printlogo


کد خبر: 231441تاریخ: 1400/4/5 00:00
راموس باید خواب بیشترین بازی ملی در دنیا را ببیند
رونالدو به هیچ رکوردی رحم نمی‌کند

کریستیانو رونالدو کاپیتان تیم ملی پرتغال که در آستانه شکستن رکورد علی دایی است، حالا به رکورد دیگری حمله می‌کند.
این بحث وجود دارد که آیا پرتغال با رونالدو بهتر بازی می‌کند و نتیجه می‌گیرد یا بدون رونالدو؟ چرا که وقتی رونالدو درون زمین است، خیلی وقت‌ها بازیکنان پرتغال دنبال او می‌گردند و سعی می‌کنند توپ را به ستاره یووه برسانند و تیم، حرکت روانی که باید را ندارد. همچنین ستاره‌های دیگر پرتغال مثل برونو فرناندس تحت‌الشعاع رونالدو نمی‌توانند بازی خوب خودشان را ارائه کنند. با این حال نمی‌توان کتمان کرد که رونالدو هر وقت به زمین رفته، جلوی دروازه حریفان خطرناک بوده است. نمونه‌اش اینکه اکنون با علی دایی به طور برابر بهترین گلزن بازی‌های ملی در تاریخ است و احتمالاً در همین یورو، رکورد دایی را می‌شکند.
 البته تعداد بازی‌هایی که دو بازیکن برای ثبت این رکورد انجام داده‌اند را هم می‌توان در نظر گرفت. دایی در ۱۴۸ بازی برای تیم ملی ایران ۱۰۹ گل به ثمر رساند و رونالدوی پرتغالی با ۳۰ بازی بیشتر از او به این رکورد رسید. اتفاقی که باعث می‌شود به اهمیت کار علی دایی بیشتر پی ببریم. با این حال، رکورد، رکورد است و رونالدو در آستانه شکستن آن و تبدیل شدن به بهترین گلزن ملی در تاریخ فوتبال قرار دارد.
اما این تنها رکورد ملی نیست که ستاره پرتغالی می‌خواهد به نام خود ثبت کند. اگرچه او هم اکنون ۳۶ ساله است اما آمادگی بدنی‌اش سبب شده تا برای شکستن یک رکورد دیگر نیز خیز بردارد.
طبق اعلام فیفا، بازی‌های جام جهانی (شامل مسابقات مقدماتی)، جام کنفدراسیون‌ها، مسابقات قاره‌ای (شامل مسابقات مقدماتی)، بازی‌های دوستانه میان تیم‌های بزرگسالان، بازی‌های مقدماتی و نهایی مسابقات المپیک تا سال 1948 تشکیل دهنده تعداد بازی‌های ملی بازیکنان هستند، با این حساب، احمد حسن هافبک سابق تیم ملی مصر که به همراه این تیم چهار بار قهرمان جام ملت‌های آفریقا شد با ۱۸۴ بازی ملی همراه بدر الموتاوا مهاجم کویت که به تازگی در مقدماتی جام جهانی به این رکورد دست یافت رکورددار بازی‌های ملی هستند. احمد حسن سال ۲۰۱۳ از فوتبال ملی کنار رفت اما موتاوا شانس این را دارد در مقدماتی جام ملت‌های آسیا بازی کند و رکورد خود را بهبود ببخشد.
احمد مبارک عمانی و سرخیو راموس با ۱۸۰ بازی ملی در رده بعدی هستند که وجه اشتراک هر دو دعوت نشدن در اردوی اخیر و از دست دادن شانس بازی برای تیم‌های ملی‌شان بود. حالا کریستیانو رونالدو با ۱۷۸ بازی ملی برای شکستن رکورد بیشترین بازی ملی تلاش خواهد کرد. اگر پرتغال بتواند در یورو تا مراحل بالاتر پیش برود، رونالدو در همین مسابقات تا چندقدمی شکستن آن رکورد هم جلو می‌رود و با توجه به اینکه جام جهانی در پیش است و سال آینده جام جهانی قطر برگزار خواهد شد، رونالدو فرصت فوق‌العاده‌ای دارد تا به سرعت از بقیه جلو بزند و این رکورد را به نام خودش ثبت کند. با توجه به اینکه ستاره سابق رئال دوست دارد تا 40 سالگی بازی کند، حتی بعید نیست در این مدت به رکورد 200 بازی ملی هم دست پیدا کند، رکوردی که اگر ثبت شود، احتمالاً تا سال‌ها کسی قادر نخواهد بود به آن برسد، به ویژه از بین بازیکنانی که در اروپا یا تیم‌های بزرگ دنیا بازی می‌کنند.

 


Page Generated in 0.0049 sec