printlogo


کد خبر: 231332تاریخ: 1400/4/2 00:00
آزادی خاموش، محل فریاد آبی‌ها
بغض ۵ ساله!

میعاد نیک
 
بغضی که پس از پیروزی ۲ بر صفر شاگردان فرهاد مجیدی مقابل تیم فوتبال پدیده شکست، پیش‌درآمد به‌وقوع پیوستن‌اش را دقایقی پیش از اتمام مسابقه با خاموشی محض استادیوم آزادی حین برگزاری بازی مشاهده کردیم. نبرد کاپیتان‌های محبوب سکوهای آبی که این روزها در کسوت مربیگری به رقابت خود ادامه می‌دهند، ساعت‌ها پیش از به‌صدا درآمدن سوت آغاز مسابقه‌شان به حاشیه کشیده شده بود. عدم تمکین تیم مدیریتی باشگاه استقلال از پذیرش تبلیغات محیطی استادیوم آزادی که به تهدید ترک ورزشگاه و عدم شرکت آبی‌پوشان در دیدار مقابل پدیده هم رسید، موجی از هرج‌ومرج را به‌سمت کمیته مسابقات و البته بازاریابی سازمان لیگ فوتبال روانه ساخت. نخستین گام صحیح کادرفنی و اجرایی تیم فوتبال استقلال در غروبِ دوشنبه از همین تصمیم صحیح پایه‌گذاری شد تا این روند، سرآغازی برای تمام تیم‌های لیگ برتری شود که از تبلیغات محیطی سازمان لیگ هیچ‌گونه درآمدی ندارند و حقوق قانونی‌شان که کم هم نیست، توسط برخی افراد معدود به یغما برده می‌شود.
ماجرا اما به همین‌جا ختم نشد. فرهاد مجیدی که تیمش حتی در بدترین شرایط روحی-روانی هم توانسته بود به ۳ امتیاز خانگی برسد و جایگاه‌اش را در رده سوم جدول رده‌بندی لیگ بیستم مستحکم‌تر کند، بادی را که معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش‌وجوانان کاشته بود را با گردبادی تندرگونه به ساختمان خیابان سئول بازگرداند تا تیشه به ریشه اختلافات عمیق در باشگاه استقلال زده باشد. در حالی که اکثریت قریب به اتفاق هواداران چندآتشه استقلالی هنوز هم به‌دنبال ساختن شعارهایی معترضانه با هدف پرسپولیسی نشان دادن وزیر ورزش‌وجوانان هستند، سرمربی جوان آبی‌ها بیرق مبارزه با ناکارآمدی و سوءمدیریت سیستماتیک را یک تنه در دست گرفته و سیبل اصلی را به آبی‌ها نشان می‌دهد. در شبی که استادیوم آزادی به‌دلیل آنچه فرسودگی امکانات نامیده شد به خاموشی مطلق گرایید، فرهاد مجیدی مشت‌های محکمش را بر میز کنفرانس خبری ‌می‌کوبید و خاطره آن نشست رسانه‌ای آندره‌آ استراماچونی را برای هواداران استقلالی زنده می‌کرد که عصبانیت سرمربی خوش‌پوش ایتالیایی، او را به مرز جنون رساند.
پیروزی حواشی بر متن در شب جنجالی هفته بیست‌ویکم لیگ بیستم حتی به محل برگزاری کنفرانس خبری هم ختم نشد و کار در میکسدزون ورزشگاه آزادی ادامه یافت. همان بغضی که آبی‌پوشان مدعی فروخوردن متوالی‌اش برای ۵ سال بودند، دیشب معترضانه شکست تا شدیدترین حملات به سمت دروازه وزارت ورزش‌وجوانان گسیل شود. مسعود سلطانی‌فر که ریاست مجمع دو باشگاه سرخابی پایتخت را برعهده دارد اما از شواهد و قرائن پیداست که سکان اداره امور حساس مذکور را در ید مهدی علی‌نژاد قرار داده و مدیریت بیش از یک ساله او بر باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس، زمینه‌ساز خرابی‌هایی اینچنین گردیده. تئوری تخریب وزیر که مدت‌ها بر سکوهای مجازی و حقیقی طرفداری ادامه داشت، اکنون به تغییر مسیر رسیده و در عین بلوغ به‌دنبال راه چاره است. واپسین نفس‌های سومین دوره وزارت ورزش‌وجوانان تاریخ دولت‌های پس از انقلاب زودتر از ۱۲ مردادماه به شماره افتاده و حاشیه برمی‌انگیزد. دولت جدید مسئولیتی بس سنگین در اداره امور وامانده سرخابی‌ها خواهد داشت و از همین حالا باید در ایران مدل ۱۴۰۰ به‌دنبال تغییر بود.
 

Page Generated in 0.0055 sec