printlogo


کد خبر: 231434تاریخ: 1400/4/5 00:00
خبر



شنا به سهمیه المپیک رسید
مهرشاد افقری در بلغارستان کار را تمام کرد

مهرشاد افقری نماینده شنای ایران که با هدایت گامردیلانچیان در انتخابی المپیک بلغارستان حضور دارد، موفق به ثبت رکورد 46/53 در ماده ۱۰۰ متر پروانه شد و بالاتر از حد نصاب ورودی B المپیک (52/53) شنا کرد.
در حالیکه صحبت از استفاده از وایلد کارت بود اما شناگران ناامید نشدند و هر روز که گذشت، یک گام به رکوردهای تعیین شده برای المپیک نزدیک شدند تا اینکه بالاخره این افتخار را مهرشاد افقری به دست آورد.
این نخستین سهمیه مستقیم المپیک (حد نصاب ورودی B ) در رشته شنا بعد از ۱۴ سال است. پیش از این تنها یک بار در المپیک ۲۰۰۸ پکن، ایران موفق به کسب سهمیه مستقیم شده بود.
بر اساس قوانین فدراسیون جهانی، بهترین‌هایی که حد نصاب ورودی B را کسب کردند، در دسته‌‌بندی المپیک توکیو قرار می‌گیرند. این بازی‌ها کمتر از یک ماه دیگر برگزار می‌شود.
علیرضا یاوری، متین سهران و مهرشاد افقری نمایندگان ایران از پایگاه قهرمانی اصفهان در مسابقات انتخابی المپیک بلغارستان هستند که زیر نظر گامردیلانچیان برنامه‌های خود را دنبال می‌کنند.

 
به مناسبت فرا رسیدن هفته المپیک برگزار می‌شود
ویژه برنامه‌های فرهنگی در منطقه گردشگری عباس‌آباد

ویژه برنامه‌های فرهنگی و هنری هفته المپیک از ۵ تا ۱۰ تیرماه در منطقه فرهنگی گردشگری عباس‌آباد برگزار می‌شود.
در این هفته مجموعه‌ای از رویدادهای فرهنگی و هنری تدارک دیده شده که برگزاری نمایشگاه عکس، کارگاه‌های هنری، هفته فیلم و رونمایی از چند آلبوم موسیقی شامل آهنگ‌های حماسی و قهرمانی از جمله آنهاست.
 مراسم ورزش‌های پهلوانی شامل مناجات خوانی، پرده خوانی، چاوش خوانی، ورزش‌های بومی و محلی بخش دیگری از برنامه‌هایی است که در هفته المپیک در قالب برنامه‌های میدانی به اجرا در‌می‌آید.
برگزاری کارگاه‌های عروسک سازی، تصویرگری و عصرانه کارتون پل طبیعت با حضور ۶۰ کارتونیست با موضوع المپیک و ورزشکاران، پخش ۹ فیلم مرتبط با همکاری بنیاد سینمایی فارابی و اجرای گروه‌های موسیقی اقوام از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در این هفته فرهنگی است.  این برنامه‌ها در گذر فرهنگ (حد فاصل باغ کتاب و دریاچه هنر) از ۵ تا ۱۰ تیر ماه با همکاری کمیته ملی المپیک و مؤسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر برگزار می‌شود.
مراسم افتتاحیه هفته فرهنگی ساعت ۱۰ صبح امروز (پنجم تیرماه) و با حضور دکتر رضا صالحی امیری و دست اندرکاران کاروان برگزار می‌شود.
 
جام جهانی تیراندازی
تیم ملی تفنگ زنان ایران طلا گرفت

در ادامه جام جهانی تیراندازی در کرواسی، تیم ملی تفنگ زنان کشورمان برای کسب مدال طلا با روسیه رقابت کرد و توانست این حریف را شکست دهد. تیم ملی زنان کشورمان با ترکیب فاطمه کرم‌زاده، نجمه خدمتی و آرمینا صادقیان در مرحله مقدماتی با 5/625 امتیاز در جایگاه نخست قرار گرفت و راهی فینال شد. ملی‌پوشان کشورمان در این مرحله برای کسب مدال طلا با روسیه رقابت کردند که در نهایت به عنوان قهرمانی رسیدند. در این ماده روسیه و مجارستان نقره و برنز گرفتند.
کاروان تیراندازی کشورمان روز پنجشنبه نیز یک طلا در تپانچه توسط جواد فروغی کسب کرد.


تست مثبت دوپینگ در تیم اعزامی تکواندو

پس از مثبت اعلام شدن تست دوپینگ یکی از کاراته‌کاهای المپیکی کشورمان، خبر رسید که نمونه اولیه تست دوپینگ یکی از دختران تکواندوی ایران نیز مثبت شده است.
این ورزشکار خانم قرار بود در مسابقات المپیک 2020 توکیو در ترکیب مسابقات تیمی برای تیم کشورمان به میدان برود. مسابقات تیمی تکواندو برای اولین بار و به صورت آزمایشی در المپیک 2020 توکیو برگزار می‌شود و هر تیم از دو ورزشکار پسر و دو ورزشکار دختر تشکیل می‌شود. با این اتفاق و با توجه به اینکه این ورزشکار در میان نفرات رسمی المپیک ایران نیست، ورزشکار دیگری جایگزین او می‌شود.

 


Page Generated in 0.0057 sec