printlogo


کد خبر: 231385تاریخ: 1400/4/3 00:00
برزیل هم 7 گل از آلمان خورد آن بازی هم تبانی بود؟!
علیرضا نقی‌زاده: با دو تیم، سه گل به پرسپولیس زده‌ام
من اصلاً اتهام تبانی و تلاش نکردن بازیکنان تیم‌مان مقابل سپاهان را قبول ندارم و مسائل مطرح شده را فقط اتهامات بی‌پایه و اساس و غیرفوتبالی و نادرست می‌دانم

گفت و گو
ناصرقراگزلو     
 
علیرضا نقی‌زاده هافبک تبریزی و تکنیکی تیم مس رفسنجان در آستانه بازی حساس تیمش مقابل پرسپولیس از شرایط خوب تیم رفسنجانی برای مقابله با تیم مدعی قهرمانی صحبت می‌کند. نقی‌زاده همچنین در بین صحبت‌هایش گریزی به شکست سنگین تیم مس رفسنجان می‌زند و هرگونه شائبه در خصوص هم‌تیمی‌هایش درباره نتیجه کسب شده بازی و باخت سنگین مقابل سپاهان را رد می‌کند.
 
وضعیت مس رفسنجان به لحاظ آمادگی چگونه است و بازیکنان‌تان به لحاظ روانی و فنی از آمادگی لازم بهره می‌برند؟
 خدا را شکر با برنامه‌ریزی خوبی که کادر فنی‌مان برای تعطیلی اخیر داشتند استفاده خیلی خوبی از فرصت به وجود آمده داشتیم و تعطیلات اخیر را مغتنم شمردیم. در واقع خیلی خوب خودمان را آماده کردیم و در این فرصت خوشبختانه مصدومان‌مان هم رسیدند و در واقع با تمرینات خاص و بازی‌های تدارکاتی که داشتیم هماهنگی خیلی خوبی حاصل شد که خوشبختانه با این شرایط مناسب می‌توانیم به مصاف تیم پرسپولیس برویم و حتماً نمایش خوبی را ارائه خواهیم داد.
هنوز در خصوص باخت عجیب و دور از انتظار تیم‌تان مقابل سپاهان حرف و حدیث‌های زیادی وجود دارد. در مقابل آن دسته که اتهامات تبانی و بعضی از موارد دیگر نظیر اینکه بعضی از بازیکنان تیم‌تان به شکل کامل و صددرصدی مقابل سپاهان تلاش نکردند و بقیه موارد وارد شده به تیمت، چه دفاعیه و توضیحی داری؟
 من اصلاً اتهام تبانی و تلاش نکردن بازیکنان تیم‌مان مقابل سپاهان را قبول ندارم و مسائل مطرح شده را فقط اتهامات بی‌پایه و اساس و غیرفوتبالی و نادرست می‌دانم.
اما موارد عجیبی نظیر پاس عجیب هم‌تیمی‌تان که سابقه بازی در تیم سپاهان را هم داشت و بروز اشتباه عجیب آن بازیکن و بعضی از حرکت‌های مشکوک و عجیب رخ داده در بازی‌تان مقابل سپاهان، مواردی است که بعضی‌ها با استناد به آنها به تیم‌تان در بازی مقابل سپاهان و شکست سنگین و دور از انتظارتان اتهاماتی را وارد می‌کنند؟
 ما بازیکنان مس رفسنجان آبروی خودمان و تیم‌مان را بیشتر از هر چیز و تیم دیگری دوست داریم و در هر بازی برای تیم خودمان، خوشحالی هواداران‌مان و سبقه فوتبالی‌مان بیشترین تلاش را انجام می‌دهیم. در آن دیدار هم ما بازی را خیلی خوب شروع کردیم و به گل هم رسیدیم اما اسیر اتفاقات بد فوتبالی شدیم و متأسفانه بازی را با نتیجه بد و سنگینی واگذار کردیم که ممکن است برای هر تیمی رخ دهد. در واقع اتفاقی که برای ما افتاد برای بار اول نبوده و بالاخره باز هم ممکن است برای هر تیمی به وجود آید. به همین دلیل من همه اتهامات بد در مورد تیم خودمان را شدیداً رد می‌کنم و همه آنها را بی‌پایه و اساس
