printlogo


کد خبر: 231318تاریخ: 1400/4/2 00:00
بررسی هفته سی‌ام لیگ یک
مدعیان، تخت گاز در مسیر لیگ برتر

سلین شاه‌محمدیان  

 در هفته سی‌ام لیگ یک فقط در دو بازی توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد اما شاید برخلاف برخی پیش‌بینی‌ها نتایجی به دست آمد که معادلات صعود را همچنان مبهم نگاه داشت. به نظر می‌رسد تیم‌های مدعی همه انرژی‌شان را گذاشته‌اند تا در این روزهای پایانی امتیازی را به راحتی از دست ندهند. در چند بازی هم نتایجی رقم خورد که مشخص کرد تغییر سرمربی هم چاره کارشان نبوده است.
 در تهران تیم صدرنشین هوادار همانطور که پیش‌بینی می‌شد کار راحتی مقابل تیم انتهای جدولی گل‌ریحان البرز داشت. تیم کرجی که هدایتش بر عهده علی جانملکی است، خیلی زود به گل رسید و در دقیقه چهار دروازه تیم رضا عنایتی را در خانه‌اش باز کرد. آنها تا پایان نیمه اول همین نتیجه را حفظ و با پیروزی به رختکن رفتند اما توفان هوادار در نیمه دوم آغاز شد و چهار مرتبه دروازه گل‌ریحان را باز کردند. با این پیروزی، صدرنشینی‌شان حفظ و گل‌ریحان هم یک قدم دیگر به سقوط نزدیک شد. تیم رضا عنایتی به امتیاز ۵۳ رسید و گل‌ریحان هم روی عدد ۱۸ باقی ماند. حالا آنها فقط روی کاغذ نیاز به یک معجزه دارند چون اگر چوکای تالش که این هفته با فرشاد پیوس پیروزی ارزشمندی را مقابل استقلال ملاثانی به دست آورد اگر از چهار بازی آینده‌اش یک امتیاز بگیرد، سقوط گل‌ریحان قطعی می‌شود، حتی اگر آنها تمام بازی‌های‌شان را با پیروزی پشت سر بگذارند. کرجی‌ها اگر یک تساوی هم از بازی‌های باقیمانده‌شان به دست آورند، راهی لیگ دسته دوم می‌شوند.
تیم بادران هم با پیروزی ۲ بر یک در خانه پارس جم نشان داد عزمش را برای لیگ برتری شدن جزم کرده است. 
شاید دیگر مدعیان منتظر بودند تا بادران در جم امتیاز از دست بدهد اما آنها با پیروزی بسیار ارزشمندشان معادلات را به هم زدند. حالا آنها هم مثل هفته گذشته هم‌امتیاز با هوادار و فقط به خاطر تفاضل گل کمتر در رده دوم قرار گرفته‌اند. 
پارس جم با ۴۲ امتیاز در مکان نهم ایستاد و حالا در بازی‌های آینده برای بهبود جایگاهش به میدان می‌رود.
شاهین بوشهر باز هم در دقایق پایانی به گل رسید تا سه امتیاز دیگر را به نام خود بنویسد. شاگردان داود مهابادی موفق شدند در خرم‌آباد تیم خیبر و شاگردان عبدالله ویسی را شکست دهند. گل دقیقه ۸۵ میلاد صارمی، کاپیتان شاهین برای کسب این سه امتیاز کافی بود. 
البته همانطور که اشاره شد در نیمه دوم خیبر برای رسیدن به سه امتیاز این بازی حملاتی را روی دروازه شاهین تدارک دید و حتی معتقد بود در دقیقه ۷۸ بازی، داور باید به سود این تیم پنالتی اعلام می‌کرد که داور چنین نظری نداشت. 
در نهایت شاهین با همین یک گل بازی را به سود خود به پایان برد تا در کورس صعود باقی بماند. خیبر هم با این باخت دیگر امیدی به صعود ندارد. البته این ادعا را سرمربی‌اش بعد از تساوی خانگی مقابل فجرسپاسی مطرح کرده بود.
 در میان تیم‌های مدعی هم فقط خوشه‌طلایی با تساوی خارج از خانه مقابل قشقایی از جمع مدعیان برای یک هفته جا ماند اما همچنان امیدوار به صعود است.
تیم مس کرمان با فرهاد کاظمی، سرمربی جدیدش به انزلی رفت اما آنها این بازی را هم باختند تا مشخص شود تغییر مربی هم چاره کار نبوده و تیم متمول مس که تا هفته‌ها صدرنشین بود حالا با ۴۶ امتیاز، شانس صعودش به حداقل رسیده است. دقیقه ۸۵ امیرعباس حسنی، بازیکن ۱۶ ساله و تعویضی مازیار زارع گل پیروزی و سه امتیازی تیمش را زد.
رایکا بابل هم با پیروز قربانی، سرمربی جدیدش موفق شد تیم شهرداری آستارا را با یک گل شکست دهد. محمد شادکام در دقیقه ۴۶ تک گل بازی را زد. رایکا با این سه امتیاز تا حدودی حاشیه امنیت پیدا کرد. نودارومیه هم در سیرجان باخت سنگینی را تجربه کرد و با این شکست ۴ بر یک، یک گام دیگر به سقوط نزدیک شد بخصوص که چوکا هم این هفته برنده شد.
در آخرین بازی هم استقلال خوزستان در اهواز مقابل فجر سپاسی متوقف شد. با این تساوی شانس میزبان خیلی کم شد اما شیرازی‌ها با ۴۸ امتیاز هنوز برای خودشان شانس صعود قائل هستند.
با این نتایج باید منتظر هفته‌های پیش رو ماند و دید چه نتایجی رقم می‌خورد اما آنچه قطعی به نظر می‌رسد این است که تا پایان هفته آینده هم تکلیف تیم صعودکننده مشخص نخواهد شد.

Page Generated in 0.0047 sec