printlogo


کد خبر: 231350تاریخ: 1400/4/2 00:00
نشانه‌های امیدوارکننده در یک برد میلیمتری
سرزنی که با چپ و راست گل می‌زند!

برد با اختلاف دو گل، روی کاغذ نتیجه‌ای مطمئن به نظر می‌رسد اما استقلال در برابر پدیده، لااقل دو بار در دقایق پایانی نزدیک بود که برتری خفیف خود را از دست بدهد. این واقعیتی است که خود فرهاد مجیدی هم به آن واقف است و می‌داند تیمش نمی‌تواند ریتم یکسانی در طول 90 دقیقه داشته باشد.
اگرچه عواملی مثل قطع 11 دقیقه‌ای برق ورزشگاه، در تغییر روند بازی مؤثر بود ولی این را هم نمی‌توان انکار کرد که استقلال مقابل پدیده در بعضی دقایق بی‌برنامه، آشفته و مملو از اشتباهات فردی بود. استقلال در شروع نیمه دوم تا حوالی دقیقه 70 همان تیمی بود که هواداران می‌خواستند؛ تیمی که مدافعان میانی‌اش پشت هجده قدم خودی مستقر نمی‌شوند. تیمی که با تعداد نفرات بالا حمله می‌کند و بی‌وقفه، موقعیت گل می‌سازد اما شاگردان فرهاد مجیدی هنوز نمی‌توانند این فرم مطلوب را به تمام طول بازی تعمیم دهند.
با این حال، برد روحیه بخش مقابل پدیده، نکات امیدوارکننده‌ای برای کادر فنی داشت. اولین نشانه امیدواری درون دروازه دیده شد؛ جایی که سیدحسین حسینی نشان داد از دوران افت فاصله گرفته و با واکنش فوق‌العاده‌اش در آخرین دقیقه بازی، سهمی انکارناپذیر در به ثمر رسیدن گل دوم استقلال داشت. در شرایطی که وضعیت رشید مظاهری نامعلوم است و مشخص نیست در ادامه فصل تا چه اندازه می‌توان روی او حساب کرد، وجود حسینی آماده می‌تواند نگرانی‌ها را در خط دفاعی کاهش دهد.
کمی جلوتر، زنجیره دفاعی سه نفره استقلال، هنوز تا شرایط ایده‌آل فاصله‌ای طولانی دارد. با این حال میزان هماهنگی میان یزدانی، مرادمند و غلامی به شکل محسوسی بهتر شده و به نظر می‌رسد اوضاع در این منطقه حساس، رو به بهبود است.
اما مهم‌ترین وجه امیدوارکننده این بازی، ادامه روند گلزنی آرمان رمضانی بود. طعنه آمیز اینکه مهاجمی که برای استفاده از توپ‌های بلند و با تکیه بر قدرت سرزنی خریداری شده، فعلاً یک گل با پای راست و دیگری را با پای چپ زده! در روزهایی که هیچ‌کس نمی‌داند عاقبت شیخ دیاباته با استقلال چه خواهد شد، آرمان رمضانی فعلاً به مهره‌ای گره‌گشا تبدیل شده. فرهاد مجیدی در نیمه دوم، استفاده همزمان از رمضانی، مطهری و قایدی را آزمایش کرد و نتیجه‌ای به مراتب بهتر از نیمه اول گرفت. این آرایش و حضور همزمان این سه مهاجم، شاید در ادامه فصل بیشتر به کار گرفته شود.
استقلال حدود سه هفته دیگر یکی از سرنوشت‌سازترین دربی‌های این سال‌ها را در جام حذفی برگزار می‌کند و بازی‌های باقی مانده در لیگ، این امکان را به فرهاد مجیدی می‌دهد که تیمش را با آمادگی بهتری به این دیدار حساس روانه کند.

Page Generated in 0.0048 sec