر این بود که گرجستان از ورود ورزشکاران پرورش‌اندام ایران که قصد حضور در تورنمنت این کشور را داشتند به دلیل واکسینه نشدن در برابر ویروس کرونا جلوگیری کرد. ظاهراً یک تیم از ورزشکاران که آنها را نماینده فدراسیون و نماینده حراست هم همراهی می‌کردند برای حضور در مسابقات جایزه بزرگ گرجستان راهی این کشور شده بودند اما عدم تزریق واکسن باعث شد تا مسئولان کشور گرجستان از ورود این تیم ممانعت کنند و بعد از حدد 10 ساعت معطلی در فرودگاه تفلیس در نهایت به ایران برگشتند. این تیم ظاهراً با هزینه شخصی و البته برنامه‌ریزی فدراسیون راهی این مسابقات شده و حتی هزینه اعزام نماینده فدراسیون و نماینده حراست را هم ورزشکاران از جیب پرداخت کرده بودند؛ به همین دلیل دیپورت این تیم علاوه بر اینکه به حیثیت ورزش ایران آسیب زد بلکه یک هزینه گزاف را هم روی دست ورزشکاران گذاشت. البته فدراسیون بدنسازی توضیحاتی را در این باره ارائه کرده و مدعی شده که با هماهنگی دکتر قاسمی، سفیر ایران در گرجستان اعزام شده و حتی طبق مذاکراتی که انجام شده بود، اعلام کردند با توجه به پیگیری فدراسیون گرجستان مشکلی برای ورود تیم ایران پیش نخواهد آمد. متأسفانه برخلاف مذاکرات انجام شده، بعد از رسیدن به فرودگاه تفلیس از ورود تیم ایران جلوگیری به عمل آمد. مشخص نیست که فدراسیون و سفارت با چه کسانی مذاکره کردند اما بدیهی است که وزارت بهداشت هر کشوری در این موارد تصمیم گیرنده است و اگر هم مذاکره انجام شده بود باید با این افراد مذاکره می‌شد اما در این بین باید پرسید که دقیقاً این توضیحات به درد چه کسی می‌خورد؟ آیا این توضیحات برای ورزشکاران مسابقه می‌شود و یا اینکه هزینه‌های انجام شده آنها را برمی‌گرداند؟
فدراسیون بدنسازی یک تیم را به امارات اعزام کرده و یک تیم هم در نوبت اعزام به اسپانیا قرار دارد که ظاهراً هر دو تیم هم واکسن زدند اما مشخص نیست که چرا تیم اعزامی به گرجستان واکسن نزده است؟ در روزهایی که وزارت بهداشت برای تزریق واکسن به گروه‌های حساس جامعه در به در دنبال واکسن بود، آقای نصیرزاده خودش اعلام کرد که دوستانش وارد کننده واکسن هستند و خودش هم واکسن زده و به همین دلیل هم از ماسک استفاده نمی‌کند. حالا آقای نصیرزاده به عنوان رئیس فدراسیون بدنسازی با توجه به این دوستان دست و دلبازی که دارد، نمی‌توانست با آنها رایزنی کند و برای تیم اعزامی به گرجستان هم واکسن بگیرد؟
به دلیل انجام نشدن واکسیناسیون این تیم 10 ساعت در فرودگاه ماند و بعد هم به ایران برگشت تا یک اتفاق بد برای ورزش ایران رخ بدهد اما آیا کسی از این داستان عبرت می‌گیرد؟ متأسفانه حیثیت ورزش ایران بازیچه دست برخی شده. عده‌ای باید در گوشه‌ای از جان هزینه کنند تا برای این ورزش آبرو جمع کنند و در گوشه‌ای دیگر برخی با تصمیمات غلط چوب حراج به این آبرو بزنند.


 


Page Generated in 0.0067 sec