printlogo


کد خبر: 231440تاریخ: 1400/4/5 00:00
ولز- دانمارک، یک‌هشتم‌نهایی، ساعت 20:30
فروپاشی دیوار سرخ

یوهان کرویف آره‌نا میزبان نخستین بازی مرحله یک‌هشتم‌نهایی یورو 2020 بین ولز و دانمارک است. ولز در گروه اول مسابقات پشت سر ایتالیا دوم شد و دانمارک که دو بازی اولش را باخته بود، با جهشی شگفت‌انگیز به عنوان تیم دوم گروه دوم به این مرحله راه یافت.
پنج سال بعد از صعود به یادماندنی ولز به نیمه‌نهایی یورو 2016، این تیم حالا با صعود به مرحله حذفی این دوره یورو، خاطرات شاد بیشتری را برای هوادارانش ایجاد می‌کند. تیم راب پیج بعد از تساوی با سوییس با 3 گل ترکیه را برد و با وجود باخت یک بر صفر برابر ایتالیا به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به سوییس دوم شد. باخت به ایتالیا نخستین شکست ولز در مسابقات رسمی در دو سال اخیر بود اما این تیم در هر دو بازی قبلی‌اش در آمستردام شکست خورده؛ در 1988 و در 2014 ضمن اینکه در این بازی هیچ هواداری از این تیم حمایت نخواهد کرد.
محدودیت‌های سفر ناشی از کووید 19 به «دیوار سرخ» اجازه نداده به هلند سفر کنند در حالی که هواداران دانمارک می‌توانند در این بازی حاضر شوند و این امتیاز بزرگی برای تیم کاسپر هیوملند است. دانمارک البته مورد حمایت هواداران بی‌طرف فوتبال هم هست. حادثه‌ای که برای کریستین اریکسن به وجود آمد، طرفداران این تیم را بیشتر کرده. آنها بازی بعدی را هم 2 بر یک به تیم اول جهان، بلژیک باختند اما به لطف برد 4 بر یک مقابل روسیه اولین تیم تاریخ جام ملت‌های اروپا شدند که بعد از باختن دو بازی اول خود به مرحله حذفی راه می‌یابد. این نخستین صعود دانمارک به مرحله حذفی یورو بعد از سال 2004 است. دانمارک در سه مسابقه رسمی آخرش برابر ولز به پیروزی رسیده که به 22 سال قبل برمی‌گردد هر چند این نخستین دیدار دو تیم در تورنمنت‌های بزرگ است.
  اخبار تیمی
ولز در این بازی اتان آمپادو که مقابل ایتالیا اخراج شد، در اختیار ندارد اما هیچ خبر دیگری درباره مشکل مصدومیت در تیم پیج منتشر نشده است. او در دو بازی اول با ترکیبی ثابت و سیستم 1-5-4 به میدان رفت در حالی که کیفر مور تنها مهاجم تیم بود. پیج برای بازی با ایتالیا در ترکیب و چینش تیمش تغییراتی ایجاد کرد اما احتمالاً برای این بازی هم از 11 نفر تساوی با سوییس و پیروزی برابر ترکیه استفاده می‌کند. این یعنی گرت بیل و آرون رمزی که از 97 ضربه تیم ملی ولز به سمت دروازه رقبا نیمی از آن یعنی 49 تا را زدند، در ترکیب اصلی قرار می‌گیرند.
دانمارک البته بدون کریستین اریکسن خواهد بود که در حال ریکاوری از ایست قلبی حادث شده در بازی دو هفته قبل برابر فنلاند است.
هافبک اینترمیلان تنها غایب تیم هیوملند است که مصدوم و محروم دیگری ندارد. اگر برد فوق‌العاده برابر روسیه ملاک قرار گیرد، نباید ترکیب این تیم دست بخورد.
سیستم سه دفاعه جواب داد و دانیل واس و یواکیم ماهله به عنوان بال-مدافع بازی می‌کنند، مارتین برایت وایت هم از یوسف پولسن حمایت خواهد کرد. پیر امیل هویبرگ در بازی با روسیه دو پاس گل از خط میانی داد و در مجموع پاس گل‌هایش را به سه تا رساند؛ در تاریخ فوتبال دانمارک بی‌سابقه است که یک بازیکن در تورنمنتی معتبر این تعداد پاس گل داده باشد.

‌ترکیب احتمالی
ولز: وارد؛ رابرتز، مفام، رودون، دیویس؛ جیمز، رمزی، آلن، مورل، بیل؛ مور
دانمارک: اشمایکل؛ کریستنسن، کیائر، وسترگارد؛ واس، هویبرگ، دلانی، ماهله؛ برایت وایت، دامسگارد؛ پولسن



 


Page Generated in 0.0053 sec