printlogo


کد خبر: 231482تاریخ: 1400/4/6 00:00
حیف که با پرتغال در یک هشتم نهایی روبه‌رو شدیم
کورتوا: نسبت به تقابل‌های قبلی با رونالدو پیشرفت کرده‌ام



تیبو کورتوا، دروازه‌بان بلژیک در آستانه بازی حساس امشب تیمش مقابل پرتغال در یک هشتم نهایی یورو 2020 اطمینان داد که آنها توان شکست دادن مدافع عنوان قهرمانی را دارند.
یکی از سؤالات جالب خبرنگاران در نشست خبری تقابل کورتوا با رونالدو، کاپیتان پرتغال است که در سه بازی مرحله گروهی پنج گل زده و بهترین گلزن تورنمنت است. زمانی که کورتوا دروازه‌بان اتلتیکو مادرید بود، ستاره پرتغالی موفق شد با پیراهن رئال بارها دروازه او را باز کند، ولی مرد شماره یک بلژیک تأکید دارد که نسبت به آن روزها پیشرفت زیادی داشته است.
کورتوا گفت: «ما برای کنترل تیم پرتغال نقشه داریم. آنها فقط یک بازیکن نیستند. کریستیانو بهترین گلزن مسابقات و بازیکنی فوق‌العاده‌ است. با این حال فکر می‌کنم همان بازیکنی است که در اتلتیکو با او روبه‌رو شدم ولی من نسبت به آن زمان پیشرفت کرده‌ام.»
ادن هازار در دو فصل گذشته به دلیل مصدومیت نتوانسته انتظارات هواداران رئال را برآورده کند ولی کورتوا باور دارد که ستاره بلژیک به آمادگی قبلی نزدیک شده است: «من هر روز هازار را در تمرین می‌بینم و او خیلی خوب تمرین می‌کند. او به آمادگی آرمانی‌اش خیلی نزدیک است. چند ماه گذشته برای او در مادرید آسان نبود. او خیلی خوب تمرین می‌کرد، ولی چند مصدومیت جدی داشت. او مجبور شد با دقایق بازی کم ریتم گذشته را پیدا کند. او از نظر ذهنی خیلی
قوی است.»
کورتوا اضافه کرد: «من با آنالیزوها 15-10 پنالتی اخیر پرتغال و همچنین ضربات ایستگاهی آنها را بررسی کرده‌ایم. بنابراین برای تقابل با آنها آماده‌ام.»
بازی امشب پرتغال – بلژیک که تقابل دو مدعی جدی قهرمانی است، حساس‌ترین بازی مرحله یک هشتم نهایی یورو محسوب می‌شود. کورتوا در این‌باره گفت: «آنها تیمی کامل با مهاجمان خیلی خوب، خط میانی مستحکم و مدافعان و دروازه‌بان خوب هستند. آنها می‌توانند تا مراحل پایانی پیش بروند. حیف که در یک هشتم با آنها روبه‌رو می‌شویم. ولی فوتبال همین است. یورو همین است. این یک بازی بزرگ
خواهد بود.»


 


Page Generated in 0.0055 sec