printlogo


کد خبر: 231444تاریخ: 1400/4/5 00:00
ماتئوس: باید به سانچو پاسپورت آلمانی بدهیم

لوتار ماتئوس، اسطوره فوتبال آلمان گفت که کشورش حاضر است به جیدون سانچو، ستاره انگلیس، پاسپورت آلمانی بدهد.
خیلی‌ها نمی‌توانند درک کنند چرا یکی از بهترین بازیکنان بوندس‌لیگا شانس بازی کردن برای تیم ملی کشورش را پیدا نمی‌کند. ماتئوس هم که از بازی نرسیدن به جیدون سانچو در ترکیب تیم ملی انگلیس در یورو متعجب است، به شوخی گفت که آلمان خوشحال خواهد شد تا به ستاره انگلیسی ملیت آلمانی بدهد: «او در دو سال گذشته یکی از بهترین بازیکنان بوندس‌لیگا بوده است. اگر او به اندازه کافی برای انگلیس خوب نیست، ما خوشحال می‌شویم که پاسپورت آلمان را به او بدهیم! بازی نکردنش باعث تعجب خیلی‌ها در آلمان شده است.»
سانچو از سال 2017 که به دورتموند پیوست توانسته خودش را به عنوان یکی از بهترین جوانان فوتبال اروپا اثبات کند و از آن زمان تاکنون در 137 بازی برای دورتموند 50 گل به ثمر رسانده و 64 پاس گل داده است.
ماتئوس که یکی از بازیکنان تیم ملی آلمان در نیمه‌نهایی جام جهانی سال 1990 بود که توانست در ضربات پنالتی سه شیر را شکست دهد، معتقد است که این هفته نیز تاریخ دوباره تکرار خواهد شد و این ضربات پنالتی خواهند بود که تکلیف صعود کننده به دور بعد را در ویمبلی روشن می‌کنند: «انگلیس شانس بردن دارد اما نه در ضربات پنالتی. اگر بازی به ضربات پنالتی کشیده شود آلمان حتماً می‌برد. بنابراین انگلیس باید در طول 120 دقیقه کار خود را بکند.
ما همیشه در ضربات پنالتی خیلی خوب بوده‌ایم. همیشه این موضوع یک شوخی بین آلمانی‌ها و انگلیسی‌ها بوده اما اگر کار به ضربات پنالتی کشیده شود، ما شانس بیشتری برای برد داریم. آدم به اتفاقاتی که در 30 تا 40 سال گذشته افتاده فکر می‌کند. وقتی که در سال 1990 یا 1996 با هم بازی کردیم...
بازیکنان انگلیس زیر فشار زیادی خواهند بود چرا که هر روز در روزنامه‌ها داستان‌هایی درباره ضربات پنالتی در بازی‌های گذشته را می‌خوانند.»


 


Page Generated in 0.0064 sec