می‌دانم. اصلاً می‌خواهم اینگونه به حرفم ادامه بدهم که برزیل هم با آن بزرگی در یکی از مسابقات جام جهانی ۷ گل از تیم آلمان خورد. بعد از این بازی هیچ‌کس حرف از تبانی و موارد بی‌اساس و سایر موارد غیرفوتبالی مطرح نکرد. بالاخره فوتبال است و هیچ‌کس هم نمی‌تواند در خصوص یک بازی و نتیجه‌اش پیش‌بینی داشته باشد. ما در مقابل سپاهان، بازی را خیلی خوب شروع کردیم اما در ادامه قابل قبول کار نکردیم و به قولی جریمه شدیم چون بازی برده را با باختی سنگین عوض کردیم و باور کنید خودمان هم خیلی ناراحت بودیم.
برای بازی با پرسپولیس از آنجا که در چند مدت اخیر فراز و نشیب زیادی داشتید به لحاظ روحی و فنی آمادگی لازم را دارید چون به هر حال بازی پیش روی تیم‌تان یک بازی خاص است.
 بله ما برای بازی مقابل پرسپولیس کاملاً آماده‌ایم و به لحاظ روحی- روانی و فنی در شرایط ایده‌آلی قرار داریم. خیلی خوب هم به این نکته واقف هستیم که با بهترین تیم چند سال اخیر و قهرمان چهار دوره متوالی اخیر لیگ برتر بازی داریم. با این وجود ما فقط برای شکست پرسپولیس و ارتقای شرایط فنی تیم‌مان به مصاف پرسپولیس می‌رویم. ارزش سه امتیاز این بازی را می‌دانیم. به همین دلیل فقط برای کسب پیروزی بازی می‌کنیم و به چیزی جز برد فکر نمی‌کنیم.
با توجه به بازی بزرگ پیش روی تیم‌تان مقابل پرسپولیس، این دیدار را سه امتیازی می‌دانی یا اینکه ارزش آن را به دلایل مختلف بیشتر از سه امتیاز می‌دانی؟
 نه، من معتقدم بازی‌مان مقابل پرسپولیس مانند بقیه بازی‌هاست و سه امتیازش تفاوتی با بقیه بازی‌های‌مان ندارد.
از آنجا که خودت هم در خط میانی بازی می‌کنی، به نظرت هافبک‌های کدام تیم برنده جدال روز جمعه خواهند بود؟
 هم تیم ما و هم پرسپولیس هافبک‌های خوبی دارند و مسلماً ما برای پیروزی تیم خودمان و بازیکنان تیم مقابل برای در دست گرفتن جریان و نتیجه بازی تلاش خواهیم کرد و قطعاً هافبک‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای در بازی و رقم خوردن نتیجه ایفا خواهند کرد.
در مقطعی از فصل خیلی خوب بازی کردید اما چرا در ادامه فصل پر فراز و نشیبی را از تیم‌تان شاهد بودیم!
 من فکر می‌کنم باید نگاه واقع‌بینانه‌ای به مس رفسنجان داشت. تیم ما سال اول حضورش در لیگ برتر را سپری می‌کند. به همین دلیل طبیعی است در سال اول تیمی با شرایط تیم ما اولویت اصلی‌اش ماندن و ثبات در لیگ برتر باشد. با این وجود در مجموع نتایج خوبی گرفتیم و دنبال این هستیم در ۷ بازی باقی‌مانده هم نتایج خوبی را کسب کنیم و بهترین رده و جایگاه ممکن را برای مس رفسنجان و هواداران‌مان کسب کنیم.
به نظر سابقه خوبی به لحاظ گلزنی مقابل پرسپولیس داری و شانس زیادی از این حیث برای بازی مقابل پرسپولیس داری؟
 چه من بازی کنم و چه بازی نکنم قطعاً تیمم فقط برای برد تلاش خواهد کرد و نکته مهم نمایش خوب و کسب سه امتیاز است و بازی کردن یا بازی نکردن من خیلی مهم نیست اما از آنجا که در مورد گلزنی‌ام به پرسپولیس پرسیدید باید بگویم بله با تیم گسترش فولاد تبریز دو گل و سیاه‌جامگان یک گل به پرسپولیس زده‌ام.
 

Page Generated in 0.0049 sec