printlogo


کد خبر: 231424تاریخ: 1400/4/5 00:00
خبر

بازگشت ستاره ایرانی بنفیکا
طیبی بعد از استراحت در اردوی تیم ملی

حسین طیبی پس از تجربه نایب‌قهرمانی همراه با بنفیکا در لیگ برتر فوتسال پرتغال و برگزاری فینال این رقابت‌ها به تهران بازگشت تا پس از استراحت چند روزه، در اردوی دوم تیم ملی حاضر شود.
حسین طیبی در فصل اخیر یک نایب قهرمانی در لیگ برتر فوتسال پرتغال و یک نایب قهرمانی در جام حذفی این کشور را همراه با بنفیکا تجربه کرد و با این تیم در جمع هشت تیم برتر لیگ قهرمانان اروپا حضور داشت و با شرایط خوبی به اردوی تیم ملی اضافه خواهد شد.
این بازیکن که در فصل اخیر لیگ برتر فوتسال پرتغال ۱۸ گل به ثمر رسانده و سه گل در بازی فینال این رقابت‌ها برابر اسپورتینگ زده بود، با هماهنگی کادر فنی تیم ملی چند روز استراحت خواهد کرد و در اردوی بعدی، جزو ملی‌پوشان فوتسال ایران خواهد شد.
 

توضیح جالب رئیس پیشین فدراسیون فوتبال روسیه:
متأسفم که آزمون را در تیم ملی نداریم

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال روسیه درباره ضعف خط حمله تیم ملی این کشور در یورو ۲۰۲۰ توضیح داد. به گزارش سایت اسپورت باکس روسیه، ویچسلاو کولوسکوف گفت: «ترکیب کنونی تیم ملی فوتبال روسیه هیچ آینده‌ای ندارد. ما به بازیکنان دیگری نیاز داریم. نگاه کنید همه کارهای تیم ملی روسیه در نهایت به جیوبا ختم می‌شود.
این تاکتیک در باشگاه زنیت سن‌پترزبورگ مؤثر است، زیرا آنجا سردار آزمون کنار جیوبا بازی می‌کند. متأسفم که ما در تیم ملی روسیه این بازیکن را نداریم.» تیم ملی فوتبال روسیه در مرحله گروهی یورو 2020 حذف شد.

 
قرعه‌کشی مقدماتی جام جهانی
زنان ایران در گروه اردن و بنگلادش

مراسم قرعه‌کشی مرحله مقدماتی جام ملت‌های ۲۰۲۲ زنان آسیا (هند) پنجشنبه در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا در کوالالامپور برگزار شد. بر اساس قرعه‌کشی انجام شده تیم ملی فوتبال زنان ایران با تیم‌های اردن و بنگلادش همگروه شد.
مرحله مقدماتی این رقابت‌ها از ۲۱ شهریور تا ۳ مهرماه ۱۴۰۰ به صورت متمرکز برگزار می‌شود که از هر گروه یک تیم به مرحله نهایی صعود می‌کند.
ضمن اینکه مسابقات مرحله نهایی از ۳۰ دی ماه تا ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۰ با حضور ۱۲ تیم برگزار می‌شود. تیم‌های ژاپن، استرالیا و چین به همراه هند (میزبان) به طور مستقیم در مرحله نهایی حاضر خواهند شد.
گفتنی است، تیم ملی فوتبال ماکائو پیش از برگزاری قرعه‌کشی رقابت‌ها طبق نامه ارسالی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا از حضور در مسابقات انصراف داد.

 
مصدومیت دروازه‌بان اول تیم زنان
غیبت عجیب زهرا خواجوی

زهرا خواجوی، دروازه‌بان جوان تیم ملی فوتبال زنان ایران در شرایطی نتوانسته برای تیم ملی در اردوی بلاروس به میدان برود، که دچار آسیب‌دیدگی بوده است.
 چند روز قبل در خبری با عنوان «معمای عجیب غیبت زهرا خواجوی در تیم ملی» به موضوع غیبت این بازیکن در ترکیب تیم ملی فوتبال زنان در دو دیدار تدارکاتی مقابل تیم‌های ملی زنان بلاروس و ازبکستان
 پرداختند.
با پیگیری‌ها مشخص شد که کاروان تیم ملی فوتبال زنان ایران در شرایطی به مینسک بلاروس سفر کرده که زهرا خواجوی در تمرینات از ناحیه همسترینگ دچار آسیب‌دیدگی بوده و به همین علت نمی‌توانسته در درون دروازه تیم ملی بایستد و البته میزان دوری او از میادین نیز نامشخص است.
نکته جالب‌توجه درباره مصدومیت خواجوی، پارگی همسترینگ او است.
در شرایطی که با توجه به فعالیت دروازه‌بان، اینچنین مصدومیتی کمتر برای دروازه‌بان‌های فوتبال رخ می‌دهد، شاید جلال بشرزاد، مربی دروازه‌بان‌های تیم ملی بتواند پاسخ بهتری در این زمینه ارائه کند؛ با این‌حال باید دید در میان دعوت‌شدگان به اردوی جدید تیم ملی که از روز شنبه برگزار خواهد شد، نام زهرا خواجوی قرار خواهد گرفت یا او همچنان اردوهای  تیم ملی را به دلیل مصدومیت از دست خواهد داد؛ گفتنی است تیم ملی فوتبال زنان برای شرکت در رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا که شهریورماه برگزار خواهد شد، خود را آماده می‌کند.


Page Generated in 0.0045 sec