printlogo


کد خبر: 231486تاریخ: 1400/4/6 00:00
زمان اعلام رأی سرنوشت‌ساز، اواسط مرداد
پرونده ویلموتس در CAS بررسی شد

بررسی پرونده ویلموتس که بنا بر درخواست تجدید نظر فدراسیون فوتبال به دادگاه عالی ورزش (CAS) ارجاع داده شده بود و به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد، بنا به تاریخ اعلام شده قبلی از سوی CAS چهارشنبه و پنجشنبه گذشته (2 و 3 تیرماه) این پرونده مورد بررسی قرار گرفت.
مهدی علی‌نژاد، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در همین رابطه گفت: «این دادگاه  حدود 10 ساعت در روز چهارشنبه و 4 ساعت در روز پنجشنبه برگزار شد. وکلای طرفین موضوعات را مطرح کردند و شهود طرفین شهادت‌هایشان را دادند. از طرف فدراسیون فوتبال ایران هم دو نفر از متخصصان حقوقی که بزرگان حقوقی دنیا هستند، دیدگاه‌هایشان را در حمایت از دیدگاه‌های حمایت ما گفتند. هر سه داور خیلی خوب، بی‌طرفانه و منصفانه در فرآیند دادگاه برخورد کردند.»
او همچنین تأکید کرد: «در این دادگاه سه داور حضور دارند؛ یکی طرف ما است، یکی طرف ویلموتس و دیگری سر داور است. تا اواسط مرداد سال جاری رأی صادر خواهد شد.»
علی‌نژاد در پاسخ به این سؤال که «آیا امیدوار هستند که این کابوس ویلموتس تمام شود؟» گفت: «خوشبختانه کابوس ویلموتس در میدان تمام شد، یعنی نتایج ضعیفی که او گرفته بود در میدان دیگر تمام شد و در زمین فوتبال تبعات آن نتایج ضعیف از بین رفت. ما از این مرحله عبور کردیم. در بخش حقوقی کماکان داستان ادامه دارد و هیچ کس نمی‌تواند پیش‌بینی کند که در دادگاه چه رأیی صادر می‌شود. با توجه به ورودی که وزارت ورزش و معاونت حقوقی ریاست جمهوری داشت، تیم قدرتمند حقوقی داخلی و خارجی انتخاب شده و آن چیزی که در توان کشور بود، پای این داستان گذاشته شد که بتوانیم دفاع خوبی داشته باشیم. باید ببینیم که داوران دادگاه عالی ورزش به چه شکلی رأی خواهند داد.»
مسئولان فدراسیون فوتبال در حال حاضر درباره موضوع ویلموتس سکوت اختیار کرده‌اند و تصمیم ندارند تا زمان اعلام نهایی رأی ویلموتس اظهارنظری در این رابطه داشته باشند. بنا به حساسیت موضوع، سایر کارشناسان حقوقی هم درباره روند تجدیدنظرخواهی اظهارنظری نمی‌کنند. آنها به اتفاق هر گونه اظهارنظری را به بعد از اعلام رأی نهایی موکول کرده‌اند.
ضمن اینکه نباید فراموش کنیم هر اظهارنظری از سوی مسئولان غیرفوتبالی درباره مقصران پرونده ویلموتس می‌تواند شرایط فدراسیون فوتبال ایران را در مجامع بین‌المللی سخت کند.
در صورتی که فدراسیون فوتبال در دادگاه عالی ورزش هم محکوم شود، باید به فکر پرداخت 6 میلیون یورو به ویلموتس باشد که این خود، معضلی اساسی برای فدراسیونی است که به تازگی برای تسویه قرض 2 میلیون یورویی ویلموتس از شرکت شستا، شش‌دانگ ساختمان سئول فدراسیون و سه‌دانگ از ساختمان باشگاه پرسپولیس را از دست داده است.
حالا در صورت بازنده بودن با دست خالی باید به فکر پرداخت 6 میلیون یورویی به ویلموتس باشد. هرچند که اگر فدراسیون با تیم حقوقی‌اش موفق شود که در این پرونده برنده باشد، این پیروزی یکی از بزرگترین پیروزی‌های عزیزی‌خادم در ماه‌های اولیه حضورش در فدراسیون فوتبال خواهد بود.

 


Page Generated in 0.0050 sec