printlogo


کد خبر: 231478تاریخ: 1400/4/6 00:00
برای ملاقات دوباره هلند و چک
گل یا پوچِ دی‌بوئر!


یادداشت
علی بابازاده     
یورو ۲۰۲۰ برای لاله‌های نارنجی با انتقادات مارکو فان باستِن از خط‌ دفاعی آغاز شد؛ هلند تحت تأثیر مصدومیت ویرجیل‌ فن دایک، عمده وظایف تدافعی‌اش را به دوش‌ ماتیاس‌ دلیخت انداخته و ۲ کلین‌شیت برابر اتریش و مقدونیه، کمی شرایط را بهبود بخشید. وقتی برد ۲ بر صفر برابر اوکراین طی ۵ دقیقه به یک تساوی ۲ بر ۲ تبدیل شد، این دنزل دومفرایز بود که در نقش فرشته نجات برای فرانک دی بوئر ظاهر و سه امتیاز کامل مسابقه اول را به حساب لاله‌های نارنجی برگرداند. همین نمایش متزلزل از خط‌ دفاعی باعث انتقادات فان باستن از خط‌ دفاعی هلند و بخصوص ماتیاس‌ دلیخت شد: «ماتیاس چندین بار از بازیکن مقابلش جا ماند. وقتی برای چند مرتبه او را پشت سر مهاجمان اوکراین دیدم، از خودم پرسیدم که او برای چه چیزی به فوتبال ایتالیا و باشگاه یوونتوس رفته؟انگار ماتیاس هیچ‌ چیزی در ایتالیا یاد نگرفته و برای تبدیل شدن به یک مدافع بزرگ، به تجربه و زمان بیشتری نیاز دارد.» جدال تاریخی دو تیم در سال ۲۰۰۴ و پیروزی ۳ بر ۲ جمهوری‌ چک، هنوز هم یادآور خاطرات تلخ برای هلندی‌ها است و نگرانی‌ها‌ از شکستی دوباره را افزایش داده؛ گروه C جام ملت‌های اروپا در سال ۲۰۰۴ سرانجام با صدرنشینی ۹ امتیازی چک به پایان رسید و این هلندی‌ها بودند که با چهار امتیاز به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعد شدند. پوشکاش آرنا از ساعت 20:30 دقیقه امشب و به قضاوت سرگئی کاراسف میزبان یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۰ خواهد بود و در یکی از آخرین اتفاقات، مارکا خبر از مصدومیت مهاجم ۳۰ ساله هلندی‌ها داده؛ لوک دی‌یونگ در تمرینات تیم ملی از ناحیه زانو آسیب دیده و نتیجه آزمایش‌ها خبر از آن می‌دهد که شاید مهاجم باشگاه سویا ادامه تورنمنت را از دست بدهد.
از سال ۲۰۰۴ که وظیفه گلزنی هر دو تیم بر عهده میلان باروش و رود فن نیستلروی گذاشته شده بود، تغییرات متفاوتی در تیم‌های هلند و جمهوری چک رخ داده و حالا پاتریک شیک و ممفیس دیپای بار اصلی تفکرات هجومی را به دوش می‌کشند؛ رافائل فان در فارت طی یک مصاحبه طعنه‌آمیز به دنبال بازی با اسپانیا بود اما حالا به خوبی می‌داند که شاید بزرگترین شگفتی در همین مرحله و برای تیم ملی کشورش رخ دهد‌: «اسپانیا فاجعه است و امیدوارم به این تیم برخورد کنیم. آنها اصلاً تیم نیستند و تنها کاری که بلدند، پاس دادن به یکدیگر است. در اسپانیا حتی یک بازیکن هم نیست که بتواند پاس تعیین کننده ارسال کند. ۱۱ سال پیش اسپانیا تیمی بی‌نظیر داشت و شایسته قهرمانی در جام جهانی هم بود ولی تیم فعلی اصلاً قابلا قیاس با سال ۲۰۱۰ نیست!» رافا می‌داند که هلندی‌ها برای اولین بار از سال ۲۰۱۴ در یک تورنمنت بین‌المللی و بزرگ پا به میدان مسابقه گذاشته‌اند. این برای سومین مرتبه است که هلندی‌ها در تاریخ جام ملت‌های اروپا با ۹ امتیاز کامل راهی دور حذفی می‌شوند.
گل یا پوچِ دی بوئر نه تنها به بازی امشب، بلکه به نتیجه نهایی او در جام ملت‌های اروپا بستگی دارد؛ دی بوئر به خوبی می‌داند که شاید به قهرمانی در یورو ۲۰۲۰ هم برسد اما در نهایت برکناری و «پوچ» نصیبش شود!


 


Page Generated in 0.0056 sec