printlogo


کد خبر: 231370تاریخ: 1400/4/2 00:00
تندیس غلامرضا تختی نماد موزه ملی ورزش

آئین رونمایی از سردیس قهرمانان المپیک و پارالمپیک با حضور چهره‌های سیاسی و ورزشی برگزار شد. مراسم رونمایی از سردیس قهرمانان تاریخ المپیک و پارالمپیک دیروز (سه‌شنبه) در محل ساختمان کمیته ملی المپیک و پارالمپیک و «تالار پارالمپیک» برگزار شد. این تالار در طبقه دوم ساختمان کمیته ملی المپیک و پارالمپیک دیروز به صورت رسمی افتتاح شد.
محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، پیروز حناچی شهردار تهران و مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش، سیدرضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک، محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک و دیگر مدیران این دو کمیته و وزارت ورزش در این مراسم حضور داشتند.
مرحوم جهان‌پهلوان تختی، مرحوم محمود نامجو، مرحوم محمدعلی خجسته‌پور، مرحوم محمد میرزایی، مرحوم اسماعیل علم‌خواه، مرحوم ابوطالب طالبی، مرحوم پرویز جلایر، مرحوم سیدشمس‌الدین سیدعباسی و منصور برزگر در بخش المپیک همراه با محمدرضا میرزایی جبری در بخش پارالمپیک چهره‌هایی بودند که در مراسم از سردیس و تندیس آنها رونمایی شد. یکی از اتفاق‌های ویژه رونمایی از تندیس مرحوم تختی بود که از آن به عنوان نماد ملی موزه ورزش یاد شد. در حاشیه این مراسم رضا صالحی‌امیری گفت: «آن چیزی که امروز شاهد بودید تلاش کردیم از ۹ تن از قهرمانان ایران تحلیل و قدردانی کنیم. بر این باور هستیم اگر درخت ورزش قهرمانی سبز است به خاطر کسانی است که در تاریخ ورزش ایران درخشیدند. از تندیس تختی به عنوان نماد پهلوانی رونمایی شد و نام و یاد تختی زنده خواهد ماند. تمام جامعه بعد از کرونا از این موزه بازدید می‌کنند. همچنین از تالار پارالمپیک رونمایی شد.»
او ادامه داد: «همه فدراسیون‌های ما به ویژه المپیکی‌ها و کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش برای درخشش در المپیک توکیو تلاش می‌کنند. مطمئنم کام ملت در توکیو شیرین می‌شود.»
همچنین مسعود سلطانی‌فر در این مراسم گفت: «تا امروز ١٦ دوره در المپیک حضور داشتیم که ماحصل آن ١٩ مدال طلا بوده است، ١٥ مدال از این تعداد طلا بعد از انقلاب به دست آمده است. به عنوان وزیر ورزش بر خود واجب می‌دانم از عملکرد ورزش بعد از انقلاب دفاع کنم و این تعداد مدال طلای المپیک بعد از انقلاب هم گواه همین است.»
سلطانی‌فر با اشاره به در پیش بودن بازی‌های المپیک گفت: «بیش از ٢٠٠ کشور عضو فدراسیون جهانی بسکتبال و والیبال هستند و فقط ١٢ تیم از این تیم‌ها راهی المپیک می‌شوند که ایران یکی از آنها است.»
او همچنین گفت: «ما تا کنون ٦٥ سهمیه کسب کردیم که بیشترین سهمیه ورزش ایران در ادوار حضور در المپیک به حساب می‌آید. امیدوارم در توکیو کارنامه‌ای به دست بیاید که نشان دهنده تلاش‌های صورت گرفته باشد.»

Page Generated in 0.0053 sec