printlogo


کد خبر: 231342تاریخ: 1400/4/2 00:00
بوندس‌لیگا؛ هدف بعدی یخچالی که تیک خورد
یک پله بالاتر!

روند رو به رشد بهنام یخچالی در آلمان، درست همانطوری پیش می‌رود که خودش می‌خواست. سال گذشته که با دعوت تیم روستوک و بائرمن (سرمربی حال روستوک و سابق تیم ایران) راهی آلمان شد، برخی به او ایراد گرفتند که چرا به لیگ دوم آلمان می‌رود و مسیر سریع‌تری را برای حضور در یک لیگ خوب اروپایی طی نمی‌کند؟ با این حال ستاره جوان بسکتبال ایران به خوبی هدف خود را می‌دانست و همان موقع هم عنوان کرد که حضور در سطح دوم یا Pro A بسکتبال آلمان قرار است سکوی پرتابی برای او باشد تا بتواند در نهایت به بوندس‌لیگا برسد. اتفاقی که در سریع‌ترین زمان ممکن افتاد و بهنام پس از یک فصل و حضوری موفق در روستوک –اگرچه نتوانست باعث صعود تیمش شود– با پیشنهادهایی از بوندس‌لیگا مواجه شد و حالا قرار است فصل آینده را در بالاترین سطح بسکتبال باشگاهی در آلمان بگذراند.
یخچالی در شرایطی که با میانگین 16 امتیاز در هر مسابقه جزو بهترین‌ها Por A شده و بهترین بازیکن تیمش هم لقب گرفته بود، در پایان فصل تصمیم گرفت تا قراردادش با روستوک را تمدید کند. تمدیدی که البته مشروط بود و شرط آن امکان جدایی در صورت داشتن پیشنهاد از بوندس‌لیگا. اتفاقی که تنها چندین هفته پس از امضای قرارداد افتاد و حالا قرار است بهنام یخچالی که در آستانه 26 سالگی قرار دارد، در فصل آینده پیراهن SYNTAINICS MBC را بر تن کند. تیمی که اگرچه جزو بالانشینان بوندس‌لیگا نیست اما شانس حضور در یکی از لیگ‌های خوب اروپایی را به ستاره بسکتبال ایران می‌دهد و یک ویترین بسیار خوب برای نمایش قابلیت‌های این جوان شهر کردی است.
یخچالی خودش هم پس از این اتفاق هیجان‌زده است و مشتاق این تجربه جدید: «اخیراً چندین باشگاه از بوندس‌لیگا با بنده تماس داشتند. پس از ارزیابی وضعیت شخصی خودم و صحبت با سرمربی؛ آقای «ایگور جووویچ» در مورد SYNTAINICS MBC به جمع‌بندی رسیدم. در حال حاضر بسیار هیجان‌زده هستم و بی‌صبرانه منتظر اتمام مسابقات المپیک و کاپ آسیا تا پس از آن با هم‌تیمی‌ها و هواداران آشنا شوم.»
گفته می‌شود قرارداد یخچالی با تیم جدیدش دو ساله است و تا پایان فصل 2023-2022 اعتبار دارد.

Page Generated in 0.0051 sec