printlogo


کد خبر: 231358تاریخ: 1400/4/2 00:00
نگاهی به تعداد آرای چهره‌ها و مدیران ورزشی در ششمین دوره انتخابات شوراها
شورای شهر تهران، همچنان محبوب ورزشی‌ها

گزارش 
بهناز میرمطهریان      
 
انتخابات شورای شهر تهران از آن دسته انتخاباتی است که معمولاً مورد استقبال مدیران و چهره‌های ورزشی قرار می‌گیرد. از زمان حضور چهره‌هایی چون علیرضا دبیر، هادی ساعی و عباس جدیدی در شورای شهر تهران، هر دوره تعدادی از چهره‌های ورزشی هستند که شانس خود را برای راهیابی به شورا امتحان می‌کنند. در ششمین دوره از انتخابات شورای شهر تهران، ری و تجریش هم کم نبودند چهره‌های ورزشی که تنها سه تن از آنها موفق به راهیابی به شورای شهر شدند.
پرویز سروری، محمد آخوندی و حبیب کاشانی از چهره‌های ورزشی این دوره از شورای شهر تهران هستند. در این گزارش اما نگاهی داریم به چهره‌های ورزشی حاضر در این انتخابات و تعداد آرای کسب‌شده از سوی آنها؛ جایی که علی‌رغم همیشه ورزشی بودن ظاهراً چندان به کمک مدیران برای کسب آرای لازم نیامد. هرچند تا پیش از این بسیاری از مدیران ورزشی برای کسب محبوبیت و شهرت از ورزش به سود خود بهره می‌بردند.
 
پرویز سروری (362920 رأی):
پرویز سروری با 362920 رأی در انتخابات ششمین دوره شورای شهر به‌عنوان نماینده مردم تهران انتخاب شد. او یکی از چهره‌هایی است که سابقه ورزشی در کارنامه دارد. عضویت در هیأت‌مدیره باشگاه پرسپولیس در کنار حبیب کاشانی و حسن بیادی و با حکم محمد علی‌آبادی به‌عنوان رئیس وقت سازمان تربیت‌بدنی، او را به‌عنوان یک چهره ورزشی در شورای شهر معرفی می‌کند. هرچند سال‌ها از زمان حضور او در هیأت‌مدیره پرسپولیس می‌‌گذرد، ضمن اینکه او خیلی زود از حضور در هیأت‌مدیره باشگاه استعفا داد اما تا مدت‌ها او در لیست کاندیداهای حضور در هیأت‌مدیره بود.
 
حبیب کاشانی (326132 رأی):
کاشانی توانست به ششمین دوره شورای شهر راه یابد. مدیریت باشگاه پرسپولیس که دوره موفقی در این باشگاه هم به حساب می‌آمد، برجسته‌ترین سابقه ورزشی حبیب کاشانی است. او اخیراً برای مدت زمان کوتاهی مدیریت باشگاه سایپا را بر عهده داشت. آنچه نام حبیب کاشانی را اما در سال اخیر بر سر زبان‌ها انداخته بود، احتمال کاندیداتوری‌اش در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال بود. او اما به‌دلیل قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان، صلاحیت حضور در انتخابات را پیدا نکرد. کاشانی پیش از این هم در دوره‌های دوم، سوم و چهارم عضو شورای شهر تهران بود و حالا بار دیگر به شورا راه یافته است.
 
محمد آخوندی (325857 رأی):
محمد آخوندی از چهره‌های ورزشی دوره ششم شورای شهر تهران خواهد بود که با 325857 رأی به شورا راه یافت. با حضور در سمت مدیریت کل امور بین‌الملل و روابط عمومی سازمان تربیت‌بدنی، در جامعه ورزش شناخته شد. او در سال‌های اخیر حضور در هیأت‌مدیره باشگاه‌های مختلفی مانند پرسپولیس، سایپا و نساجی را در کارنامه داشته و از چهره‌های ورزشی راه‌یافته به شورای شهر به حساب می‌آید. او پیش از انتخابات برنامه‌های ورزشی خود را اینطور بیان کرده بود: «با توجه به اینکه شهر تهران جمعیت بالایی دارد و قهرمانان بسیاری را در عرصه ورزش تربیت کرده و از این جهت حتی با یک کشور برابری می‌کند، ما برنامه‌هایی داریم که علاوه بر ورزش همگانی به ورزش حرفه‌ای نیز وارد شویم و حتی بتوانیم در حوزه ورزش اشتغال نیز ایجاد کنیم و از جوانان فارغ‌التحصیل در رشته‌های ورزشی نهایت استفاده را داشته باشیم.»
 
