printlogo


کد خبر: 231386تاریخ: 1400/4/3 00:00
سوژه

یک اردنی جانشین مدافع ایرانی
جدایی قطعی چشمی از ام‌صلال
جلسه هیأت‌ مدیره باشگاه ام‌صلال برای تعیین برنامه‌های راهبردی جهت حضور پرقدرت در فصل بعد برگزار شد که در این بین، سرپرست این باشگاه به تشریح وضعیت مربیان و بازیکنان خارجی خود پرداخت و تلویحاً از جدایی روزبه چشمی خبر داد. شیخ عبدالعزیز بن سعود آل ثانی درخصوص برنامه‌های ام‌صلال برای فصل بعد به نشریه الشرق قطر گفت که این باشگاه با سرجیو فاریاس مربی سابق الوصل امارات و الاهلی عربستان که سابقه قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا با پوهانگ استیلرز را در کارنامه دارد، به توافق رسیده است. او همچنین اعلام کرد این تیم با دو بازیکن خارجی به نا‌م‌های ایسائیل داسیلوا برزیلی و یاسین البخیت اردنی به توافق رسیده و آنها را جذب کرده است. بدین ترتیب، جدایی روزبه چشمی را از ام‌صلال باید قطعی دانست، بخصوص اینکه باشگاه قطری سهمیه آسیایی خود را به بازیکن اردنی اختصاص داده است. باید دید چشمی در تابستان پیش رو، چه باشگاهی را برای ادامه فوتبالش انتخاب خواهد کرد.
 
 
 توپ پرواز در اختیار ستاره‌های تیم ملی
توپ بازی‌های دور نهایی مقدماتی جام جهانی 2022 در منطقه آسیا و همچنین جام ملت‌های 2023 چین مشخص شد. توپ این دو مسابقات طراحی کمپانی نایکی است. کنفدراسیون فوتبال آسیا به زودی نمونه زیادی از این توپ‌ها را در اختیار فدراسیون‌های ملی قرار خواهد داد. بخصوص 12 تیمی که در دور نهایی مقدماتی جام جهانی 2022 حضور خواهند داشت تا در دور جدید تمرینات تیم‌های ملی بازیکنان از این توپ استفاده کنند. توپی که نایکی برای مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022 طراحی کرده پرواز نام دارد. 
همچنین در ساخت این توپ از دو فن‌آوری «All Conditions Control» و «AerowSculpt» استفاده شده که این منجر به ثبات توپ در شرایط آب و هوایی مختلف و همچنین کنترل بهتر توپ به هنگام ضربه می‌شود. هم‌اکنون توپی که در بازی‌های لیگ برتر مورد استفاده قرار می‌گیرد از کمپانی دربی استار است. اساساً فدراسیون فوتبال قادر به همکاری با شرکت نایکی برای استفاده از این توپ در بازی‌های لیگ برتر نیست، به این خاطر که نایکی یک شرکت آمریکایی است و حق مذاکره و معامله با ایرانی‌ها را به خاطر تحریم خزانه‌داری آمریکا ندارد. 

Page Generated in 0.0097 sec