printlogo


کد خبر: 231438تاریخ: 1400/4/5 00:00
اتریش- ایتالیا یک‌هشتم‌نهایی یورو، ساعت 23:30
مبارزه نابرابر



ایتالیا به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی یورو 2020 در مرحله یک‌هشتم‌نهایی امشب در ویمبلی مقابل اتریشی قرار می‌گیرد که بی‌ادعا و روی کاغذ ضعیف است. آتزوری با طولانی‌ترین روند شکست‌ناپذیری تاریخ خود برابر شده و اتریش با دو پیروزی در مرحله گروهی به ناکامی در یورو پایان داده و برای اولین بار به مرحله حذفی رسیده است.
برآورده کردن سطح انتظارات شاید سخت‌ترین وظیفه ایتالیا در مراحل حذفی یورو 2020 است. تیمی که 11 بازی اخیرش را بدون گل خوردن برده و به رکورد 30 بازی بدون باخت تیم مربی افسانه‌ای ایتالیا، ویتوریو پوتزو در دهه 1930 رسیده، حالا باید جواب خیلی‌ها را بدهد.
روبرتو مانچینی برای بازی آخر مرحله گروهی مقابل ولز هشت تغییر در تیمش به وجود آورد و توانست ضرباهنگ تیم را حفظ کند، بعد از دو برد 3 بر صفر برابر ترکیه و سوییس، ولز را با یک گل شکست دادند اما در پی این صعود آسان و مقتدرانه در طرف سخت قرعه قرار گرفته‌اند، اگر امشب برنده شوند در یک‌چهارم‌نهایی با برنده بازی بلژیک و پرتغال روبه‌رو می‌شوند و اگر صعود کنند حریفشان در نیمه‌نهایی احتمالاً فرانسه، اسپانیا یا کرواسی خواهد بود. درست است که باید برای اولین بار بیرون از المپیکوی رم بازی کنند اما از سال 1960 هیچ تیم ایتالیایی به نماینده‌ای از همسایه شمالی نباخته و در هر چهار بازی با اتریش در تورنمنت‌های بزرگ برنده شده‌اند.
تیم ایتالیا به شدت متحد است تا جایی که سالواتوره سیریگو هم دقایقی فرصت بازی در دروازه تیم را پیدا کرد. ایتالیا همچنین خط دفاع به شدت قابل اتکایی دارد، آخرین بار در مهر گذشته مقابل هلند دروازه این تیم باز شده که بیش از 1000 دقیقه بازی از آن گذشته. این یعنی قهرمان 4 دوره جام جهانی به شدت مدعی پیروزی برابر دیگر تیم حاشیه آلپ است.
اتریش با مربیگری فرانکو فودا، بازیکن سابق آلمان غربی برای نخستین بار بعد از جام جهانی 1982 از مرحله اول یک تورنمنت بزرگ عبور کرده و کاپیتان و ستاره‌اش داوید آلابا است. بازیکنی 29 ساله که تازه به رئال مادرید رفته و سابقه قهرمانی در این ورزشگاه با بایرن‌مونیخ در فینال سال 2013 لیگ قهرمانان مقابل دورتموند را دارد.
 
اخبار تیمی
درست است که ایتالیا در مرحله گروهی روندی خارق‌العاده داشت و بدون از دست دادن امتیاز و گل خوردن صعود کرد اما شاید برنامه‌های دفاعی‌اش برای این بازی دچار اختلال شود چون کاپیتان جورجو کیلینی جدا از سایرین تمرین کرده و آلساندرو فلورنزی، مدافع کناری تیم تنها بدنسازی کرده بنابراین شاید هیچ‌کدام برای بازی مقابل اتریش آماده نباشند. بنابراین شاید از میان جووانی دی لورنزو و رافائل تولوی از آتالانتا یک نفر در سمت راست دفاع چهارنفره در ترکیب اصلی قرار بگیرند و لئوناردو باستونی یا فرانچسکو آچربی زوج لئوناردو بونوچی در قلب دفاع شوند.
روبرتو مانچینی برای گزینش بازیکنان در خط میانی هم دردسر دارد چون مارکو وراتی با بازی خوبش مقابل ولز رسماً اعلام کرد مصدومیت را کنار گذاشته اما مانوئل لوکاتلی در دو بازی اول ایتالیا درخشیده بود و در خط میانی سه نفره تنها یکی از این دو می‌توانند در ترکیب ثابت باشند، دو نفر دیگر ژورژینیو و نیکولو بارلا هستند.
در خط حمله هم چیرو ایموبیله، دومنیکو براردی و لورنزو اینسینیه شانس بیشتری برای بازی دارند اما فدریکو کیزا ستاره بازی با ولز شناخته شد و انتظار می‌رود حداقل در نیمه دوم فرصتی برای بازی پیدا کند.
ترکیب اتریش اما با ابهامات زیادی مواجه است چون فودا، مربی متولد ماینتس در بازی با اوکراین با موفقیت سیستم دفاع سه نفره قبلی خود را کنار گذاشت و این به داوید آلابا اجازه داد از دفاع چپ بیشتر نفوذ کند و در حمله مشارکت داشته باشد.
همچنین در سیستم 1-3-2-4 بازی در بخارست این تیم، مارکو آرناتوویچ جنجالی که به خاطر توهین به بازیکنی دیگر یک جلسه محروم شده بود، به ترکیب برگشت اما باید دید آیا شجاعت لازم برای اینکه به این چینش ماجراجویانه پایبند باشند، دارند یا نه. وضعیت مصدومیت کریستوف بومگارتنر، یولین بومگارتلینگر، مارتین هینترگر و والنتینو لازارو در آستانه سفر به انگلیس مبهم است بنابراین شاید فودا، اشتفان ایلسانکر را به ترکیب اصلی بیاورد و دفاعش را سه نفره بچیند که آلابا دفاع وسط می‌شود.

‌ترکیب احتمالی
ایتالیا: دوناروما؛ دی لورنزو، آچربی، بونوچی، اسپیناتزولا؛ بارلا، ژورژینیو، وراتی؛ براردی، ایموبیله، اینسینیه
اتریش: باخمن؛ لاینر، دراگوویچ، هینترگر، آلابا؛ لایمر، گریلیتش، اشلاگر؛ سابیتزر، بومگارتنر؛ آرناتوویچ

 


Page Generated in 0.0054 sec