printlogo


کد خبر: 231357تاریخ: 1400/4/2 00:00
فوتسال

اعلام اسامی بازیکنان دعوت‌شده به اردوی 
تیم ملی فوتسال
ششمین اردوی تیم ملی فوتسال بزرگسالان از امروز (چهارشنبه) در مرکز ملی فوتبال آغاز می‌شود و تا ششم تیرماه ادامه خواهد داشت. به این منظور اسامی ۲۰ بازیکن از سوی سرمربی این تیم به شرح زیر اعلام شد:
آذربایجان‌غربی: سالار آقاپور، اصفهان: سپهر محمدی و محمدحسین درخشانی، البرز: محسن منتظمی، بوشهر: علیرضا صمیمی، تهران: مهدی جاوید، محمدرضا سنگ‌سفیدی و باقر محمدی، خراسان‌رضوی: علی ابراهیمی، خوزستان: بهزاد عظیمی و فرهاد توکلی، قزوین: محمد نجف‌زنگی، قم: علی‌اصغر حسن‌زاده و طاها نعمتیان، کرمان: میثم خیام، لرستان: مسلم اولادقباد، مازندران: سعید احمد‌عباسی و سینا پرکاس، مرکزی: محمد شجری و رضا سپندار.
 
 
تیم ملی فوتسال بدون بازی تدارکاتی به جام‌جهانی می‌رود؟
هم صدرا پرید، هم تایلند
تیم ملی فوتسال ایران قصد داشت از اواسط تیر در تورنمنت فوتسال صدرا شرکت کند؛ رقابت‌هایی که گویا طلسم شده و تاکنون چندبار خبر برگزاری و سپس منتفی شدن آن منتشر شده است. آخرین‌بار از تیم‌هایی چون عراق، عمان و ارمنستان همراه با ایران به‌عنوان چهار تیم این تورنمنت یاد شده بود و ناظم‌الشریعه قصد داشت شاگردانش را در این رقابت‌ها محک بزند، اما در نهایت خبر رسید که تیم‌ها آمادگی حضور در این بازی‌ها را ندارند و این تورنمنت منتفی است.
این در حالی است که در همین زمان از تیم ملی فوتسال ایران برای حضور در تورنمنت چندجانبه تایلند هم دعوت به عمل آمده بود اما ناظم‌الشریعه اعلام کرد ترجیح می‌دهد تیم ملی در این تورنمنت شرکت نکند و در تورنمنت صدرا به میدان برود و بازیکنان سپس در اختیار تیم‌های باشگاهی خود قرار بگیرند. حضور در تایلند منتفی شد تا حالا ایران هر دو تورنمنت را از دست بدهد.
چند روز پیش مهرداد سراجی سرپرست کمیته فوتسال در گفت‌وگویی تأکید کرد: «مطمئن باشید تیم ملی با آمادگی مناسب و برگزاری بازی تدارکاتی به جام‌جهانی می‌رود.» این در حالی بود که سراجی پیش از این مدعی بازی دوستانه فوتسال ایران با اسپانیا هم شده بود که نه‌تنها این اتفاق عملی نشد، بلکه دو بازی دوستانه ایران با ژاپن و تورنمنت صدرا هم منتفی شد.
تیم ملی فوتسال ایران در شرایطی باید از اواخر شهریور در جام‌جهانی فوتسال به میدان برود که هنوز هیچ بازی تدارکاتی‌ انجام نداده است. بعد از انصراف عجیب این تیم از تورنمنت تایلند که چند تیم معتبر جهان در آن حاضر بودند، ناظم‌الشریعه اعلام کرد ترجیح می‌دهد تیم ملی در تورنمنت صدرا به میدان برود، اما حالا خبر رسیده تنها عمان برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی کرده و خبری از سایر تیم‌ها نیست تا عملاً این بازی لغو شود.
از سوی دیگر تیم ملی برای برگزاری دو بازی دوستانه با ژاپن در مردادماه نیز برنامه‌ریزی کرده بود و به محک جدی در این دو دیدار امید داشت اما خبر رسید که این بازی نیز لغو شده و چشم‌بادامی‌ها قید بازی با قدرت اول فوتسال آسیا را زده‌اند. روز دوشنبه خبر رسید که بلاروس نیز برای بازی با ایران درخواست داده اما هنوز برگزاری این بازی و حتی زمان آن هم قطعی نیست تا نگران این باشیم که تیم ملی بدون بازی تدارکاتی به لیتوانی برود.
 
 
انتقاد ترابیان از عدم همکاری برای برگزاری تورنمنت فوتسال صدرا:
رغبتی برای انجام این کارها ندیدم
تیم ملی فوتسال ایران قرار بود در تورنمنت تدارکاتی صدرا با حضور تیم‌های ملی ارمنستان و عمان در سالن صدرای شیراز به میدان برود و سپس در دو دیدار تدارکاتی مقابل ژاپن صف‌آرایی کند، اما مصاف با سامورایی‌ها لغو و گفته شد تورنمنت صدرا هم برگزار نمی‌شود.
عباس ترابیان که مسئول پیگیری تورنمنت صدرا بود و به شیراز هم سفر کرد‌ در همین رابطه توضیح می‌دهد: «می‌خواستم در برگزاری این تورنمنت به فدراسیون فوتبال کمک کنم که کارهای اداری به‌خوبی پیش نرفت. 
مسائل لازم برای برگزاری تورنمنت را ندیدم و عطای کار را به لقایش بخشیدم. در این شرایط و زمان کم باید نامه‌نگاری‌ها و صدور ویزا به‌سرعت انجام شود تا تیم‌های مقابل احساس کنند تمایل زیادی به برگزاری بازی داریم. وقتی کارها پیگیری نشود و به‌سرعت پیش نرود، این هزینه‌ها به چه دردی می‌خورد؟»
او در خصوص مشکلاتی که در این میان ایجاد شد، تأکید می‌کند: «به شیراز رفتم و می‌خواستم با علاقه کار کنم،‌ اما همکاری لازم انجام نشد. وقتی یک تیم ببیند میزبان مسابقات در  فاصله چند روز تا آغاز بازی‌ها هنوز لیست بازیکنانش را نمی‌خواهد، چه می‌کند؟ ویزا هم دو روزه صادر نمی‌شود و باید مجوز شورای برون‌مرزی اخذ شود.»
ترابیان با اشاره به لزوم صدور مجوز از نهادهای بین‌المللی فوتبالی می‌گوید: «اگر بازی‌ها بین تیم‌های آسیایی برگزار می‌شود، AFC باید مجوز بدهد و اگر تیم‌های قاره‌های مختلف به ایران بیایند، باید مجوز فیفا را داشته باشید. تورنمنت‌های اصفهان و تبریز را هماهنگ کردم که مو لای درز آن نمی‌رفت، اما اکنون رغبت آنچنانی برای انجام کارها را ندیدم.»
 

Page Generated in 0.0053 sec