printlogo


کد خبر: 231471تاریخ: 1400/4/5 00:00
فرار از تله کویر با تعویض طلایی

یحیی گل محمدی با یک تغییر نسبتاً هیجان انگیز تیمش را در رفسنجان به میدان فرستاد و به نظرمی‌رسید تیم او تهاجمی‌تر شده.
بیرون نشستن نوراللهی که آثار خستگی ناشی از بازی‌های ملی در سوپرجام دیده می‌شد باعث شد تا پهلوان به میانه میدان بیاید و کنار سرلک قرار بگیرد و عالیشاه تبدیل به هافبک راست شده و در نهایت زوج مغانلو – آل‌کثیر در ترکیب قرار بگیرند.
زوجی که در همان ثانیه‌های نخست بازی می‌توانستند سریعترین گل لیگ برتر را رقم بزنند اما ضربه نهایی آل‌کثیر در پی فرار مغانلو و کات‌بک او نتیجه بخش نبود. این شروع هیجان انگیز می‌توانست نویدبخش یک بازی پرموقعیت و زیبا باشد اما ادامه مسابقه هرگز اینطوری پیش نرفت.
با اینکه میزبان هرگز عقب ننشست و مشغول دفاع صرف نشد اما پرسپولیس هم نتوانست فوتبالش را به مس تحمیل کند.  این تیم راهی برای رسیدن به دروازه مس پیدا نمی‌کرد و خبری از عناصر خلاق و بازیکنان هجومی مشکی پوشان در حوالی محوطه جریمه حریف نشد.
بازی تا میانه نیمه نخست فوق‌العاده منفعلانه و کسل کننده دنبال شد تا اینکه در دقایق 22 و 23 به ترتیب مس و بعد پرسپولیس دو موقعیت نصف و نیمه خلق کردند.
بار اول خروج لک، سلیمانی را که از زوایه بسته سعی در گلزنی داشت ناکام گذاشت و لحظاتی بعد ترابی پاس به جلوی آل‌کثیر را به اوت زد.
بازی تا 5 دقیقه پایانی نیمه نخست همان ریتم خسته کننده و ضعیف را دنبال کرد تا یک صحنه مشکوک داوری و البته ضعف داور و کمکش در اتخاذ تصمیم نهایی شرایط بازی را تحت تأثیر قرار داد.
در این صحنه پرسپولیسی‌ها معتقد به پنالتی نورمحمدی روی مغانلو بودند اما میزبان اعتقاد داشت هیچ خطایی رخ نداده.
داور هم ابتدا با مسی‌ها هم‌عقیده بود و حتی به مغانلو کارت زرد داد اما کمکش تصمیم او را عوض کرد و اخطار مغانلو پس گرفته شد و نورمحمدی کارت گرفت.
 البته از پنالتی خبری نشد و ضربه ایستگاهی که نصیب سرخ‌ها شده بود را مغانلو به دیوار دفاعی کوبید.
پرسپولیس در دقایق پایانی نیمه نخست فشار قابل توجهی به دروازه حریف آورد اما ارسال‌ها و ضربات ایستگاهی آنها نتیجه‌ای برای تیم یحیی نداشت.
نیمه دوم بدون تغییر در ترکیب دو تیم شروع شد و همان ریتم آزاردهنده حداقل تا ده دقیقه ادامه پیدا کرد.
از حوالی دقیقه 60 پرسپولیس موفق شد برای لحظاتی فشار روی دروازه میزبان را حفظ کند و با چند ارسال دنبال خلق موقعیت باشد که روی یکی از آنها ضربه سر مغانلو خطری نسبی ایجاد کرد.
یحیی اما چاره کار را تغییر در خط حمله دید و در همان دقیقه 62 مهدی عبدی را جایگزین آل‌کثیر کرد تا دنبال گل برتری با خط حمله‌ای جدید باشد.
با این حال میزبان بود که در دقایق 66 و 70 دو موقعیت نسبتاً خوب ایجاد کرد اما ضربات نهایی آوخ و سلیمانی دقیق نبود.
از دقیقه 70 به بعد ریتم پرسپولیس در کنترل توپ، چرخاندن آن و تحت فشار گذاشتن حریف بهتر شد و البته مس عقب نشینی کرد تا در نیمه خودش مشغول دفاع شود.
دقیقه 74 عالیشاه با عبور دادن توپ از مدافعان حریف برای خودش موقعیت گل خوبی ساخت که نوشی صوفیانی مقابل ضربه نهایی او ایستادگی گرد. دو دقیقه بعد هم ترابی موقعیت دیگری ساخت اما باز هم گلر میزبان مقابل ضربه او ایستاد و این توپ هم گل نشد.
سرانجام دقیقه 79 فشار پرسپولیس روی خط دفاعی حریف جواب داد و عبدی با کنترل توپ پشت مدافعان حریف نوشی صوفیانی را مغلوب کرد تا تیم یحیی بعد از حدود 80 دقیقه سختی کشیدن به گل برسد.
ربیعی که نمی‌خواست با این گل بازنده باشد دقیقه 84 سه تعویض همزمان انجام داد و یک دقیقه بعد با ضربه سر قاضی تا یک قدمی گل مساوی پیش رفت اما پرسپولیس خوش شانس بود که اشتباه توأمان کنعانی و لک منجر به گل مساوی و از دست رفت دو امتیاز نشد.
در ادامه مس همچنان دنبال گل برتری بود و حتی دو تعویض دیگر هم انجام داد اما کادر فنی پرسپولیس با به میدان فرستادن نوراللهی و بعد شریفی بازی را در زمین حریف کنترل کرد تا به این سه امتیاز سخت اما شیرین در کویر دست یابد.

 


Page Generated in 0.0037 sec