printlogo


کد خبر: 231472تاریخ: 1400/4/5 00:00
استقلال 2 - گل‌گهر صفر
برد گهر بار استقلال

با اینکه گل گهر اول بار در این میدان دروازه استقلال را با ضربه سر ابراهیمی به شدت تهدید کرد اما این آبی‌ها بودند که توانستند در نیمه اول بر بازی مسلط باشند و دو بار دروازه حریف سیرجانی خود را باز کنند.
گل نخست استقلال روی ارسال مهدی مهدی‌پور و ضربه سرمحمدحسین مرادمند به ثمر رسید. این گل به شکلی رقم خورد که ابتدا علیرضا حقیقی و دیگر بازیکنان گل‌گهر اعتقاد داشتند توپ بعد از ضربه سرمرادمند از خط عبور نکرده اما تصمیم داوران در پذیرش گل کاملاً درست بود.
این گل سبب شد استقلال با انگیزه بیشتری به سمت دروازه میهمان خود یورش ببرد. فرهاد مجیدی که در غیاب غفوری و موسوی از دانشگر در جناح راست استفاده کرده بود، بهره این تصمیم را گرفت. دانشگر در واقع پایه‌گذار گل دوم استقلال بود. او بعد از نفوذ به زمین حریف، توپ را در عرض ارسال کرد، قایدی به شکل فریبنده‌ای از روی توپ پرید تا مهدی‌پور در حالی که چهار مدافع گل گهر را هم مقابل خود می‌دید با دریبل دقیق خود بازیکنان گل گهر را از جریان بازی خارجی کرد و توپ را در دقیقه 19 با یک بغل پای ساده به تور دروازه علیرضا حقیقی دوخت.
 بعد از گل‌های استقلال، امیرقلعه نویی که عرصه را به خود تنگ می‌دید با تعویض‌های پی در پی درصدد تغییر موازنه در این میدان برآمد که موفق هم بود و گل‌گهر بعد از تغییرات تاکتیکی توانست از زیر فشار شدید حملات استقلال خلاص شود. سیر تغییرات در گل‌گهر تا جایی پیش رفت که این تیم در نیمه دوم مالکیت بیشتری بر توپ داشت و استقلال را بارها تا آستانه باز شدن دروازه‌اش پیش برد. دقیقه 51 موقعیتی در مقابل دروازه استقلال ایجاد شد که سیرجانی‌ها اعتقاد به خطای پنالتی عارف غلامی روی مهاجم گل گهر را داشتند اما داور اعلام پنالتی نکرد. دقایقی بعد یورش دیگری از سوی میهمان استقلال باعث شد تا ضربه آخر شاکری با خوش شانسی استقلال به تیر دروازه برخورد کند. این دو موقعیت به تنهایی کافی بود تا استقلال بفهمد در نیمه دوم گل گهر متفاوتی گام به میدان گذاشته و باید با جدیت بیشتری توپ را زیر پا بدواند. در این شرایط تغییرات جزئی در ترکیب استقلال می‌توانست تا حدی کفه ترازو را به سمت استقلال سنگین کند. مجیدی ابتدا با به کارگیری مطهری و در ادامه اسماعیلی تلاش کرد استقلال را در وضعیت بهتر تاکتیکی قرار دهد که همین گونه هم شد و در نهایت آبی‌ها موفق شدند 3 امتیاز شیرین دیگر به چنگ آورند.
امتیازی که شاید بعد از برد پرسپولیس مقابل مس رفسنجان در راستای رسیدن به قهرمانی بی‌اثر جلوه کند اما دست کم موقعیت استقلال در جایگاه سوم را تثبیت و کورسویی برای رسیدن به جایگاه دومی نیز به وجود آورد. این برد در شرایط پرتنش مدیریتی روزهای اخیر برای استقلال واقعه شیرینی است و تا حد زیادی آرامش را بر این باشگاه حاکم خواهد کرد و بیش ازهمه قهرمانی در جام حذفی را دست یافتنی جلوه خواهد داد.
 استقلال: سیدحسین حسینی، محمدحسین مرادمند، عارف غلامی، سیاوش یزدانی، محمد دانشگر، محمد نادری (90 - متین کریم زاده)، مسعود ریگی، آرش رضاوند، مهدی مهدی‌پور(85 - فرشید اسماعیلی)، مهدی قایدی، آرمان رمضانی(54 - ارسلان مطهری)
سرمربی: فرهاد مجیدی
گل‌گهرسیرجان: علیرضا حقیقی، آرمین سهرابیان، علیرضا علیزاده، سیدعلیرضا ابراهیمی (23 - علیرضا آرتا)، بهنام برزای (38 - محمد آقاجانپور)، علی اصغر عاشوری(38 - سعید صادقی)، میلاد ذکی‌پور، یونس شاکری، رضا شکاری(76 - فرشید باقری)، احمدرضا زنده روح، منشا(76 - علی دشتی)
سرمربی: امیر قلعه‌نویی


 


Page Generated in 0.0055 sec