مسعود زریبافان (32780 رأی):
زریبافان با اینکه به شورای شهر راه نیافت اما از چهره‌های ورزشی حاضر در این انتخابات بود. او در خرداد 87 طی حکمی از سوی محمد علی‌آبادی رئیس سازمان تربیت‌بدنی به‌عنوان رئیس مجمع باشگاه استقلال انتخاب شد و تمام اختیارات مجمع بر عهده او گذاشته شد. زریبافان در دولت دهم به‌جای حسین دهقان به‌عنوان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران منصوب شد و پس از چندی از ریاست مجمع باشگاه استقلال کناره‌گیری کرد. از جمله نقل‌قول‌های زریبافان در زمان ریاست مجمع باشگاه استقلال می‌توان به این مورد اشاره کرد: «بخش خصوصی قادر به اداره باشگاه استقلال نیست.»
 
حسن بیادی (23131 رأی):
حسن بیادی که سابقه نایب‌رئیسی شورای شهر تهران را دارد و از چهره‌های ورزشی به حساب می‌آید، موفق به راهیابی به شورای شهر نشد. او در زمان مدیریت حبیب کاشانی در باشگاه پرسپولیس، عضو هیأت‌رئیسه این باشگاه بود. همین موضوع بیادی را در میان چهره‌های ورزشی انتخابات شورای شهر قرار می‌دهد که رأی لازم برای راهیابی به شورا را کسب نکرده‌اند.
 
بهنام ابوالقاسم‌پور(9581 رأی):
اگر دیگر چهره‌های ورزشی حاضر در انتخابات شورای شهر معمولاً سوابق مدیریت ورزش را داشتند، بهنام ابوالقاسم‌پور از دل فوتبال آمده بود و تنها فوتبالیست حاضر در انتخابات بود. بازیکن سابق پرسپولیس به‌رغم ۱۴ سال تجربه مدیریت ورزش شهروندی به‌دلیل نداشتن پشتوانه سیاسی، جایی در لیست‌های معروف شورا نداشت. علی پروین در ویدئویی از پرسپولیسی‌ها خواست از شاگرد بامعرفتش، بهنام ابوالقاسمپور در انتخابات شورای شهر تهران حمایت کنند. با این حال او موفق نشد آرای لازم را برای حضور در شورا کسب کند.
 
مجید صدری (9377 رأی):
مجید صدری که در حال حاضر ریاست هیأت‌مدیره باشگاه پرسپولیس را بر عهده دارد، کاملاً بی‌سروصدا در انتخابات شورای شهر تهران نام‌نویسی کرد و تأیید صلاحیت هم شد اما در نهایت نتوانست به شورا راه پیدا کند. سابقه فعالیت مجید صدری بیشتر مربوط به حضور در حوزه ارتباطات است. آخرین پست مهمی که او پیش از حضور در پرسپولیس بر عهده داشت، مدیرعاملی شرکت مخابرات ایران بود که در آذرماه سال جاری جای خود را به مجید سلطانی داد.
 عباس جدیدی (4480 رأی):
عباس جدیدی، کشتی‌گیر سنگین‌وزن ایران که بعد از خداحافظی از ورزش، عضو چهارمین دوره از شورای شهر تهران بود، بار دیگر برای حضور در شورا کاندیدا شد اما رأی لازم را کسب نکرد. حضور او در شورای شهر پیش از این حواشی بسیاری داشت، از جمله عکس یادگاری او با پیکر نیمه‌جان منصور پورحیدری، انتشار تصاویرش حین کمک به خیریه‌ها و مهم‌تر از همه اینها درگیری فیزیکی او با علیرضا دبیر در یکی از جلسات شورای شهر بود. او علی‌رغم همه این‌ها باز هم تأیید صلاحیت شد اما نتوانست برای بار دوم به شورای شهر تهران برسد.
 
غلامحسین زمان‌آبادی (2581 رأی):
رئیس کمیته فرهنگی فدراسیون فوتبال در دوره ریاست مهدی تاج و مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال در دوره ریاست محمد دادکان که سال‌ها سابقه فعالیت در سازمان طرح ترافیک شهرداری تهران را داشت، برای این دوره از انتخابات شورای شهر کاندیدا شد اما با 2581 رأی موفق به راهیابی به شورا نشد. او عضویت انجمن ورزشی‌نویسان کشور را در کارنامه دارد.
 
مهدی محمدنبی (2076 رأی):
حضور مهدی محمدنبی در انتخابات شورای شهر بعد از کنار رفتن از دبیرکلی فدراسیون فوتبال، یکی از خبرهای جالب انتخابات شورای شهر به حساب می‌آمد. او بعد از یک سالی که دبیرکلی فدراسیون فوتبال را بر عهده داشت و با سابقه حضور در هیأت‌رئیسه باشگاه پرسپولیس، حالا تصمیم به فعالیت در عرصه دیگری گرفته بود اما موفق به کسب آرای لازم نشد. او در دوره سرپرستی بهاروند و پیش از آن دوره ریاست علی کفاشیان، دبیرکل فدراسیون فوتبال بود. تعداد آرای کسب‌شده از سوی او اما بسیار کم بود.
 

Page Generated in 0.0050 sec