printlogo


کد خبر: 231422تاریخ: 1400/4/5 00:00
بیرانوند: اولویتم بازی در لیگ ایران نیست
همه بازیکنان دوست دارند اسکوچیچ بماند

علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان شماره یک تیم ملی فوتبال ایران بعد از درخشش در پرسپولیس و تیم ملی سرانجام ترجیح داد که فوتبالش را در اروپا ادامه بدهد. او فصل گذشته راهی فوتبال بلژیک شد تا به عضویت تیم آنتورپ دربیاید. هر چند بیرانوند در تمام بازی‌های این تیم به میدان نرفت اما در مجموع در مسابقاتی که برای آنتورپ انجام داد، عملکرد خوبی داشت. حتی خودش هم تأکید می‌کند که یک جلسه تمرین در فوتبال اروپا می‌تواند با چند بازی در لیگ برتر ایران برابری کند. او بدون شک یکی از بهترین گلرهای آسیا است و از همین حالا به فکر این است که دومین جام جهانی‌اش را هم تجربه کند.
بیرانوند به همین دلیل تمرکز خود را روی اتخاذ بهترین تصمیم گذاشته تا بتواند در سال جام جهانی بیشتر بازی کند. او درباره شرایطش در آنتورپ و آیا در این تیم می‌ماند یا نه، می‌گوید: «در حال حاضر یک مربی دانمارکی به تیم ما آمده است. من قبلاً با رئیس باشگاه صحبت کرده و گفته بودم که اگر مربی قبلی بماند نمی‌توانم در آنتورپ بمانم. حتی قبل از اینکه با تیم ملی به بحرین بروم با من صحبت کردند و گفتند که مربی جدید آمده و می‌توانی خودت را نشان بدهی. امسال، سال جام جهانی است و طبیعتاً یک سال مهم برای من محسوب می‌شود. من صبح روز یکشنبه به بلژیک بازخواهم گشت و با سرمربی جدید صحبت خواهم کرد. به آنها خواهم گفت که اگر قرار است در آنتورپ بمانم باید گلر اول باشم، چون سال جام جهانی را در پیش داریم. به هر حال آنها هم می‌دانند که من با چه رزومه‌ای به این تیم آمدم و فکر می‌کنم در آنتورپ تنها بازیکنی هستم که شانس بازی کردنم در جام جهانی زیاد است. البته یکی دو بازیکن داریم که زیر 22 سال هستند و این شانس را دارند که در جام جهانی بازی کنند. با این حال مسئولان باشگاه با من صحبت کردند و گفتند که دوست داریم بمانی.»
اگر بیرانوند از آنتورپ جدا شود، این احتمال وجود دارد که به لیگ ایران برگردد. او در این مورد هم صحبت می‌کند: «این موضوع هنوز مشخص نیست و همه چیز بستگی به مذاکرات من با باشگاه آنتورپ و سرمربی تیم دارد. هر جا که باشم می‌خواهم گلر اول باشم، چون حضور در جام جهانی برایم بسیار مهم است و دوست دارم که در این جام دیده شوم. البته این طبیعی است که اگر بخواهم به ایران برگردم تیم‌های زیادی خواهان جذب من باشند و بابت این موضوع خدا را شکر می‌کنم. در حال حاضر هم چند پیشنهاد دارم ولی فعلاً نمی‌خواهم برگردم. در واقع اولویت من بازگشت به فوتبال ایران نیست بلکه دوست دارم در فوتبال اروپا فعالیتم را ادامه بدهم. اگر در اروپا بازی کنم این موضوع برای رفتن به جام جهانی کمک زیادی به من خواهد کرد، حتی اگر قرار باشد قرضی به تیم دیگری بروم. البته مسئولان آنتورپ با مدیر برنامه‌هایم صحبت کرده و این صحبت‌ها مثبت بوده است. خودم هم باید با سرمربی جدید صحبت کنم تا ببینم شرایط چطور پیش می‌رود. من قول می‌دهم فصل آینده بهترین عملکرد را داشته باشم و هدفم این است که در سال‌های بعد بتوانم به تیم‌های بهتری بروم.»
این روزها بحث جدایی دراگان اسکوچیچ از تیم ملی وجود دارد. بیرانوند در این مورد هم صحبت می‌کند: «من نمی‌دانم چه اتفاقاتی رخ می‌دهد ولی امیدوارم هر مسأله‌ای که برای تیم ملی پیش می‌آید در نهایت ختم به خیر شود و ما به جام جهانی صعود کنیم. البته من هم صحبت‌های بسیاری از کارشناسان و بسیاری از بازیکنان سابق تیم ملی را می‌خوانم. برای مثال مهدی مهدوی‌کیا چند روز پیش صحبت کرده بود و او هم نظرش این بود که دراگان بماند.
 تمام بازیکنان تیم ملی هم دوست دارند اسکوچیچ بماند، چون ما نتایج خوبی گرفتیم ولی به هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که فدراسیون فوتبال چه تصمیمی خواهد گرفت.»

 


Page Generated in 0.0051 sec