printlogo


کد خبر: 231343تاریخ: 1400/4/2 00:00
وهبی امره و رونمایی از ستاره‌های جوان ایران
بنا و استعدادهایی که حیف نمی‌شوند

ناصر انصافی مقدم  پس از خاتمه چرخه رقابت‌های انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی ایران به منظور انتخاب پنج کشتی‌گیر اعزامی به بازی‌های المپیک 2021 توکیو که نقطه پایان این انتخاب در واقع تورنمنت بین‌المللی جام «پیت لازینسکی» در لهستان بود، حضور در رقابت‌های بین‌المللی جام «وهبی امره» در ترکیه در دستور کار کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی و محمد بنا سرمربی این تیم قرار گرفت.
شاید تصور، گمان و باور خیلی‌ها این بود که بعد از شناسایی پنج کشتی‌گیر فرنگی کاری که باید در المپیک توکیو به میدان بروند، ضرورتی به اعزام یک تیم پر و پیمان 15 نفره به رقابت‌های بین‌المللی جام وهبی امره در شهر استانبول ترکیه وجود نداشته باشد.
کشتی گیرانی چون پویا دادمرز و سجاد عباس‌پور در 55 کیلو، مهرداد مردانی و امید آرامی در 60 کیلو، میثم دلخانی و محمد نوربخش در 63 کیلو، محمد الیاسی و حسین اسدی در 67 کیلو، امین کاویانی‌نژاد و محمدرضا مختاری در 72 کیلو، پرهام قنبری در 77 کیلو، رسول گرمسیری و محمد ناقوسی در 82 کیلو و رامین طاهری و ناصر علیزاده در 87 کیلو، 15 کشتی‌گیر اعزامی به جام بین‌المللی وهبی امره در ترکیه بودند. این ترکیب پر و پیمان و همراهی خود محمد بنا با کشتی‌گیران و سایر عوامل کادر فنی در سفر به ترکیه، به صورت کاملاً طبیعی نشان از اهمیت این رقابت‌ها می‌داد.
در واقع هدف اصلی از اعزام تیم منتخب 15 نفره کشتی فرنگی به رقابت‌های بین‌المللی جام وهبی امره که در روزهای 28 تا 30 خردادماه در شهر استانبول ترکیه برگزار شد را می‌توان مرحله مهمی از رقابت‌های انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی ایران به منظور حضور در پیکارهای کشتی قهرمانی 2021 جهان در نروژ دانست. مسابقاتی که باز هم نشان داد کشتی فرنگی ایران، جوانان با استعداد زیادی دارد و فقط باید آنها را دید و متوجه استعداد بی‌نظیرشان شد. کار مهمی که محمد بنا به خوبی از عهده آن برمی‌آید. چراکه جام بین‌المللی وهبی امره در ترکیه مثل سال‌های گذشته از اهمیت و اعتبار بالایی برخوردار بود و علاوه بر چند تیم از کشور میزبان، تیم‌های روسیه، بلغارستان، مجارستان، اوکراین، قزاقستان، قرقیزستان و... در آن حضور یافته بودند.
تیم منتخب کشتی فرنگی ایران توسط سجاد عباس‌پور، محمدرضا مختاری و رامین طاهری در وزن‌های 55، 72 و 87 کیلوگرم به مدال طلا رسید که شاید این طلائی‌ها بخصوص عباس‌پور و طاهری یک گام بلند برای رسیدن به جهانی نروژ برداشتند. پویا دادمرز و حسین اسدی در وزن‌های 55 و 67 کیلوگرم به مدال نقره و میثم دلخانی و امین کاویانی‌نژاد در دو وزن 63 و 72 کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند و در رده‌بندی تیمی هم این تیم پس از تیم‌های روسیه و ترکیه در مکان سوم قرار گرفت.
محمد بنا در تورنمنت وهبی امر یک بار دیگر نشان داد به شکل هوشمندانه‌ای به دنبال انتخاب نفرات خود در جهانی نروژ است. وهبی امره یک گام مهم بود شاید سجاد عباس‌پور با غلبه بر پویا دادمرز و محمدرضا مختاری با برتری مقابل امین کاویانی‌نژاد نشان دادند که بیش از همه ارزش این فرصت را می‌دانستند. ضمن اینکه همه باید حواس‌شان باشد محمد بنا انتخابی را برگزار کرد و چند وقت دیگر که تیم برای جهانی نروژ انتخاب شد نگویند این تیم از کجا آمد.

Page Generated in 0.0053 sec